15 jaar Bokt: een terugblik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nadia
Oppermuts

15 jaar Bokt: een terugblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 09:27

* http://www.bokt.nl

Elke maand willen we vieren dat Bokt dit jaar 15 jaar bestaat, vorige maand was het eerste topic...dat kan je hier teruglezen.

Deze maand blikken we ook terug met een oud gediende, Karin is een Bokker van het eerste uur en zij vertelt deze maand over vroeger en natuurlijk over haar paard Ret.

Voor volgende maand hebben we een interview met Bart en Heike in de planning staan en jullie mogen de vragen stellen!! Dus wat hebben jullie altijd al aan Bart willen vragen of wat wil je nog meer weten van Heike over de begintijd van Bokt...post hier je vraag en dan kijken we of we zoveel mogelijk vragen kunnen laten beantwoorden.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 09:27

Vijftien jaar Bokt, waar blijft de tijd! In de begindagen van het forum was Ret nog niet eens van mij. Mijn zusje reed eventing en ik was vooral groom. Af en toe gingen we samen het bos in, Ret en ik, maar meestal zaten we elkaar dan ongeduldig in de weg. Dat veranderde toen we kennismaakten met de endurance. Urenlang de natuur in met een concreet doel, we maakten kilometers en we gingen elkaar steeds beter snappen. Eind 2004 nam ik Ret over van mijn zusje en drie jaar later reden we onze langste wedstrijdafstand: een klasse 4 over 120 km, waarmee Ret het prestatiesportpredikaat bij het NRPS verdiende.
Ambitie voor het grotere werk had ik niet: zowel mentaal als fysiek had ik een voorkeur voor afstanden tussen de 80 en 100 km. In 2010 zaten we op een fraaie eindstand van ruim 2000 goedgekeurde wedstrijdkilometers. Ondertussen deden we ook aan TREC, waarin we uiteindelijk een seizoen of zes actief zijn geweest. Alle disciplines die Ret ooit had beoefend kwamen in de TREC bij elkaar en weer waren we hele dagen in de buitenlucht bezig. In al die jaren samen leerden we veel van elkaar (vooral geduld), we overwonnen ieder wat suffe blessures en we hadden vooral veel plezier, met al onze oortjes naar voren.
In de zomer van 2013 verruilden we onze geliefde Sallandse Heuvelrug voor Het Gooi. Hoefafdrukken laten we nu achter op legendarische grond: bos en hei waar in 1928 de military van de Olympische Spelen plaatsvond. Mijn inmiddels 24-jarige bospony (bouwjaar ‘92) staat op een heerlijk plekje met maatje en schuilstal. Soms gaan we nog een weekend weg (op ponykamp bijvoorbeeld) en misschien rijden we dit jaar eens een trally, want nieuwe dingen blijven we leuk vinden. Wat in al die jaren ook niet veranderd is, is dat we nog steeds genieten van onze ritten. Ik hoop dat we dat nog lang kunnen blijven doen.
In mijn endurancetijd was ik moderator op Bokt. Er zwerven nog wedstrijdverslagen van mij door het Grote Bokt-archief, maar het overgrote deel van mijn berichtenaantal komt voort uit mijn groene kleurtje van toen. Ook zat ik vrij veel in topics over algemene onderwerpen (niet alle Bokkers hebben het 24/7 over paarden) en daar ben ik nog steeds af en toe te vinden. Inmiddels een stuk minder actief op Bokt, maar na vijftien jaar nog steeds aanwezig met hetzelfde paard als toen!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nadia op 10-02-16 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek van Karin wat foto's verwijderd

Anoniem

Re: 15 jaar Bokt: een terugblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:48

Karin kan ik me nog goed herinneren... destijds 'Kiwi'??? Ik kende de Endurancesport helemaal niet en zij was de eerste die ik zag, die deze sport bedreef. Verder kan ik me herinneren dat zij nogal een 'taal-fanaat' (spelling zal verkeerd zijn, excuses Karin :+ ) was/is..... En Ret (Ameretto) is ook een paardje wat nog vers in mijn geheugen ligt door de topics van 'toen': veelzijdig 'ding'. Leuk en een welverdiend plekje in deze herinnering-jubileum-reeks!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:03

Wat een leuk stuk van Karin. Vroeg me al langere tijd af hoe het met Ret en haar ging (maar was te lui om te zoeken...)

Maybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:17

Wat een mooi en leuk verhaal! :) Zelf helemaal nieuw hier! Wat gaat de tijd toch snel als je zoveel plezier uit je hobby haalt! Straalt er ook van de foto's af! Heel erg inspirerend. +:)+ Ga vooral zo lekker door!
Laatst bijgewerkt door Maybabe op 09-02-16 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:21

Kiwiko? Dat was een andere gebruiker. Die is ook niet meer actief. Karin is toch altijd Karin geweest?

Als er nu elke maand een andere gebruiker van het eerste in de spotlight en verder niks haak ik af, dat boeit mij echt totaal niet. :n No offence voor de tijd en moeite die er ingestoken is, maar dit is alleen leuk voor een heel select groepje voornl. van de mensen van het eerste uur zelf.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:22

Sammie, Karin heeft (of had) een Kiwi als haar avatar (dat nieuw zeelanse vogeltje).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:29

Oh zo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:29

Rocamor schreef:
Sammie, Karin heeft (of had) een Kiwi als haar avatar (dat nieuw zeelanse vogeltje).

Ja! Dat was het: een kiwivogeltje als avatar! Thanks! :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 10:37

Wat een super leuk verhaal Karin!! En wat kan ik toch genieten van jouw liefde voor Ret en de "oh zo herkenbare draveroortjes".
Ik hoop dat jullie heerlijk nog jaren samen mogen genieten!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:36

Leuk Karin! :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:29

Zelf ben ik nog niet zo heel erg lang op Bokt en zeker niet van het allereerste uur.

Ik geniet van de eerste uur verhalen. Dit verhaal van Karin vind ik een juweeltje <3 . Prachtig met al die foto's en had ik dit in ITP gelezen had ik het getemd voor uitgelicht.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:43

Leuk verhaal Ka!
Retje blijft gewoon een superleuke poon!

Ik vind het ook nog steeds zo ontzettend leuk dat jij en Retje zowel Laiser als nu ook Floor mee op sleeptouw hebben genomen. Samen met Retje de eerste rengalop met Laiser en samen met Retje de eerste TREC wedstrijd op Floor. Topknol die Ret. En natuurlijk ook zijn baasje ;)
Tot snel weer!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:18

Leuk om te lezen Karin... :D Leuk dat jij en Ret nog met elkaar kunnen genieten van ritten enzo :D

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:46

Vindt het leuk als ze ook boeiende topics laten zien, weet dat daar een topic van is. Daarbij dan ook verhalen van het eerste uur. Dit is saai en ik ga dit niet lezen, er valt veel meer te zien en te lezen over 15 jaar bokt.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:18

Zo leuk om daar een onderdeel van te zijn geweest :) Onze eerste TREC, twee hyperendurancepaarden waar het veel te langzaam voor ging en dan anderhalf uur de weg kwijt zijn in het bos :D Groomen en gegroomd worden... Vooral van het groomen heb ik zóveel opgestoken wat betreft paardmanagement en kunnen gebruiken toen ik zelf ook ging starten. _/-\o_ +:)+

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:55

Sammie schreef:
Kiwiko? Dat was een andere gebruiker. Die is ook niet meer actief. Karin is toch altijd Karin geweest?

Als er nu elke maand een andere gebruiker van het eerste in de spotlight en verder niks haak ik af, dat boeit mij echt totaal niet. :n No offence voor de tijd en moeite die er ingestoken is, maar dit is alleen leuk voor een heel select groepje voornl. van de mensen van het eerste uur zelf.

ben t wel beetje eens met je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:57

Crypto schreef:
Sammie schreef:

ben t wel beetje eens met je

Ja en mede daarom werd Bokt een succes, waar jullie dus nu ook profijt en plezier van hebben. Is toch leuk? :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:49

Mij boeit het dus niet. :D

Bokt was er gewoon op het juiste moment en er was op dat moment niks anders. Wederom no offence tegen Bokkers van het eerste uur, maar om nu te zeggen dat er zonder hen geen Bokt was lijkt mij een tikkie overdreven. Ze kwamen al van elders.. Dus dan was er wel een ander paardenforum met een andere naam geweest ;)

De grootste groep Bokkers is vanaf half 2003 aankomen waaien. Ik geloof dat dan weer komt door de landelijke acties om van de telefoonlijn over te gaan naar de kabel (of nou ja misschien was dat weer een paar jaar daarvoor := ). Die kennen al die Bokkers uit het eerste uur niet, al die info die in de OP staat en in de vorige OP stond.. dat zegt hun helemaal niks. Die herkennen niet paard x of y en die roepen ook niet 'oh wat leuk dat je dat paard nog steeds hebt.' eea ook te zien aan het merendeel van de reacties en aanmelddatum van de Bokkers die hier wel reageren. :)

