De Amerikaanse Richard Spooner heeft een nieuw potentieel toppaard gekocht met behulp van crowdfunding.
De 45 jarige springruiter startte begin 2014 een inzamelingsactie die hij 'Richard Spooner's Rockethub Project' noemde. Iedereen die wilde kon geld doneren, waarmee Spooner hoopte een nieuw toppaard te kunnen kopen. In totaal deden er 60 mensen mee, maar was er niet genoeg geld voor een ervaren springpaard.
De springruiter kondigde vrijdag 22 januari zijn nieuwe paard aan op de Facebookpagina. De vierjarige merrie, Rockette genaamd, is een Holsteiner en stamt af van Lorrex Z en uit een Calife II Z merrie. "Dit is Rockette, het Rockethub paard! Het duurde lang voor we het perfecte paard vonden, maar we zijn erg blij met haar. We kijken er naar uit om te trainen met deze merrie. We willen iedereen hartelijk bedanken voor de donaties!", aldus Spooner.
Mhuahah, inderdaad meschien zelf ook maar doen dan. Wie weet heb ik dan ook ooit een paard op stal staan van mezelf, alhoewel ik niet zeker weet of ik me er ooit echt fijn zou bij kunnen voelen. Dan zet ik gelijk ook een project op voor een potje voor de dierenarts, en hup we kunnen gaan haha. Ik wist dat je sites had waar meiden voor onder andere borstimplantaten deden sparen met de nodige fotos erbij, maar dat t met een paard kan?
2005
Geplaatst: 23-01-16 13:12
Bij deze start ik een crowdfunding project.... Wil best reclame rijden voor bokt .
Maar serieus, je kan zeggen wat je wil, hij heeft het toch best goed gedaan.
Er was zelfs een bericht in de krant deze week, iemand van 16 wil geld hebben zodat hij van geslacht kon gaan veranderen naar vrouw. Dat vind ik ook heel bijzonder......ga dan maar zelf werken voor het geld, zodat het mogelijk is en via de ziektekostenverzekering.............
mystica11
Geplaatst: 23-01-16 19:46
Ik vind het wel geniaal dat hij op deze manier aan een paard is gekomen. Hoop dat we nog wat van hem gaan horen.
Je hebt verschillende vormen van crowdfunding, als het gaat om een lening-gebaseerde vorm moet het bedrag (incl. rente) terugbetaald worden, als het gaat om de donatievorm hoeft dit niet (en dan staan er vaak idd 'items' tegenover vanaf bepaalde bedragen om (hogere) donaties binnen te halen). Gezien er in de beginpost in de reactie van Spooner wordt bedankt voor de donaties denk ik dat het om de donatievorm gaat en hoeft het in dat geval dan niet terugbetaald te worden