* Let op, links naar foto's bevatten schokkende beelden! *
Vanmorgen ontving Dressuurstal van Baalen een schokkend bericht van het door DVB zeer gerespecteerde opfokcentrum in de buurt van Hedel. Hier staan een aantal van hun dragende merries. Afgelopen nacht (27 op 28 januari) is één van de draagmerries van DVB gruwelijk toegetakeld door een dierenbeul.
Coby van Baalen laat het volgende weten: “Natuurlijk heb ik alle verhalen gehoord over mishandelingen die plaats vinden in heel Nederland bij dragende merries. Dat menselijke handen zoiets aan kunnen richten daar kan ik met mijn hoofd niet bij. De merrie was vanaf haar vulva tot aan haar uier totaal opengereten. Ze was dusdanig beschadigd dat we haar meteen uit haar lijden hebben moeten verlossen. Zij heeft haar veulen hierbij verloren.”
De merrie stond 's nachts in een grote, zeer veilige loopstal. De dierenarts en dierenpolitie konden ook niet anders concluderen dan dat het een ernstig misdrijf was. De dierenpolitie sprak er over dat het heel moeilijk is om het 'nachtspook' te pakken te krijgen.
De draagmerrie zou een veulen krijgen van de hengst Don Deluxe en de Subli Cup-finaliste en elitemerrie Farzana (v. Ampère) en verwachtte eind april haar veulen.
De heer Henk ten Napel, initiatiefnemer van vele acties tegen dierenmishandeling, heeft vorige week een petitie gestart en een brief aan de minister verzonden om haast te maken met de prioriteit van deze laffe paardenmishandelingen. Klik hier om de petitie te tekenen.
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Een openbaar forum als Bokt is hier absoluut de juiste plaats niet voor. Uiteraard begrijpen we heel erg goed dat dit soort nieuwsberichten flink wat emoties met zich meebrengen, maar houd er rekening mee dat er bijvoorbeeld ook jonge kinderen meelezen. Mocht het topic weer de verkeerde kant op gaan, zal het definitief gesloten worden.