Mes van "paardenbeul" gevonden in paardenstal in Holten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Mes van "paardenbeul" gevonden in paardenstal in Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 19:23

http://www.ad.nl
Ingestuurd door natasjuh

Afbeelding
Het mes. Foto: Facebook

Was het bedoeld als wapen om een paard mee te verwonden, of lag het voorwerp er al geruime tijd voor andere doeleinden en heeft niemand het opgemerkt? Henriëtte Fraser-Storm de Grave uit Holten denkt het eerste. Ze vond een mes in een box van één van haar paarden. Ze vreest dat 'een idioot' het dier wat aan wilde doen, maar ergens van is geschrokken en er toen vandoor is gegaan. De politie tast in het duister.

De vrouw plaatste zondag een foto van het mes op Facebook. Dat bericht was maandagmiddag al ruim 1.800 keer gedeeld. ,,Ik zag het mes liggen, links naast de deur en dacht meteen: dat is raar. Het mes is dertig centimeter groot. Niet zo eentje die je in je zak meeneemt dus. En het is niet van ons. Ook kan het niet per ongeluk tussen het hooi terecht zijn gekomen. Het hooi komt van ons land of van de buren en wordt in plastic verpakt. Voordat dat gebeurt, gaat het door een metaaldetector. Die had zo'n mes gegarandeerd getraceerd." Het paard stond volgens haar in de wei.

'Misschien ergens van geschrokken'
Fraser-Storm de Grave heeft daarom het sterke vermoeden dat iemand haar paard iets aan wilde doen. ,,Er wordt tegenwoordig bijna wekelijks een paard toegetakeld. Misschien dat iemand dat ook hier heeft geprobeerd, maar geschrokken is van een lamp die aanging of een geluid en er daarna vandoor is gegaan." Ze schakelde de politie in en die is inmiddels langs geweest. ,,Daarna heb ik niks meer van de politie gehoord, maar ik hoop dat de politie hier onderzoek naar doet."

Die kans is echter nihil. Volgens woordvoerster Sandra Tiethoff van de politie is het mes al door Fraser-Storm de Grave en haar kinderen aangeraakt, waardoor sporenonderzoek haast onmogelijk is. Tiethoff: ,,We hebben het bericht op Facebook gezien en zijn ook langsgekomen, maar er hebben al te veel mensen aan het mes gezeten om technisch onderzoek te kunnen doen. Ook is niet bekend wanneer het mes precies in de stal terecht is gekomen. Bovendien is er niks gebeurd en kon er dus ook geen aangifte worden gedaan."

De vrouw uit Holten vindt de opmerking over het sporenonderzoek maar vreemd. ,,De politie kan toch zien welke vingerafdrukken van mij zijn en welke niet?" Ze zette het bericht op Facebook om andere mensen alert te maken.

2a54z6e45r6r

Re: Mes van "paardenbeul" gevonden in paardenstal in Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:26

Wat een domme actie om een vreemd mes te willen vastnemen zonder eerst op de politie te wachten...
Zeker als je vermoed dat het van een paardenbeul zou zijn..

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:27

Pff lekker slim van iedereen om eraan te zitten met hun poten.. Kon eindelijk eens een spoor gevonden worden kan er nog niks mee gedaan worden

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:30

Hallo, dames... Wat zijn we weer snel uit de startblokken met oordelen. Uit een reflex pak je dat mes op, omdat je schrikt en denkt 'shit'. Alsof ze dat mes expres vastgepakt heeft. Ik heb het bericht van de dame in kwestie zelf op Facebook gelezen. Doe dat ook eens voordat je oordeelt. :n

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:32

Dat je het in eerste instantie oppakt, ja ok. Maar kennelijk heeft jan en alleman eraan gezegen?

Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het van de beul af komt. Lijkt me allemaal wat.. Ik weet niet. Toevallig of zo?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:33

Ja, dat je het zelf oppakt oké. Maar in de tekst staat ook dat kinderen eraan hebben gezeten.. Hoezo laat je kinderen aan zo'n mes zitten

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:34

Chiave schreef:
Hallo, dames... Wat zijn we weer snel uit de startblokken met oordelen. Uit een reflex pak je dat mes op, omdat je schrikt en denkt 'oliebol'. Alsof ze dat mes expres vastgepakt heeft. Ik heb het bericht van de dame in kwestie zelf op Facebook gelezen. Doe dat ook eens voordat je oordeelt. :n

Blijkbaar hebben de kinderen er dan ook nog eens aangezeten, gaat waarschijnlijk ook van de schrik zijn :o

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:35

Nou ja er staat dat de kinderen het ook al vast hebben gehad. Dat vind ik eerlijk gezegd een rare actie. Die waren er volgens mij niet bij toen het mes gevonden werd.
(Ook zou ik kinderen nooit zo'n mes vast laten pakken, maar dat is een andere discussie)

Edit; zie dat anderen het met mij eens zijn :P

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:38

Hoe dan ook is het een gemiste kans.. wat een vreemd groot mes trouwens.. komt niet bij de Hema weg toch?

