Pittige zwempartij voor volbloed Rebel Rover

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Pittige zwempartij voor volbloed Rebel Rover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 09:51

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk
Ingezonden door Bokker Renske_W

Elke ruiter is wel eens van zijn paard gevallen en in de meeste gevallen is het paard snel weer te pakken. Voor een Australische jockey was dit niet het geval, hij moest de hulpdiensten inschakelen om zijn paard weer te pakken te krijgen.

De jockey was van de volbloed Rebel Rover gevallen op het strand. Echter besloot het dier er vandoor te gaan, recht de zee in. Toen het duidelijk werd dat het dier niet snel zou omdraaien en terugkeren naar het strand besloot de man de hulpdiensten in te schakelen.

Het vijfjarige paard was al twee uur in het water toen het eindelijk gevangen was en teruggebracht werd naar land. Rebel Rover heeft waarschijnlijk elf kilometer gezwommen in totaal. "Het water was ongeveer vier meter diep toen we met de boot bij hem kwamen. Gelukkig konden we dichtbij komen en het dier met een touw vangen en terug naar het strand varen", vertelt een lid van de reddingsploeg.

Het paard staat bekend om zijn slechte gedrag. Volgens zijn trainer Brad Smith is hij eerder al geschorst van de renbaan door gevaarlijk gedrag in de stallen. Rebel in naam en rebel in gedrag. Toch heeft Smith ontzag voor het dier. "Elk ander paard zou het na 20 minuten voor gezien houden in de zee, maar Rebel niet. Hij heeft een fantastische prestatie geleverd."

Rebel is nog wat moe en stijf in de spieren, maar is verder ongedeerd.

Jorex

Re: Pittige zwempartij voor volbloed Rebel Rover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:56

Letterlijk een zeepaardje dus. Mooi dat t goed is afgelopen :P

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:57

Dier doet inderdaad zijn naam eer aan. Pff 11 km zwemmen in open zee!

Gelukkig allemaal goed afgelopen.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:07

:wow:
Doorzettertje dus. 11 km is niet niks.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:07

Paard en eigenaar mogen blij zijn dat Jaws nog niet wakker was ;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:09

Daar zat ik ook aan te denken Ibbel. := Wel een serieuze prestatie zeg. :wow:

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:25

Wat een maf dier!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:33

inderdaad wat een mafketel van een knol. Da's toch volledig tegen alle instincten in zou je denken, gewoon hop de zee in rennen?! En dan nog eens 11 km. gaan zwemmen! Pfffff die heeft geluk gehad, menig paard had dat volgens mij niet eens volgehouden en uiteraard ligt onderkoeling/verzuring van de spieren ook op de loer.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:37

JoyCiej007 schreef:
inderdaad wat een mafketel van een knol. Da's toch volledig tegen alle instincten in zou je denken, gewoon hop de zee in rennen?! En dan nog eens 11 km. gaan zwemmen! Pfffff die heeft geluk gehad, menig paard had dat volgens mij niet eens volgehouden en uiteraard ligt onderkoeling/verzuring van de spieren ook op de loer.

Het in eerste instantie naar de zee toe rennen is inderdaad apart.

Maar ik heb ook zo'n mafketel die als hij eenmaal in de zee is besluit dat hij bang is voor golven en om die te ontwijken verder de zee in springt in plaats van eruit :+ . Toevallig ook een volbloed (alleen dan Arabisch), die hebben gewoon een kronkel in de kop soms :')

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:04

Doet me denken aan het boek Dodenrit van Maggie Stiefvater, over de Capail Usce, de waterpaarden.. Die zijn ook onberekenbaar en renpaard..

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:14

Als paarden geen grond meer hebben onder de voeten, zwemmen ze gewoon rechtdoor, wat in de meeste gevallen dus idd verder de zee in is.

Wij hebben het ook ooit 1 keer gehad tijdens een strandrit. Paard helemaal hotel, werpt z'n ruiter af en loopt de zee in, op een bepaald moment was hij al diep en moest hij echt zwemmen. Wat hij ook deed, rechtdoor richting Engeland. Doordat de wind verkeerd stond hoorde hij ons (en de paarden) niet roepen.
Z'n redding was dat hij niet ver van de pier zwom en 1 van de ruiters naar het uiteinde van de pier gelopen is om hem daar te roepen. Toen hij haar zag en hoorde draaide hij om terug richting land.
Ze zijn gewoon echt gedesorienteerd in diep water.

Rebel zal nog wel een paar dagen spierpijn hebben.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 11:33

Yavanna schreef:
Doet me denken aan het boek Dodenrit van Maggie Stiefvater, over de Capail Usce, de waterpaarden.. Die zijn ook onberekenbaar en renpaard..

Maar dan vooral omdat de auteur die eigenschappen aan de waterpaarden toekende. Wat ze weer deed op basis van de legende: http://raven-conspiracy.weebly.com/capaill-uisce.html

The capall uisce is a vicious killer, even among those it may love. Capaill become very active during weather with strong currents or intense storms, and may come ashore. They eat flesh, and may devour their victims, or drag them into the sea to drown them before consuming them.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:05

Aquatraining voor gevorderden! Die gaat straks prijzen in de wacht slepen op de renbaan :))

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:44

Jeetje, een doorzetter is het in elk geval! Kan me voorstellen dat zo'n paard ook heel wat kan bereiken op de renbaan. Zolang hij dan maar wel te rijden is :+

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:06

Hahaha, wat een maf beest! Doet me denken aan die reclames van Snelle Jelle, 'jongens, ik ga nog effe een stukkie' :+

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:09

haha, ja dat is het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:42

Saarin schreef:
Hahaha, wat een maf beest! Doet me denken aan die reclames van Snelle Jelle, 'jongens, ik ga nog effe een stukkie' :+

Haha, wauw!

Hier ook wel eens wezen zwemmen met paarden. Al mochten we na max 20 minuutjes weer naar het strand. Omdat zwemmen heel vermoeiend is. Dan denk je wel even na als dat renpaard twee uur in het water lag, wat een kracht :D

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:26

Guinnes book of records zeg ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:20

Impressive, dat wel :') Gelukkig goed gekomen.

JoyCiej007 schreef:
inderdaad wat een mafketel van een knol. Da's toch volledig tegen alle instincten in zou je denken, gewoon hop de zee in rennen?! En dan nog eens 11 km. gaan zwemmen!.

Ik heb er wel vaker van gehoord, in paniek de zee in gerend na een val op het strand.. ach ja, een paard in paniek maakt rare sprongen, ofzo :+ Wel kan ik me voorstellen dat als ze eenmaal in het water zitten, hun oriëntatie compleet weg is, en op zoek naar vast land je dus ook zo maar even 11 kilometer verder op kan geraken.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:02

Hij dacht zeker dat het paardenparadijs aan de horizon blinkte,
Nederland is natuurlijk wel heel mooi.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:00

2 uur in het water... en 11 km gezwommen...
Dat paard moet een flinke conditie hebben gehad om dat vol te kunnen houden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:24

Wat gaaf zeg, de winnaars mentaliteit heeft hij zeker! Hij heeft geluk dat hij goed getraind is, het doorsnee paard zou het niet zo lang volhouden.

Ibbel schreef:
Paard en eigenaar mogen blij zijn dat Jaws nog niet wakker was ;)

Ik denk niet dat een haai zich daaraan waagt hoor, die kan wel wat makkelijkers vinden.