De Zwitserse politie heeft een helikopter ingezet om een paard te redden, nadat het dier in de ijskoude Rhône was terechtgekomen tijdens een buitenrit.
Het ongeluk gebeurde afgelopen donderdag. De ruiter zou zijn evenwicht verloren hebben en gevallen zijn. Het paard gleed uit op het gladde pad en kwam in de rivier terecht. De lokale politie nam contact op met Air Zermatt, een organisatie die reddingsacties in de bergen uitvoert, om het paard uit de rivier te halen. Ook de brandweer kwam ter plaatse.
Het paard en de ruiter liepen geen verwondingen op. De politie van het kanton Wallis deelde twee foto's van de reddingsactie met hun Facebookvolgers en beschreef de reddingsactie als 'een verhaal dat goed afliep'.
Jeetje dat zo'n beestje niet in paniek raakt! Ik denk dat mijne meteen zou bezwijken van de stress.
Heel knap gedaan!
Rocamor
Geplaatst: 25-01-16 11:45
Kim_Asterix schreef:
Jeetje dat zo'n beestje niet in paniek raakt! Ik denk dat mijne meteen zou bezwijken van de stress.
Heel knap gedaan!
Ligt heel erg aan het paard. Sommigen stoppen vrijwel direct met vechten als iets even tegenzit (als ze in de sloot vallen en na 1 korte poging er niet uitkomen bijvoorbeeld). Heel apart om me te maken.
Knappe redding en fijn dat iedereen er zo goed van af is gekomen.
speurneusc
Geplaatst: 25-01-16 12:03
dek dat ie aardig plat gespoten is, je wilt niet dat ie onderweg in de lucht gaat spartelen en uit het tuig glipt of de helicopter laat crashen
Wat erg voor dat paard Ik moet terug denken aan Lovely(mijn pony)die ook in het water was terecht gekomen Maar ze is er gelukkig uitgehaald door een tractor.
In Zwitserland zijn ze aardig bekend met vervoer van dieren in nood op deze manier. Al aantal malen mogen aanschouwen dat er een koe onder een helicopter hing die bijv. door lawine was getroffen (dood of levend), maar ook als een kudde door noodweer en overstromingen in gevaar kwamen, worden ze zo verplaatst als het niet anders kan. Die Zwitsers verplaatsen eigenlijk alles per helicopter hahaha. Maar fijn dat paard en ruiter verder niets hebben overgehouden aan dit natte avontuur.
Ha, dank voor de toelichting Isapaardje. Men zou eigenlik verwachten dat zo'n paard geblinddoekt gaat worden voor hij omhoog gaat maar dat haal ik niet uit die paard fotos.
Tjonge, wat zal dat paard gedacht hebben toen hij zo hoog de lucht door vloog? Hij zal het wel koud hebben gehad. Die mogen ze wel opwarmen met meerdere dekens.
De landing schijnt moeilijk te worden of het ergste te zijn heb ik ooit een gezien op TV. Als ze bij het landen verkeerd terecht komen of in paniek raken is het moeilijkste deel. Jammer dat er geen filmpje bij was.