New York: aantal paarden en wagens voor toeristen moet dalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

New York: aantal paarden en wagens voor toeristen moet dalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 09:11

bokt.nl / www.nu.nl

Het aantal paarden en wagens in New York, waar jaarlijks toeristen gretig gebruik van maken, moet in de komende twee jaar flink dalen.

Burgemeester Bill de Blasio wil strenge richtlijnen voor het houden van de paarden. Momenteel rijden er zo'n 220 wagens rond. In 2018 moeten dat er 95 zijn en er moeten garanties komen dat de gezondheid van de paarden prioritair is. Dat meldt The New York Times maandag.

Dierenrechtenactivisten pleiten er al jaren voor dat er meer aandacht moet besteed worden aan het welzijn van de dieren. In het voorstel, dat zondag (Amerikaanse tijd) naar buiten is gekomen, staat bovendien dat de paarden een stal moeten krijgen. In Central Park, waar de wagens nu nog buiten staan opgesteld, komt een stal waar men per keer 75 paarden kan verzorgen. De bedoeling is dat er geroteerd wordt tussen de dieren.

Het voorstel moet nog worden goedgekeurd, maar volgens een woordvoerder van de burgemeester kan dat deze week nog gebeuren.

Cowgirl_K

Re: New York: aantal paarden en wagens voor toeristen moet dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:14

Wat goed! Dat werd tijd ook..

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:34

Cowgirl_K schreef:

Inderdaad!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 09:56

Bizar.. Die paarden staan straks dus op twee stallen. Eén in Central Park en eentje waar ze normaal gesproken staan na een paar uurtjes stadhobbelen.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:07

Sammie schreef:
Bizar.. Die paarden staan straks dus op twee stallen. Eén in Central Park en eentje waar ze normaal gesproken staan na een paar uurtjes stadhobbelen.

Buiten het feit om dat ik het er zeker mee eens ben dat het aantal paarden en wagens afneemt, lijkt het staan op twee stallen en rond hobbelen mij als paard nog beter dan een manegepaard wat voor 1 uur les zijn box uit komt en daarna weer wordt terug gezet. Verder weet ik niet veel af van de verzorging/aandacht die de paarden krijgen die achter de wagen staan, dus daar kan ik weinig over zeggen. Ben daar overigens wel benieuwd naar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:15

Ik heb er een tijd terug een korte docu overgezien en die stallen moeten aan zoveel eisen voldoen. Qua administratie en paardenverzorging dat het ondertussen een compleet hotel is. Met dikke boetes als er iets niet klopt. Bij deze specifieke stal moest er een administratie per paard qua looptijden zijn. Na een aantal uur moesten ze weer terug op stal (staat mij nog iets vaags bij dat het hier ook om hoge temperaturen ging). Dus stel.. dat ze twee of drie uur mogen lopen en dan weer terug naar stal dan staan ze tussendoor ook nog eens op stal in het park zelf. Tenzij die retour naar hun eigen stal dan komt te vervallen :?

Yubine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:51

Goed dat ze het wat strenger aanpakken.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:59

Cowgirl_K schreef:

En al bedacht wat er daarna met die paarden gebeurd? Slachten is verboden, de eigenaar gaat ze echt niet houden om op stal/in de wei te zetten. Die paarden die verdwijnen zullen zeer vermoedelijk een gruwel transport richting Mexico tegemoetzien. Zo leuk altijd dat mensen "dierenmishandeling" aanpakken zonder over de gevolgen na te denken. En dan nog maar niet aan de eigenaars/koetsiers denken die waarschijnlijk ook straks nergens terecht kunnen omdat ze waarschijnlijk slecht opgeleid zijn en dus op straat belanden.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:04

Das altijd lastig, in stand houden en steeds doorgaan met nieuw leed of nu grotendeels afkappen en enkeltje mexico. Denk dat het laatste beter is ter voorkoming van nieuw leed. Zonder regels gaan ze niet vanzelf stoppen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:56

piezze schreef:
Das altijd lastig, in stand houden en steeds doorgaan met nieuw leed of nu grotendeels afkappen en enkeltje mexico. Denk dat het laatste beter is ter voorkoming van nieuw leed. Zonder regels gaan ze niet vanzelf stoppen.

Nee dat is niet lastig, gewoon zorgen dat oude en zieke paarden niet meer vervangen worden. Op die manier voorkom je nog veel erger dierenleed. Ten tweede vraag ik me echt af in hoeverre je überhaupt over dierenleed kunt praten.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:43

Paarden in een drukke stad dag in dag uit zelfde rondje nooit op de wei ja dat is ook dierenleed ja. Ze zijn daar uren achtereen zonder rustmoment.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:48

Dat is dus niet waar.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:59

piezze schreef:
Paarden in een drukke stad dag in dag uit zelfde rondje nooit op de wei ja dat is ook dierenleed ja. Ze zijn daar uren achtereen zonder rustmoment.

Hoe weet je dat, van de documentaire die vaak door dierenrechtenactivisten gemaakt worden? Die zelfde dierenrechtenactivisten die gezorgd hebben dat de slachthuizen dicht gingen en er zelfs voor gezorgd hebben dat olifanten niet meer in het circus mogen wat 1 olifant al heeft moeten bekopen met zn leven door heimwee!!! Geloof me dat laatste ben ik ook absoluut geen fan van maar oplossingen moeten op lange termijn bedacht worden om ook dierenwelzijn te garanderen. De gevolgen van de regel ja daar hebben we t gewoon niet over.

Het gemiddelde dressuurpaard heeft 23 uur rust in een box van 3x3 en als ie heel veel geluk heeft 3,5x3,5 en loopt ook het zelfde rondje in de bak en misschien nog eens een uur in een stapmolen, moeten we dat dan ook eens gaan aanpakken?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:02

Prima alle evt leed aanpakken daar ben ik voor maar meeste mensen doen met de beste bedoelingen paard binnenhouden.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 01:34

Lekker tegenstrijdig

De paarden in NY zijn zielig met elke dag hetzelfde rondje en geen wei, maar het ter voorbeeld genoemde dressuurpaard niet

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 01:55

piezze schreef:
Prima alle evt leed aanpakken daar ben ik voor maar meeste mensen doen met de beste bedoelingen paard binnenhouden.

Ja zodat er geen krasje komt op hun duizende euros dure paardje... Alleen de beste bedoelingen voor de portemonnee.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:21

Nou in mijn omgeving is men overbezorgd.grond te nat, glad, te koud of misschien gaat het wel regenen. Maar ik zit misschien in andere kringen dan jullie?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:22

Blijkbaar.. Ik zie alles nog gewoon buiten staan. En in de bak wordt ook nog gereden... Iets met hete soep opdienen enzo..?