Schotland: paard gewond na ongeval met vluchtmisdrijf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Schotland: paard gewond na ongeval met vluchtmisdrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 14:01

bokt.nl / www.horseandhound.co.uk

Een Schotse ruiter roept bestuurders op om voorzichtiger te zijn wanneer ze een paard voorbijrijden. Andy Livingstone werd aangereden door een auto toen hij vorige week op buitenrit was.

Livingstone naderde een bocht toen een auto hem vanuit de tegenovergestelde richting naderde. Hij deed twee keer teken naar de bestuurder om te vertragen, omdat de auto volgens hem te snel reed. Volgens Livingstone vertraagde de bestuurder niet, dus stak hij zijn hand op om hem te vragen om te stoppen.

"Op dat moment was de auto bij ons gekomen en begon hij te slippen," zegt Livingstone. "De auto reed mijn paard aan. De bestuurder schreeuwde tegen me en reed toen weg."

Livingstone dacht dat zijn negenjarige paard Marvel, die op de grond was gevallen, een been had gebroken. "Hij probeerde op te staan, we waren allebei door de lucht gevlogen."

De politie kwam ter plaatse en Marvel kon uiteindelijk opstaan. Een vriend van Livingstone bracht het paard naar stal. Marvel had een grote wond op zijn schouder die moest gehecht worden. Livingstone liep wat blauwe plakken op, maar was niet ernstig gewond. "Marvel eet nog steeds niet goed en heeft veel pijn," zegt Livingstone. "Zijn balans is nog niet in orde en hij kan niet gaan liggen, het gaat niet zo goed met hem."

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:10

Arm paard, hopen dat ie er weer goed boven opkomt.
Gister hier ook zo een idioot van een bestuurder. Volgas aan komen rijden en ons willen passeren op het smalste stukje. Terwijl hij 2 meter daarvoor een inham had waar die rustig had kunnen wachten.
Ik zet tegenwoordig mijn paard midden op de weg stil.

Desiree

Re: Schotland: paard gewond na ongeval met vluchtmisdrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:23

Wat een hufterig gedrag. En zulke idioten heb je best veel! Ik hoop dat hij veel blikschade er aan over gehouden heeft, maar eigenlijk wens ik die bestuurder natuurlijk veel ergere dingen toe....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:28

Desiree schreef:
Wat een hufterig gedrag. En zulke idioten heb je best veel! Ik hoop dat hij veel blikschade er aan over gehouden heeft, maar eigenlijk wens ik die bestuurder natuurlijk veel ergere dingen toe....

Nou echt, precies dít -:(- ... Je haalt me de woorden uit de mond

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 00:38

oei...... heftig en buitengewoon asociaal ongeluk. er kan hier dan ook moeilijk van gezegd worden dat de bestuurder 'het niet in de gaten had'. Dat moet wel met zo'n klap uiteraard, maar al helemaal als je dan ook nog eens het brutale lef hebt om nog te gaan schreeuwen naar de persoon die je zojuist hebt aangereden, en dan vol gas weg te rijden.
Tsjonge.....

Kiwiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:29

Ik zou niemand aanraden om met je paard in Schotland te gaan buitenrijden op de Schotse wegen. De wegen zijn smal, geen fietspaden en vol met onoverzichtelijke bochten. Dat draagt op zichzelf al een groot risico voor paard en ruiter.
Desalniettemin is het niet goed te praten wat deze chauffeur heeft gedaan en is dit echt een traumatisch ongeluk. :n

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:21

Kiwiris schreef:
Ik zou niemand aanraden om met je paard in Schotland te gaan buitenrijden op de Schotse wegen. De wegen zijn smal, geen fietspaden en vol met onoverzichtelijke bochten. Dat draagt op zichzelf al een groot risico voor paard en ruiter.
Desalniettemin is het niet goed te praten wat deze chauffeur heeft gedaan en is dit echt een traumatisch ongeluk. :n

Gelukkig houden de meeste automobilisten op de Schotse wegen wel rekening met paarden. De aso's zijn daar echt een stuk minder dan in NL.

DanielleKok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 10:33

Arm paard