New Forest dekhengst Brummerhoeve's Boss overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

New Forest dekhengst Brummerhoeve's Boss overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 18:34

http://www.bokt.nl / http://www.brummerhoeve.nl
Ingezonden door Safina

Afbeelding
Vandaag bereikte ons het nieuws dat de goedgekeurde New Forest dekhengst Brummerhoeve's Boss (Molenaars' Golden King x Briljant) van Hannes Brummer op 27-jarige leeftijd overleden is. Boss heeft zich buitengewoon verdienstelijk gemaakt als een ambassadeur voor het NNFPS (Nederlands New Forest pony stamboek) en was een heel bekende New Forester in binnen- en buitenland.

Zijn carrière is een toonbeeld van de veelzijdigheid van de Forester. De bruine D-pony hengst kan gezien worden als één van de beste New Forest hengsten die het NNFPS gehad heeft en niet alleen in zijn eigen prestaties. Hij voerde alle predikaten die het New Forest stamboek kent: keur, preferent, prestatie dekhengst en prestatie fokhengst. Hij werd maar liefst vijf keer de winnaar "bestgaande dekhengst" van de Centrale Hengstenkeuring onder drie verschillende amazone's.

In de sport liep hij zelf Z2 internationaal dressuur B-kader, Z springen, M samengesteld en aangespannen. Zijn sterke bewegingsmechanisme en gouden karakter gaf hij door aan zijn nakomelingen; veel ruiters, amazones en menners zijn kampioen geworden met een nakomeling van Boss .
De EK-amazones Suzanne Coppes, Michelle en Chantal van Lanen en Kimberley de Jong hebben veel van Boss geleerd. Thans zijn er nog acht goedgekeurde hengsten die het bloed van Boss voeren, waaronder zijn Noordhof's Surprise.

BigOne

Re: New Forest dekhengst Brummerhoeve's Boss overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:42

Met Boss is wel een icoon heen gegaan. Eigenaren sterkte, hij heeft heel veel fijne kinderpony's voortgebracht.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:51

Ach jee! Hij was de vader van mijn in aug overleden prinses. Sterkte voor alle betrokkenen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:58

De grote trots van Hannes, een stempelhengst, een icoon.
Prachtige leeftijd heeft hij gehaald, maar toch, zelfs als hij 50 zou worden zou hij nog te vroeg heen zijn gegaan.
Deze hengst leeft gelukkig nog voort in zijn vele machtige en prachtige nakomelingen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:02

Ik heb als jong meisje nog nakomelingen beleerd en uitgebracht. Fijne ponies.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:12

Wat was dat een fijn dier in de omgang! En bovendien een plaatje om te zien..
Mijn man besloeg hem in zijn jonge jaren, en Viviënne de Jong ging hem toen starten.
Hij heeft het zéér goed gedaan.. en is nu op respectabele leeftijd overleden.. r.i.p.

xxxInge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:26

Geweldige hengst! Heeft mooie nakomelingen gekregen! :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:34

Ik dacht al dat die naam me bekend voor kwam. Het is de overgrootopa van mijn verzorgpaard! Ze heeft wel wat van hem weg..

Wat een geweldig veelzijdige pony was dat zeg, met een mooie leeftijd :)