Nieuw GP-paard voor Lars Petersen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Nieuw GP-paard voor Lars Petersen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 13:06

bokt.nl / www.chronofhorse.com

Lars Petersen kwam met een nieuw paard aan de start van het Adequan Global Dressage Festival in Wellington. Het gaat om de negenjarige Oldenburgermerrie Elfenfeuer.

Elfenfeuer werd voorheen uitgebracht door haar eigenares, Alice Tarjan. Lars Petersen woont in de Verenigde Staten en is nu mede-eigenaar, waardoor hij zijn thuisland Denemarken kan vertegenwoordigen op internationale wedstrijden. Het is de bedoeling dat Petersen probeert om zich met Elfenfeuer te kwalificeren voor de Olympische Spelen in Rio. "We moeten rijden en dan zullen we zien, we bekijken het wedstrijd per wedstrijd," zegt Petersen.

Alice Tarjan en Elfenfeuer kregen al vier jaar les van Petersen, maar hij reed haar pas in december 2015. Op 27 januari reed hij zijn eerste wedstrijd met Elfenfeuer en hoewel Petersen uitgesloten werd omdat het paard bloed aan haar flank had, is Tarjan tevreden met hoe alles verloopt. "Ik kocht het paard als vierjarige en heb haar zelf getraind. Ik ben de enige die haar ooit gereden heeft, dus ik denk niet dat het simpel is om op haar te stappen en te ontdekken welke taal ik haar heb geleerd. Lars probeert uit te vissen hoe zij de dingen begrijpt. Hij wil haar niet per se doen passen in de manier waarop hij een paard gewoonlijk rijdt."

Tarjan bracht Elfenfeuer in 2015 uit op Grand Prix-niveau, maar het verhoopte succes bleef uit. "Ze is een erg goed paard en ik kan haar niets verwijten. Ze is jong en heeft erg snel alles geleerd. Telkens we de ring in gingen, was ik teleurgesteld omdat ik niet kon wat we thuis wel konden. Ik bedacht dus dat Fury misschien een mannenpaard was en dat ze een iets sterker iemand nodig heeft om haar te helpen. Lars doet het geweldig."

Petersen nam in 1996 voor het laatst deel aan de Olympische Spelen, met het paard Uffe Korshojgaard. In 2014 kwam hij met Mariett uit voor Denemarken tijdens de Wereldruiterspelen.

BigOne

Re: Nieuw GP-paard voor Lars Petersen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:11

Een sterker persoon nodig, uitgesloten wegens bloed aan de flanken?? <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:14

Ik vind dat mannen/vrouwenpaard gedoe altijd zo'n stierenpoep he :') Alleen voor de looks misschien, maar qua rijden zou het niet uit moeten maken. Maar hopelijk wordt het een leuke combi, paard, ruiter en eigenaar blij :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:17

Een mannen/vrouwenpaard kwa rijden wordt gemaakt niet geboren. :)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:08

bigone schreef:
Een sterker persoon nodig, uitgesloten wegens bloed aan de flanken?? <<)

Dit. _-:(

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:17

|o Nou ja zeg... |o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:02

Rare opmerking inderdaad, klinkt meer als..ik deed iets toch niet helemaal goed want het succes bleef uit dus laat een meer ervaren ruiter het maar verder proberen.