Englastadir Indoor Competitie beleeft succesvolle aftrap

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Englastadir Indoor Competitie beleeft succesvolle aftrap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 13:10

* http://www.bokt.nl / http://www.facebook.nl / http://www.tolt.nl

Afbeelding
Lena Maxheimer, bron: R. Schaaper

De Englastadir Indoor Competitie beleefde donderdagavond 18 februari een succesvolle aftrap op het KNHS centrum in Ermelo. Deze, in Nederland, nieuwe vorm van teamwedstrijden voor IJslandse paarden is gebaseerd op de zeer bekende Meisteradeild in IJsland.

De competitie vindt plaats op drie verschillende avonden waarbij er elke avond een andere proef gereden moet worden door drie ruiters van de zes topteams die strijden om de eer en de teambokaal. Uitdagend voor de ruiters en een waar spektakel voor het publiek.

Bekende namen als Jolly Schrenk, Siggi Mar en Erik Spee namen donderdagavond deel aan de competitie waarbij de V1 - viergangenproef (sportklasse A) werd verreden. Hierbij heeft de ruiter 4,5 ronde om de verplichte gangen te tonen. Dit mag in volgorde naar eigen keuze, maar de verplichte gangen zijn de middenstap, arbeidstempo tölt, snel tempo tölt, arbeids- tot middentempo galop en arbeids- tot middentempo draf. Iedere gang mag slechts eenmaal een volle ronde getoond worden, met uitzondering van de stap, deze mag slechts een halve ronde getoond worden.

De avond was goed georganiseerd en het publiek kon ondanks de kou optimaal genieten dankzij de verwarmde tribunes. Om de beurt lieten combinaties in de ring zien wat ze waard waren en het publiek toonde sportieve waardering voor goed getoonde gangen. Nadat alle deelnemers waren geweest volgde een B finale en daaropvolgend een A finale. Waarbij de geselecteerde ruiters tegelijk in de baan aanwezig waren en streden om de felbegeerde eerste plaats. Uiteindelijk ging de Duitse Lena Maxheimer, rijdend op Röskur frá Sunnuhvoli, er vandoor met de winst met 6,90 punten. Tweede werd de Belgische Toke van Branthegem met 6,87 punten, zij reed Skýmir frá Wyler. Derde werd de Duitse Christina Dittrich met 6,83 punten, zij reed Eldur frá Köldukinn.

Aan het thuisblijvende publiek was ook gedacht, zij konden de hele wedstrijd volgen met de livestream die mogelijk werd gemaakt door Isibless.

Het tussenklassement van de teams is als volgt:
1. ICE-line 47 punten
2. Topreiter 39 punten
3. Hrimnir/Lindenhof 26,5 punten
4. Astund 25,5 punten
5. Jos Dirix Sculptures 22 punten
6. IJslandersport 11 punten

De tweede wedstrijd van de teamcompetitie zal plaats vinden op donderdag 10 maart op het KNHS centrum in Ermelo. Hierbij zal de F1 - vijfgangenproef (sportklasse A) gereden worden door de verschillende deelnemers.

Afbeelding
Jolly Schrenk

Afbeelding
Christina Dittrich

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:12

Toke is een Belgische toch, geen Nederlandse?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 13:13

Solleke_Noah schreef:
Toke is een Belgische toch, geen Nederlandse?

Je hebt helemaal gelijk, typfoutje van mijn kant. Ik ga het aanpassen :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:17

Leuk om hier bericht te zien over deze wedstrijd! Het was erg leuk om er live bij te zijn. Dat paard van Jolly Schrenk, wauw! _/-\o_

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:19

vilheide

Re: Englastadir Indoor Competitie beleeft succesvolle aftrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:25

Ja het was een zeer geslaagde avond en ik hoop dat deze wedstrijdvorm gaat uitgroeien tot een groot evenement. Sowieso vind ik het erg goed dat er een groep mensen zich inzetten om meer en grotere evenementen te organiseren.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 14:28

Imre schreef:
Leuk om hier bericht te zien over deze wedstrijd! Het was erg leuk om er live bij te zijn. Dat paard van Jolly Schrenk, wauw! _/-\o_

Als ijslander liefhebber kan ik dit toch niet overslaan, helemaal niet omdat ik zelf ook aanwezig was om te kijken (en te genieten)

Bagheera_206 schreef:
Jeeeeej! Leuk dat je mee was Ilona! Zie ons hier zitten. :D

[ Afbeelding ]

Voor de geïnteresseerden staan hier nog wat meer foto's van mij:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 917a86fe70

Ah leuk! In maart ben ik er ook weer bij :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:50

Ik moet helaas maart even laten gaan... -O- Ik ben er in april weer bij. :)

Alasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:16

Ik heb alles gevolgd op de livestream, super wedstrijd!!! alleen jammer dat ik het laatste halfuur zonder klank zat... (En dat ook niet eens doorhad tot de laatste 10 minuten zeg maar. :') )

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:55

Ik heb ook gevolgd via de live stream!! Zag er allemaal top uit !!