Persbericht Adequan Global Dressage Festival 2016
Ingestuurd door Zinzi_jewel
De Nederlandse Leida Collins-Strijk en Don Tignanello (v. Don Vino) hebben tijdens de derde week van het Adequan Global Dressage Fesival de drie wedstrijden van de Lichte Tour-competitie gewonnen. Zondag veroverde ze in de kür op muziek haar derde overwinning op rij. Eerder vorige week schreef ze ook al de Inter I en de Prix St. Georges op haar naam.
"Ik heb veel gewerkt aan de galop. Don Tignanello is een erg groot paard en het is moeilijk voor hem om de balans te vinden. Ik denk dat het ook de komende weken onze focus zal zijn," zegt Collins-Strijk. "In de kür op muziek ging het erg goed. Vorige week was ik nog niet zeker of ik aan die proef zou deelnemen, omdat we hem nog niet vaak samen hadden gereden. Ik heb de ochtend van de wedstrijd nog geoefend en het voelde goed."
De combinatie is al begonnen met het trainen van de Grand Prix-oefeningen. De volgende weken zullen ze verder uitkomen in de Lichte Tour. Collins-Strijk gelooft dat ze zo waardevolle ervaring zullen opdoen voor hun overgang naar de Grand Prix later dit jaar.
"We zullen die overgang niet maken totdat ik voel dat we het erg goed kunnen doen. We zijn er nog niet helemaal, en als ik voel dat we er klaar voor zijn, zullen we eerst een paar nationale wedstrijden rijden om ervaring op te doen," zegt ze.
Ook Zantros (v. Krack C), een ander paard van Collins-Strijk, maakte vorige week zijn debuut in de Lichte Tour op het AGDF. Met Zantros eindigde Collins-Strijk op de vierde plaats in de PSG en op de derde plaats in de Inter I. Elke ruiter mocht maar met een paard deelnemen aan de kür op muziek, en daarvoor verkoos Collins-Strijk dus Don Tignanello.
"Ik ben dol op Zantros. Je kan gewoon mooi zitten wezen op zijn rug, want hij weet wat hij moet doen en doet zijn job. Ik hoop dat ik met hem ook een kür op muziek kan rijden," zegt Collins-Strijk. "We zullen daar ook op focussen, maar deze week krijgt hij vrij. Hij mag op buitenrit en kan het rustig aan doen, voor we weer beginnen te trainen."