Ruiter- en menbewijshouders compleet verzekerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Ruiter- en menbewijshouders compleet verzekerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 18:17

http://www.bokt.nl / http://www.knhs.nl

Vanaf 1 januari 2016 zijn alle KNHS-leden en dus ook de Ruiter- en Menbewijshouders bij de KNHS verzekerd voor een aanvullende aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (in de volksmond WA-verzekering genoemd), een ongevallendekking én een rechtsbijstandverzekering.

(zie ook www.knhs.nl/verzekeringen) Uit een recent gehouden grootschalig paardensportonderzoek blijkt dat bij paardensporters met name veiligheid, paardenwelzijn en plezier centraal staan. De KNHS speelt hier op in met relevante nieuwe producten zoals aanvullende verzekeringen voor de paardensporter op, naast of rondom het paard. Daarnaast introduceert de KNHS in 2016 speciaal voor de Ruiter- en Menbewijshouders een aantal nieuwe gratis bijscholingen op ondermeer het KNHS-centrum in Ermelo tijdens Paard&Leven op 18 juni.

Anton Binnenmars, directeur sport: “Voor alle paardensporters die aan de KNHS zijn verbonden is dit natuurlijk zeer goed nieuws. Maar ook de sportaanbieders en instructeurs hebben hier belang bij. Ook het komende jaar blijven we ons met nieuwe initiatieven, opleidingen en belangenbehartiging volop inzetten voor veilig en verantwoord paardrijden.” Het nieuwe verzekeringspakket bevat naast een aanvullendeaansprakelijkheidsverzekering voor particulieren en ongevallendekking ook een rechtsbijstandverzekering. Het pakket is gekoppeld aan het KNHS-lidmaatschap en geldt daarom voor alle KNHS-leden.

Het KNHS Ruiter- en Menbewijs
Alle bestaande voordelen van het KNHS Ruiter- en Menbewijs waaronder toegang tot een aantal unieke natuurgebieden zoals het Gooisch Natuurreservaat, een gratis abonnement op het geheel vernieuwde paardenmagazine Paard&Sport en aantrekkelijke kortingen op populaire paardensportevenementen als Horse Event en Paard&Koets blijven onveranderd.

De opleiding van het KNHS Ruiter- en Menbewijs is in 2014 al compleet vernieuwd. Vanaf 1 januari 2016 zijn de examens ondergebracht bij de ORUN (Stichting Opleiding Ruiter Unie Nederland). Dit exameninstituut voor instructeursopleidingen in de paardenwereld is recent weer glansrijk geslaagd voor de audit van NOC*NSF, waarmee hun onafhankelijkheid optimaal is geborgd. Voor de huidige houders van het KNHS Ruiter- en Menbewijs verandert er niets. De door de KNHS en FNRS uitgegeven bewijzen blijven geldig, dus ook op locaties waar deze verplicht zijn gesteld om buiten te mogen rijden. Kijk voor meer informatie op www.knhsruiterbewijs.nl ofwww.knhsmenbewijs.nl.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:20

Loopt nog een topic over het ruiter en koetsiersbewijs, waarbij je hem zonder verzekering met eenmalige betaling levenslang geldig hebt. Aangezien de meeste mensen toch zelf al verzekerd zijn voor de paarden is de verzekering die de KNHS aan biedt voor veel mensen totaal overbodig.

Ga de link even zoeken, gevonden: BoschA @ [BRT] Ruiterbewijs vanaf nu onbeperkt geldig!

danzzz

Re: Ruiter- en menbewijshouders compleet verzekerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:32

Ik wou net zeggen. Je bent gewoon verzekerd met of zonder ruiterbewijs

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:39

Marketing offensief van de KNHS. Ze zijn niet blij met de SRR en dit is hun antwoord.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:20

Ibbel schreef:
Marketing offensief van de KNHS. Ze zijn niet blij met de SRR en dit is hun antwoord.

