Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Desiree schreef:Ik vind mijn vragen niet suggestief. Dit is een zeer ongebruikelijke situatie. Heartbreaker is er destijds ook vroeg uit gegaan door blessureleed, maar dat kwam door mismanagement. Hij werd te veel uitgemolken.
nine1987 schreef:Ik ga anders wel ee met desiree.. Een hengst met een geschiedenis van meerdere blessures zou ik ook al niet op mijn merrie zetten..
Een mooi voorbeeld hiervan is totilas..
Ik zet er ook mijn vraagtekens bij, omdat er niet geproken wordt over een oude blessure die opspeelt, maar over een nieuwe blessure..
nine1987 schreef:Want dat is ook zo te vergelijken met een grandprix paard..
nine1987 schreef:Mijn paard stond toentertijd bij een GP ruiter op stal en viel onder hetzelfde management en hij heeft me toen een hele klap geld gekost, maar zijn aandoening is chronisch geworden (luchtwegen)Omdat ik meerdere interviews heb gelezen over hoe gp paarden behandeld worden.. Ik ga er niet vanuit dst jij dezelfde klap geld neer kan (en wil?) leggen voor dergelijke dagelijlse verzorging/behandeling..
nine1987 schreef:Klopt. Toch kunnen die alsnog geblesseerd raken door een rare beweging of eens klem liggen.Wat ik wil zeggen is dat met eigen gp oaarden wel degelijk anders om wordt gegaan dan pensionpaarden..
Die beesten krijgen bij elke scheet al de da, kraker, wichelroedeloper of wat dan ook nodig is over de vloer.. Worden heel anders getraind dan het paard van om de hoek.. Er worden veel meer tegennatuurlijke dingen gevraagd van het lichaam van een gp paard, dan van t paard om de hoek.. De vrije beweging (of weidegang als die er al is) is voor een gp heel anders (gedoseerd) als voor t paard om de hoek.. En zo kan ik nog wel even doorgaan..