Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Roodvos schreef:Oh echt Natasja? Wat knullig.
Ik had bij aanvraag van de startkaart vooraf al besloten de II achter de naam maar weg te laten. Leuk voor de fokker dat die dat zo bedacht heeft, maar het heeft voor mij geen meerwaarde.
magic_lover schreef:Janderegelaa, kun je ze niet gewoon via het stamboeknr terug vinden dan?

Sannnn schreef:Als fokkers dan paarden beetje fatsoenlijke namen geven helpt het ook.
Ik vind het geldklopperij en als fokker kan je via de knhs ook vast wel de soortnaam van je fok producten achter halen.

NatasjavE schreef:Sannnn schreef:Ook niet via levens nummer o.i.d bij de FEI Horse Search website?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Heb nooit een paard hoeven zoeken.
Sannnn schreef:Maar dat heb je nu nog steeds want het geld enkel voor de FEI.
https://data.fei.org/Horse/Search.aspx via geboortedatum kan je zoeken dus dan maken naamswijzigingen weinig uit voor paarden die starten onder de FEI.
Als je de startnaam bij de knhs al wijzigt doet de FEI weinig behalve bij aanvraag FEI nummer een nummer aanmaken voor zo ver ik weet. Dit is zo gedaan dus die 200 euro is mijn inziens onnodig als je paard zijn naam wilt wijzigen omdat je de naam van de fokker wilt wijzigen omdat je die echt niet mooi vind... Jij bent degene die met het paard moet rijden, niet de fokker.
Roodvos schreef:Dat ben ik op zich wel met je eens hoor Jan, mits de fokkers hun dieren dan ook een beetje een normale naam meegeven. Heb eens iets gelezen over een fokker die zijn paarden naar straatmeubilair noemt. Nou, mooi niet dat ik met “Bushokje” op concours zou gaan. En dan zijn er ook fokkers met nog minder inspiratie, die hun hengstveulen gewoon alleen de beginletter van het jaar geven. Moet je met H de baan in.