Precies wat ik dacht. :j

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:11

Mooi woord voor galgje maar volgens mij hoort er een spatie tussen: aanvullendeaansprakelijkheidsverzekering

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:29

Orun compleet onafhankelijk van de knhs? Of lees ik verkeerd... Is nu niet echt mijn gedachte... :=

Verder inderdaad een duidelijk charme offensief. Blij dat het met het ruiterbewijs éindelijk is rechtgetrokken.
Ik word niet echt enthousiast van de KNHS, dit helpt ook al niet. Normaal gezien ben je al WA-verzekerd voor de omgang met je paard. (check je polis)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 00:26

Ik hoorde ook van de verzekering van KNHS, vond het direct overbodig.
SRR gemaild voor een langdurig menbewijs. Werd me een WA verzekering aangeboden voor €18,- per jaar met een miljoen verzekerd bedrag per gebeurtenis. We hebben onze WA verzekering nageplozen; die is veel ruimer dan de SRR. Ik ben nu blij dat ik weer een menbewijs heb.

PBT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 06:36

Ik ben ook via mijn WA verzekering verzekerd. Daarnaast klopt het niet dat je toegang hebt tot het 'unieke Natuurgebied het Goois Natuurreservaat'. Je moet daar altijd nog een ruiterpas voor kopen. Dat kan met een dagpas of een pas voor het hele jaar. En je hoeft er geen lid van de knhs van te zijn. Je moet wel een ruiterbewijs hebben.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 07:52

ik wil wel zo'n onbeperkt geldig ruiterbewijs en koetsiersbewijs. Dan ben je ook knhs lid af?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:49

germie schreef:
ik wil wel zo'n onbeperkt geldig ruiterbewijs en koetsiersbewijs. Dan ben je ook knhs lid af?

Wel als je je lidmaatschap bij de KNHS opzegt.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:53

Ik ben ook net in dubio wat te doen: ruiterbewijs via KNHS houden of via SRR regelen.
Maakt het nog iets uit of je een startpas hebt (en daarmee sowieso lid bent van KNHS) of staat dat er los van?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:27

Als je een startpas bent en dus sowieso lid van de KNHS bent, moet je je individuele lidmaatschap vanwege je ruiterbewijs opzeggen! Anders betaal je € 20 + € 14 contributie in plaats van 1x € 20. Je kan dit doen door een mail te sturen aan info@knhs.nl. Daarbij je relatienummer vermelden en aangeven dat je je individuele lidmaatschap wil opzeggen. Eventueel nog extra vermelden dat je wil dat je ruiterbewijs onder je verenigingslidmaatschap wordt 'gehangen'.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:44

Ik heb op dit moment geen startpas, doe verder niets met de knhs. Ik heb de ssr nu gemaild, even afwachten dus. Heb geen idee waar ik m'n ruiterbewijs en koetsiersbewijs gelaten heb. Dat is natuurlijk wel weer op te vragen.
Maar heb je dan eigenlijk nu 2 varianten op het ruiterbewijs? 1 via de SRR en 1 via de knhs?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:52

Je was altijd toch verzekerd bij je ruiterbewijs? Niks nieuws aan toch? Als je een koophuis hebt ben je ook standaard wa verzekerd. Dus hier voor mij geen toegevoegde waarde. Ik heb mijn ruiterbewijs al heel wat jaren en zie het nut er eigenlijk niet van! Wat gebruik je dat ding nou? Kost alleen maar euries, eigenlijk belachelijk dat je dat ding telkens moet verlengen. Het is om hun kas te spekken!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:46

veerledec schreef:
Als je een startpas bent en dus sowieso lid van de KNHS bent, moet je je individuele lidmaatschap vanwege je ruiterbewijs opzeggen! Anders betaal je € 20 + € 14 contributie in plaats van 1x € 20. Je kan dit doen door een mail te sturen aan info@knhs.nl. Daarbij je relatienummer vermelden en aangeven dat je je individuele lidmaatschap wil opzeggen. Eventueel nog extra vermelden dat je wil dat je ruiterbewijs onder je verenigingslidmaatschap wordt 'gehangen'.

Ik heb nog geen startpas, maar ga die dit jaar wel aanvragen.
Ik heb nu mijn ruiterbewijs via KNHS opgezegd en via SRR aangevraagd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:35

Betaal je die 17.50 euro per bewijs of is dat voor ruiterbewijs en koetsiersbewijs samen?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:48

Per bewijs Germie. Helaas. :Y)