Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RianneH schreef:Bij deze merrie is het een dominant white mutatie. Wat zoals bij haar veulen van moeders af komt, maar de mutatie kan ook spontaan ontstaan.
Er zijn voor zover nu bekend 11 vormen.
De gehele huid is ongepigmenteerd en de haren wit. Er zijn dus wel donkere ogen.
Sabino verschilt volgens mij al van locatie van het gen dat het wit veroorzaakt. Daarnaast is Sabino meer een aftekening, bij maximum sabino dus een maximale aftekening, waar Dominant white echt een pigment verlies is van de hele huid.
Daarnaast is overo x tovero ook zoiets, aftekening over aftekening die het paard wit maakt, maar genetisch niet gelijk aan dominant white.
Je hebt ook nog een stippelpaarden (:P) vorm, ik dacht fewspot, waar het paard dus volledig wit lijkt, maar soms nog een verstopte stip heeft. Ook weer andere genetische oorzaak.
Lethal white sydrome is ook weer een andere mutatie en is lethaal omdat het darmstelsel van deze paarden niet volledig is.
Albinopaarden bestaan niet. Homozygote dominant white paarden hebben 'ze' nog niet gevonden, naar wat ik lees denken ze dat dat mogelijk niet levensvatbaar is, waardoor die dieren niet geboren worden.
Bron: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Dominant_white
Vooral bescherming tegen de zon, ook in het oog zelf (iris en de retina).
Of al die champagne dinges ben ik ook niet echt mee mee
Knakker schreef:Ohh? Sneeuwwit, valt niet onder schimmel? sorry!