Maar goed.. We zijn nog maar twee maanden onderweg.. We gaan t vanzelf meemaken wat er verder nog komt ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:52

Prins amaretto <3
Wat vond ik dat toch een leuk paard! De maffe dravebier ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 22:54

Voel je je gepasseerd, Sammie, dat je zo specifiek 2003 aangeeft, jouw aanmeldjaar of zo :+

Ik zou het ook wel leuk gevonden hebben om nog wat meer te lezen over Karin behalve in relatie tot Amaretto.
Dus bv. werk, verliefd, verloofd, getrouwd en hoe ze in het Gooi terecht is gekomen ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:13

Wat is dit nou weer voor een onzin :') Houd je bij de inhoud ipv persoonlijk te worden. Ik noem 2003 omdat dat het jaar is waarin of waar vanaf Bokt exponentieel groeide _O- Een jaartal dat de 'eerstelingen' altijd zelf hebben aangegeven ;) Dat ik ook in dat jaar ben aangemeld is toeval of eigenlijk niet als het een exponentieel groeijaar betreft. :+ Als je nou werkelijk denkt dat ik mijn hebben en houden in een dergelijke OP zou zetten dan zeg ik droom lekker verder :') Dat heb ik nooit in de BNB gedaan, niet voor een online glossy en ook niet voor 15 jaar Bokt.. Bovendien heb ik ook niet de illusie daar ooit voor gevraagd te gaan worden :')

Het staat je volgens mij vrij om zelf contact op te nemen met Karin, toch :)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:23

Ik ben pas heel erg laat op Bokt gekomen en ken Karin en Ret niet. Maar ik vind het persoonlijk wel ontzettend leuk om dit stukje te lezen! Ik vind het vooral heel leuk om te lezen dat die twee al ruim 15 jaar van elkaar kunnen genieten en ik hoop voor ze dat dat nog lang mag gaan duren!

En afhaken mag Sammie :) Niemand die jou verplicht om het topic te lezen. Ik vind ook lang niet alle topics op Bokt even interessant en dat kan gewoon. Smaken verschillen! Ik vind het in ieder geval altijd erg leuk om verhalen van bokkers te lezen! Of ze nou van het eerste uur zijn of niet maakt niet uit, maar bokkers van het eerste uur past goed bij het jubileum! Volgende maand komt er trouwens een interview met Heike en Bart, dat staat in de openingspost :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 23:34

In theorie vind ik een levensverhaal per maand wel grappig, maar de meesten zullen die persoon niet kennen, er dus ook niet in geinteresseerd zijn en het hoogstens zien als gewoon een van de 1000en ITP-topic. Als iemand niet gevraagd wordt om deze maand dit topic te openen, dan had die persoon dat ook uit zichzelf twee maand eerder of acht maand later kunnen doen. Qua actie is het niet zo bijzonder.

Zoals ik al in een vorig jubileum-topic schreef: bij een forum met als motto 'door en voor Bokkers gemaakt, wij kunnen niet zonder onze leden' zou je verwachten dat ze bij een jubileum - net als elk bedrijf dat zijn motto écht meent - ook echt iets leuks/feestelijks/grappigs voor die leden zou bedenken. En dus niet 1x per maand hetzelfde doen wat heel Bokt al doet - een topic openen met een levensverhaal 8-) - maar iets bijzonders/out of the box wat een forumteam wel kan doen en de Bokkers zelf niet. Geef verschillende jaargangen bokkers een verschillend username-kleurtje, allemaal tegelijk of elke maand 1 groep, verzin iets feestelijks en origineels. Maar goed, ik vestig mijn hoop wel op het 20-jarig jubileum. 8-)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:32

Moderatoropmerking:
Wij waarderen het dat er meegedacht wordt over de onderwerpen van de jubileumtopics. Echter vinden wij het jammer dat dit topic overspoeld wordt door negatieve reacties op de gekozen onderwerpen. Erg vriendelijk naar Karin toe is dit niet. Een tijdje geleden is er een topic geopend waarin jullie je wensen kenbaar kunnen maken en ideeën kunnen aandragen. Bij deze wil ik jullie dan ook naar dit topic verwijzen om alsnog ideeen aan te dragen. Hierbij het dringende verzoek om hier en in andere jubilea topics niet verder te discussiëren over de onderwerpen die geplaatst zijn