Glenn Geerts: "Niet niks als amateurteam tussen profs"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Glenn Geerts: "Niet niks als amateurteam tussen profs"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 21:52

http://galop.be

Na "Leipzig", waar vorige zondag de zevende en laatste wereldbekerwedstrijd indoormennen werd verreden, is de WB-kalender afgewerkt en kijken we uit naar de afsluitende finale in Bordeaux die plaats heeft op 6 en 7 februari.

In Leipzig was Boyd Exell niet te verslaan en voegde de regerende wereldbekerkampioen na twee foutloze ritten zijn vijfde overwinning van het seizoen toe aan zijn WB-palmares.
Jérôme Voutaz zorgde voor de verrassing van het weekend. Met zijn Freiberger paarden zette de Zwitser een gecontroleerde, foutloze rit neer en kwalificeerde zich voor de winnende ronde waarin hij als enige kans maakte op winstpunten; Boyd Exell en Rainer Duen namen deel met een wild card en konden dus geen winstpunten verdienen. Voutaz eindigde op de tweede plaats, behaalde hiermee tien WB-punten en verzekerde zich hiermee van een startplaats voor de finale in Bordeaux.

De Belg Glenn Geerts blikt terug op Leipzig: er was enige spanning in zijn span met daarbij twee fouten in het eerste parcours, dus geen kwalificatie voor de finale in Bordeaux. Glenn blijft optimistisch: "Toch zijn we tevreden en kijken we weer uit naar het outdoorseizoen!" zo vertelt Glenn op zijn site.
"De warming-up op vrijdag viel tegen. Ik wilde na de finale van Mechelen meer controle over het span. Maar als je té terughoudend gaat rijden, straft dat zich ten eerste in tijd en er bestaat nog altijd de kans dat er ballen vallen. En dat is precies wat er gebeurde. We waren te traag in de hindernissen en door tijd goed te willen maken, werden er nog twee pechballen afgetikt door de benen op het laatste snelle stuk van het tricky parcours."

Op zondag reed Glenn een strakke ronde, tien seconden sneller dan in de warming-up. Helaas werden er met de koets twee ongelukkige balletjes afgetikt. Een goede plaatsing in het klassement was daardoor niet meer mogelijk en team Geerts moest, net zoals vrijdag, ook zondag genoegen nemen met een achtste plaats.
"Vrijdag was ik echt niet tevreden. Zondag wel, het span voelde prima. Alleen echt jammer van die twee dure balletjes... Het is niet niks om als 'amateursteam' tussen de professionals te kunnen rijden. Mijn team en ik hebben dan ook genoten van de World Cup, we hebben een sterk indoorspan. De routine en afstellingen moeten nog beter, want het niveau lag weer zoveel hoger dan vorig jaar. We gaan er weer vol tegen aan in het nieuwe outdoorseizoen om zo hopelijk weer in de top 10 te eindigen."

inochiyo

Re: Glenn Geerts: "Niet niks als amateurteam tussen profs"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:17

Het lijkt me dat hij al een tijdje last heeft van spanning in z'n span, dit was ook al te zien op paard en koets

Nancy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:01

inochiyo schreef:
Het lijkt me dat hij al een tijdje last heeft van spanning in z'n span, dit was ook al te zien op paard en koets

die spanning is er inderdaad al een hele tijd
Betreur het bovendien ook dat hij zich een "amateursteam" noemt.
Wat zijn wij als hobbymenners die nu en dan een wedstrijd rijden dan? Derderangs menners?
Iedereen die ment wil best wel een familie hebben die direct met geld klaar staat, dan ben je geen amateursteam meer.