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:39

Kinderen kunnen ook al 16 jaar of ouder zijn he! En met die leeftijd kunnen ze echt wel een mes vasthouden, denk ik

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:40

zorro schreef:
Hoe dan ook is het een gemiste kans.. wat een vreemd groot mes trouwens.. komt niet bij de Hema weg toch?

Ik las net dat het een filleerdersmes is en vaak geslepen...

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:41

Klopt, Prutsmuts, dat heb ik net gemeld in een draadje op Hoefslag. Voor zover ik kan zien is het een mes uit de oude lijn van Solea, fileerdersmes en vaak geslepen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:43

Dit soort messen worden inderdaad ook in BV een slagerij gebruikt. Maar ze zijn wel vrij verkrijgbaar, dus helaas kan je het niet echt traceren of concluderen dat de eigenaar van dit mes een slager of slachter is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:49

eilleen333 schreef:
Dit soort messen worden inderdaad ook in BV een slagerij gebruikt. Maar ze zijn wel vrij verkrijgbaar, dus helaas kan je het niet echt traceren of concluderen dat de eigenaar van dit mes een slager of slachter is.

Kun je ook niet. Ik heb er ook één en ben absoluut geen slachter :D.

Ik vind het maar een vreemd verhaal... Wel eng, zo'n enorm groot en scherp mes in je stal.

Fauchon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:52

Mijn vriend hier naast mij roept gelijk dat het een Victorinox uitbeen mes is. Idd heel breed verkrijgbaar en voornamelijk gebruikt voor het uitbenen van karkassen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:58

Beetje raar dat ze op voorhand zeggen dat ze niet kunnen onderzoeken. Als het een moordwapen geweest was dan kunnen ze dat wel.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:59

_San87_ schreef:
eilleen333 schreef:

Kun je ook niet. Ik heb er ook één en ben absoluut geen slachter :D.

Ik wilde net zeggen dat wij ze ook gewoon op stal hebben (voor het doorsnijden van strotouwtjes of openmaken van vlasbalen).. maar ik was even vergeten dat we een slachterijtje aan de voorzijde van stal hebben :+

Wat janderegelaa zegt, ze kunnen het toch op z'n minst proberen lijkt me?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:00

Ik vind het ook raar dat de politie geen sporenonderzoek doet. Je kunt vingerafdrukken nemen van iedereen die het mes heeft vastgehad en die dan uitsluiten.
De kinderen... tja wie zegt dat ze dat mes niet hebben gevonden.
Een onbekend uitbeenmes in je stal. Ja je zou zeggen 1+1 raar dat de politie daar niets mee doet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:02

Als heel veel mensen het mes vast hebben gehad is het erg lastig goede afdrukken te maken. Dus in zoverre snap ik het wel. Maar het niet proberen is wel apart...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:03

Er zit wel DNA op.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:03

Sowieso is het mes ook best vies, wat logisch is als het mes op de grond ligt, dat lijkt me het sporenonderzoek ook niet makkelijker maken.

Trouwens... Zo'n groot mes... Dat gebruikt men toch niet om bijvoorbeeld het hooi los te snijden? Ik heb een kort broodmes daarvoor, maar dit mes lijkt me daar niet eens praktisch voor.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:04

De politie heeft al gezegd dat het geen onderzoek meer doet naar de paardenmishandelaar.. Dit wegens gebrek aan mankracht en financiële middelen (heb ik afgelopen week in de krant gelezen).. Dit zou wel verklaren waarom ze geen actief willen ondernemen.. Blijkbaar hebben.ze andere prioriteiten (ik benoem het niet, maar denk het wel)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:05

Ik vind dit wel een beetje ver gezocht maargoed, altijd verstandig goed op te letten.

_Dracarys

Oooohhh wat stom stom stom om iedereen aan dat mes te laten zitten.. écht een gemiste kans dit !!!

eilleen333

Chiave schreef:
Sowieso is het mes ook best vies, wat logisch is als het mes op de grond ligt, dat lijkt me het sporenonderzoek ook niet makkelijker maken.

Trouwens... Zo'n groot mes... Dat gebruikt men toch niet om bijvoorbeeld het hooi los te snijden? Ik heb een kort broodmes daarvoor, maar dit mes lijkt me daar niet eens praktisch voor.

Dit mes lijkt groter dan het is. We gebruiken ze in de slagerij, en ze zijn in totaal zo'n 20-25 cm lang. Kleiner dan mijn broodmes wat ik thuis heb.
Ze zijn erg stevig en daarom zeer geschikt voor het doorsnijden van strotouw