Politiepaard aangevallen door agressieve man

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Politiepaard aangevallen door agressieve man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 20:53

http://www.bokt.nl / http://www.omroepbrabant.nl

Voor een vechtersbaas in Eindhoven werd het in januari een duur avondje stappen. De man sloeg een politiepaard en kreeg daarvoor een boete van 400 euro.

De politie laat zaterdag 20 februari weten dat het politiepaard in januari werd aangevallen door een agressieve man. Tijdens een onrustige situatie kon de man zich niet langer beheersen en stormde op het paard af en sloeg met gebalde vuist tegen het hoofd van het dier.

Deze actie is hem duur komen te staan. Letterlijk. Om strafrechtelijke vervolging te voorkomen moest de man maar liefst 400 euro betalen. “Dat is toch een duur avondje stappen”, aldus de politie. Onder het bericht op Facebook wordt met grote verontwaardiging gereageerd. “Slaan gaat echt te ver. Terechte boete”, schrijft iemand. Een ander vult aan: “Arm paard. Ik vind dat zo laf, een dier mishandelen.”

Met het paard gaat het inmiddels goed, meldt de politie.

Lynn_Nikita

Re: Politiepaard aangevallen door agressieve man

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:56

Laffe daad er lage boete. Laar maar weekje poepscheppen of zo

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:00

Lynn_Nikita schreef:
Laffe daad er lage boete. Laar maar weekje poepscheppen of zo

Poepscheppen is veel te leuk :P

Terecht dat hij een 'dikke' boete gekregen heeft. Mensen zijn helaas vaak niet te begrijpen..... arm paard!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:06

Vind 400 euro eem mooi bedrag. kom op paard kam wel tegen een stootje hoor. beter een paard dat een vuist ontvangt dan een agent die direct een gebroken neus of erger heeft ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:40

Het uitschelden van een ambtenaar in functie is hoger.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:51

Lynn_Nikita schreef:

Idioot. Fysiek geweld vind ik veel erger dan verbaal geweld, of dat nou tegen een mens of een paard is. Eigenlijk zou het paard ook een ambtenaar in functie genoemd moeten worden, zodat de boete lekker veel hoger is.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:26

Dorine92 schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Idioot. Fysiek geweld vind ik veel erger dan verbaal geweld, of dat nou tegen een mens of een paard is. Eigenlijk zou het paard ook een ambtenaar in functie genoemd moeten worden, zodat de boete lekker veel hoger is.

Dat vind ik ook.
Paard en ruiter werken samen. Paard zou wat dat betreft gelijk aan een ambtenaar moeten zijn.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:34

Lynn_Nikita schreef:

Jammer. Hierbij wordt eigenlijk de 3de partij geslagen, aangezien dat paard je niet zal aanhouden als je de wet overtreed..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:34

Tsja, begrijp nooit waarom mensen zo verbaasd en verontwaardigd zijn als een politiepaard iets overkomt tijdens het werk.
Als je ervoor kiest paarden of andere dieren in te zetten in dit soort werk dan is dit een onvermijdelijk gevolg daarvan. Het is een ingecalculeerd risico dat de politie bewust neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:41

Tsja, om het maat stom te zeggen: 'risico van het vak'. En gelukkig kan een paard wel tegen een stootje!

Al vind ik de bekeuring terecht.

Ik las vandaag dat ze de boetes voor het slaan van politiepaarden willen verhogen, maar ik kan het helaas niet terugvinden. Dus het is niet betrouwbaar wat ik zeg.
Mocht het werkelijk zo zijn, dan vind ik het verhogen van bekeuringen terecht!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 07:19

little_birdy schreef:
Vind 400 euro eem mooi bedrag. kom op paard kam wel tegen een stootje hoor. beter een paard dat een vuist ontvangt dan een agent die direct een gebroken neus of erger heeft ;)

Een agent kiest voor het vak en de risico's. Het paard niet. Mooi moment om eens serieus over andere methoden na te denken.

XX_Jolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:25

Allereerst ontzettend laf om een paard een stomp tegen het hoofd te geven. Terecht dat daar een boete opstaat!!

Maar... als je agent bent, kies je voor een gebroken neus????? de zogenaamde risico's van het vak.... dus als je wordt gestoken of neergeschoten heb je pech???? Zijn dat ook de risico's van het vak????

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:31

XX_Jolanda schreef:
Allereerst ontzettend laf om een paard een stomp tegen het hoofd te geven. Terecht dat daar een boete opstaat!!

Maar... als je agent bent, kies je voor een gebroken neus????? de zogenaamde risico's van het vak.... dus als je wordt gestoken of neergeschoten heb je pech???? Zijn dat ook de risico's van het vak????

Ja op zich weet je wel dat je dat kan ontvangen als agent zijnde, natuurlijk hoort het niet maar ja. Criminaliteit hoort sowieso niet. :=

Arm paardje inderdaad, mensen zijn achterlijk. :n

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:05

gevalletje alcohol in de man?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:17

Het is niet leuk en niet goed te praten, maar die voelt er niet veel van hoor, een pak rammel van eigen soortgenoot komt veel harder aan hoor bij een stoeipartijtje en daar krijgen ze ook meestal niks van.

Zo'n man die het dier slaat............komt denk ik niet zo heel hard aan, meestal gaat het om grote forse politiepaarden.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:04

Kuggur schreef:
Tsja, begrijp nooit waarom mensen zo verbaasd en verontwaardigd zijn als een politiepaard iets overkomt tijdens het werk.
Als je ervoor kiest paarden of andere dieren in te zetten in dit soort werk dan is dit een onvermijdelijk gevolg daarvan. Het is een ingecalculeerd risico dat de politie bewust neemt.

Iets overkomen of bewust met gebalde vuist geslagen worden vind ik toch echt iets anders

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:51

ik vind het anders nog een behoorlijk hoge boete hoor, als ik dat zo vergelijk met andere vergrijpen in nederland.

Stom/dom/fout is het zowiezo; maar liever een paard die een vuistslag incasseert, dan een agent zelf.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:42

Liever een forse hoge boete dan dat ie ermee wegkomt hoor.