Jorinde Verwimp slaat uitnodiging wereldbekerfinale af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Jorinde Verwimp slaat uitnodiging wereldbekerfinale af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 17:25

http://www.equnews.nl

De FEI heeft gisteravond laat de deelnemerslijst van de wereldbekerfinale dressuur bekendgemaakt. Na verschillende afmeldingen van onder andere Edward Gal, Isabell Werth en Beatriz Ferrer-Salat was het afwachten wie er nu allemaal mocht gaan. Een grote verrassing is toch wel dat Jorinde Verwimp België mag gaan vertegenwoordigen in Göteborg.

Jorinde Verwimp en Tiamo (v. Lester) namen deel aan drie wereldbekermanches, namelijk Stuttgart, Londen en Amsterdam. De hoogste score die ze dit seizoen op een wereldbekermanche behaalden was 74.625% in Amsterdam.

Jorinde Verwimp liet aan Equnews weten dat zij enorm blij is met deze uitnodiging. Echter, omdat de finale al over enkele dagen begint, heeft zij besloten om niet deel te nemen.

Favoriet voor deze wereldbekerfinale is waarschijnlijk Patrik Kittel. Hij zal met Watermill Scandic (v. Solos Carex) in zijn thuisland in de ring verschijnen. Kittel behaalde enkele weken geleden nog 82.550% in Doha met Deja. Ook met Scandic wist hij meerdere malen al deze scores te bereiken. De Zweedse ruiter nam met Scandic deel aan twee wereldbekermanches in Amsterdam en in Stockholm en kreeg hier toen scores van 79.100% en 79.950%.

Maar ook Hans Peter Minderhoud maakt zeker een grote kans op een podiumplaats met zijn Glock’s Flirt. Beiden hebben een zeer constant jaar achter de rug. Zo wist het duo een monsterscore binnen te halen van 80.950% op de wereldbekerwedstrijd in Stockholm, wat goed was voor de winst. Maar een nog hogere score wisten ze bij elkaar te rijden op Indoor Brabant afgelopen weekend, hier behaalde het duo maar liefst 81.775% in de wereldbekeromloop.

guppekop

Re: Jorinde Verwimp slaat uitnodiging wereldbekerfinale af

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:23

Redelijk logisch dat ze afsloegen gezien het feit dat je ook overnachting etc moet hebben en dat ook mogelijk moet zijn zo kort van te voren :)
Wel heel leuk voor dr

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:08

guppekop schreef:
Redelijk logisch dat ze afsloegen gezien het feit dat je ook overnachting etc moet hebben en dat ook mogelijk moet zijn zo kort van te voren :)
Wel heel leuk voor dr

Nou ik zou toch echt alles op alles zetten hoor.. maargoed ieder zn keuze

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:50

Het zal wel niet in de training richting de OS passen :D

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:57

Sammie schreef:

Jorinde heeft zich helaas niet weten te kwalificeren voor de OS. Dit jammergenoeg op een klein percentage na.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:04

is die individuele plek al verdeeld dan? :oo

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:22

Ja alle plaatsen voor de OS zijn verdeeld, Fanny heeft de enige plaats voor Belgie gewonnen, er mag dus maar een ruiter gaan.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 00:05

MeMar schreef:
Sammie schreef:

Jorinde heeft zich helaas niet weten te kwalificeren voor de OS. Dit jammergenoeg op een klein percentage na.

Ik meende dat de vlp duidelijk zei dat er één ticket gewonnen is door Fanny maar dat deze verdeeld kan worden onder de ruiters. Het staat dus NIET vast dat Fanny mag gaan want het ticket is NIET nominaal... wat ik overiges wel jammer vind

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 08:25

ptiteblue schreef:
Ja alle plaatsen voor de OS zijn verdeeld, Fanny heeft de enige plaats voor Belgie gewonnen, er mag dus maar een ruiter gaan.

Dat klopt, maar voor zover ik weet is die plek nog niet vergeven :) Die plek wordt voor het land gewonnen, niet gelijk voor de ruiter zelf. :)

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 08:48

Inderdaad, daarvoor schreef ik dat er maar een ruiter mag gaan, wie, weten we nog niet. Voor London had Jeroen de ticket gewonnen, maar toen is Claudia gegaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:24

Het ging er dus om dat Jorinde al helemaal niet mocht gaan, omdat ze zich niet had gekwalificeerd. :D Daarom vroeg ik of die individuele plek al verdeeld was. Jouw antwoord daarop begint met Ja..

Dat antwoord is dus gewoon nee. Jorinde kan zich dus nog gewoon kwalificeren voor België, ookal is er maar een plek te verdelen.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:35

Ik vind het juist heel fair tov haar paard dat ze dit niet doet. Lange reis + op 4 dagen tijd zou ze hem klaar moeten stomen om de GP binnen te rijden nadat hij 2 weken op de wei heeft gestaan en maar licht aan het werk is geweest. Chapeau voor Jorinde dat ze eerst aan haar paard denkt en dan pas aan haarzelf!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:55

Dat paard zou toch al klaargestoomd moeten zijn hoor. Loopt al enige tijd op dat niveau. :D maar ik geef dr groot gelijk om hier niet hard voor te lopen. het moet wel in je planning passen. :)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:58

Tuurlijk kan hij de oefeningen maar na 2 weken rustig aan, mag hij toch ook wat tijd krijgen om weer volledig fijn afgesteld te geraken? Op dat niveau lijkt mij dat absoluut niet evident om dan op 4 dagen weer helemaal piekfijn klaar te staan, ook al kan hij de oefeningen allemaal.