Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Supervixen schreef:Sommige paarden probeerden de foto's vanuit verschillende hoeken te bekijken, alsof ze de rest van de afgebeelde persoon ook wilden vinden.
Of.. ze dachten dat de onderzoeker ook nog een snoepje in zijn hand had en gingen daar naar op zoek. Of ze snapten er niks van en bekeken daarom de foto van alle kanten.
Moeilijk te geloven dat ze op zoek zijn naar de rest van de persoon.
Citaat:"Het zou kunnen dat paarden die vaardigheid hebben ontwikkeld tijdens de 6000 jaar dat ze samenleven met mensen, of dat individuele paarden het in de loop van hun leven leren. Voor honden is het al aangetoond dat familiariteit hun vermogen om emoties te erkennen verbetert. Dat ondersteunt het idee dat dat vermogen minstens gedeeltelijk gebaseerd is op persoonlijke ervaring."
mrie schreef:Waarin verschillen de uitdrukkingen van katten olifanten of wolven van elkaar als het gaat om gezichtsuitdrukking. Gezichtsuitdrukking is onder zoogdieren redelijk universeel. Ja een olifant met de blik ik ga je verscheuren kom je niet zo snel tegen, dat is meer iets voor een roof dier. Maar zo groot zijn de verschillen niet.
mrie schreef:Waarin verschillen de uitdrukkingen van katten olifanten of wolven van elkaar als het gaat om gezichtsuitdrukking. Gezichtsuitdrukking is onder zoogdieren redelijk universeel. Ja een olifant met de blik ik ga je verscheuren kom je niet zo snel tegen, dat is meer iets voor een roofdier. Maar zo groot zijn de verschillen niet.
xxCYNNxx schreef:mrie schreef:Waarin verschillen de uitdrukkingen van katten olifanten of wolven van elkaar als het gaat om gezichtsuitdrukking. Gezichtsuitdrukking is onder zoogdieren redelijk universeel. Ja een olifant met de blik ik ga je verscheuren kom je niet zo snel tegen, dat is meer iets voor een roofdier. Maar zo groot zijn de verschillen niet.
mrie schreef:Waarin verschillen de uitdrukkingen van katten olifanten of wolven van elkaar als het gaat om gezichtsuitdrukking. Gezichtsuitdrukking is onder zoogdieren redelijk universeel. Ja een olifant met de blik ik ga je verscheuren kom je niet zo snel tegen, dat is meer iets voor een roofdier. Maar zo groot zijn de verschillen niet.
xyzutu2 schreef:Dat van dat linkeroog wist ik ook niet. Grappig, want verschillende NH-guru's (oa Parelli) vinden het een teken van dominantie als een paard voor je staat en je met één oog bekijkt, en eisen daarom dat het paard altijd met een recht hoofd en 'twee ogen' voor ze staat.