.jpg)
Red Pebbles Foto: Gera Hoving
Op de Facebookpagina "Help for Red Pebbels" is te lezen dat de hengst een darmverdraaiing had en moest worden ingeslapen. Wij hebben de vorige eigenaresse Sylvia Starreveld gevraagd om iets over haar tijd met deze hengst te willen vertellen.
"Ik startte hem allround. Halter, showmanship, trail, pleasure, horsemanship, reining, teampenning. Tijdens het EK Paderborn behaalde ik met hem een bronze medaille in de Trail. We werden 6e bij het EK reining en haalde brons bij het NK teampenning en NK Reining. We waren ontelbare keren Nederlands Kampioen in verschillende onderdelen en allround kampioen.
We hebben hem in 1995 gekocht, als 5-jarige hengst nog onbeleerd. In 2012 hebben we hem verkocht aan een fokkerij op Terschelling, waar hij uiteindelijk verwaarloosd is. Daarna is hij anderhalf jaar met liefde verzorgd door Fam. Maris in Hooghalen. Vorig jaar zelfs hun merrie nog drachtig gemaakt. Een paard met een super goed, lief en eerlijk karakter. Ging door tot hij er bij zou neervallen. Een echte werker, liet me nooit in de steek. Wat specifiek Pebbles was, was spelen met stootwil aan touwtje. Hij pakte het touwtje tussen zijn tanden en draaide stootwil in het rond. Ook sloeg hij er mee tegen zijn schouders. Soms in volle galop of steigerend. En als kinderen langs fietsten uit school of klanten kwamen kijken, gaf hij een grote show weg. Veel kinderen van hem hebben dat spelen mee gekregen. Hij deed het altijd als hij blij en happy was."
en hij gaf mooie nakomelingen