bokt.nl / www.equnews.be / www.worldofshowjumping.com / www.noellefloyd.com
De Amerikaanse springruiter Todd Minikus krijgt twee nieuwe paarden onder het zadel. Het gaat om Vita 24 (van Katharina Offel) en Clouwni (van Emanuel Andrade). Zijn twee nieuwe aanwinsten zijn een mooie aanvulling bij zijn toppers Babalou 14 en Quality Girl.
Katharina Offel kreeg de 11-jarige Vita 24 (v. Carinjo) afgelopen zomer onder het zadel. De voorbije jaren werd Vita 24 uitgebracht door Gert-Jan Bruggink. Offel en Vita 24 behaalden onder meer in Kiel, Stuttgart en Maastricht klasseringen. Ze schrijft op haar website: "Vita is een paard met veel kwaliteiten en heeft alles om op het hoogste niveau te springen. Ik had haar graag wat langer gehouden omdat ze zich zo goed ontwikkelde, maar ze kwam bij mij met het oog op verkoop. Het ging alleen wat sneller dan ik had verwacht. Ik wens Todd heel veel geluk met haar en hoop dat ze samen veel succes hebben. Ik wil Gert-Jan ook bedanken omdat hij mij de kans gaf haar te rijden, het was erg leuk."
Minikus krijgt ook de dertienjarige Holsteinerruin Clouwni (v. Colman) onder het zadel. Hij kocht de ruin van de Venezolaan Emanuel Andrade, die Clouwni uitbracht op CSI4*- en CSI5*-niveau. Andrade behaalde een aantal mooie ereplaatsen met Clouwni, onder meer een overwinning in Lexington vorig jaar. De jonge ruiter, die Venezuela wil vertegenwoordigen op de Olympische Spelen deze zomer, zegt: "Hij is een geweldig paard, maar was nooit mijn type. Ik heb hem een jaar geprobeerd, maar hij moet naar iemand gaan die hem beter kan rijden. Ik denk dat hij erg geschikt is voor Todd en dat het een mooie partnerschap wordt."
Clouwni was in 2013 en 2014 eigendom van AD Sporthorses van Doda de Miranda en werd gereden door Marlon Modolo Zanotelli. De combinatie presteerde onder meer sterk op de Wereldruiterspelen van 2014 en de Nations Cup-finale in Barcelona (2014).