KWPN-hengst Dream Boy naar Hans Peter Minderhoud

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Timo

KWPN-hengst Dream Boy naar Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 16:51

* www.bokt.nl / Facebook

Afbeelding

Sinds kort wordt de goedgekeurde hengst Dream Boy (Vivaldi x Ferro) getraind door Hans Peter Minderhoud.

Hiermee komt er een eind aan een zeer succesvolle periode onder zijn amazone Gerdine Maree. Onder Maree laat Dream Boy al jaren zien een stabiel presterende hengst te zijn. Zo werden er de laatste jaren bij herhaling goede resultaten behaald in de hengstencompetities en de Pavo Cup. De meest in het oog springende resultaten zijn de behaalde finales van de wereldkampioenschappen voor jonge dressuurpaarden in Verden. Hier werd in 2014 zelfs in de eerste selectieproef een fraaie overwinning geboekt en wist de combinatie uiteindelijk de bronzen plak te behalen. In 2015 waren er mooie overwinningen in de de klasses ZZ-Zwaar en de Lichte Tour.

Gerdine kijkt met veel plezier terug op haar tijd met Dream Boy: "Ik ga hem wel missen hoor. Op stal was hij natuurlijk de allermooiste. Daarnaast heeft hij altijd zin gehad om voor me te willen werken en kon ik echt op hem vertrouwen. Het winnende Prix St. George-debuut met ruim 73% ontneemt niemand mij meer, maar laten we eerlijk zijn; Minderhoud heeft veel meer ervaring met het opleiden van paarden richting de Grand Prix."

"Ik ben erg blij met de kans die ik krijg om Dream Boy te rijden. Het is een zeer getalenteerd paard, die het leuk vindt om te werken en een positief karakter heeft. Hij heeft alles in huis voor de zwaardere oefeningen van de Grand Prix. Ons eerste publieke optreden zal hoogstwaarschijnlijk in februari plaatsvinden tijdens de KWPN hengstenkeuring in Den Bosch," aldus Hans Peter Minderhoud.

De nieuwe combinatie kwam vorig jaar tijdens de hengstenkeuring ook al even in de baan, toen Minderhoud de hengst van Maree overnam voor de ereronde van het showblok 'Van Verden tot Tokio'.

De bij meerdere stamboeken goedgekeurde Dream Boy blijft in het bezit van de combinatie Coomans, Maree en Brinkman.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:56

ik ben benieuwd hoe hans peter en dreamboy zich zullen ontwikkelen. :j :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:56

Wat jammer voor Gerdine, als ze hem zo fijn opgeleid heeft en laatst hun winnende pr st george debuut hebben gehad vind ik het jammer dat ze hem niet door heeft mogen rijden.

R12312

Re: KWPN-hengst Dream Boy naar Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:58

Gerdine is gedeeltelijk eigenaar, dus die zal daar vast wel wat over te vertellen hebben.

Wat ik wel bijzonder vind, is dat HP een niet Glock paard gaat rijden :D

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 17:09

R12312 schreef:
Gerdine is gedeeltelijk eigenaar, dus die zal daar vast wel wat over te vertellen hebben.

Dat zijn Dark President D&R en Zandari ook niet.

sinnie2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:59

Jammer voor Gerdine vind ik.. Heeft ze zo'n fijn paard opgeleid en dan gaat hij naar hans peter. Ik vind het zielig dat ze hem niet door kan rijden. Ze mag dan wel gedeeltelijk eigenaar zijn maar ik vind dat dat nergens op slaat. Hans peter is uiteindelijk degene die dat paard moet gaan rijden :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:30

Timo schreef:
R12312 schreef:

Dat zijn Dark President D&R en Zandari ook niet.

zanardi bedoel je :o :o :j :j

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:59

Jammer dat "Gerdine Maree" hem niet meer uitbrengt. Hans heeft al heel wat paarden onder het zadel waaruit hij kan kiezen en een goede sponsor die hoogstwaarschijnlijk (en heel begrijpelijk) wil dat Hans voorrang geeft aan zijn paarden. Gerdine is misschien niet gewoon om paarden richting grand-prix te rijden maar met een goede trainer is het heus wel haalbaar.

Ik wil de nieuwe combi in ieder geval veel succes en plezier toewensen samen :-)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:07

Ik denk dat Gedine heel goed weet dat dit paard kassa betekend! En Hp dit paard nog meer in de kijker kan rijden! Wat nog meer rinkelen betekend in de kassa *D

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:17

Ik ben benieuwd wat ze gaan brengen :D
Vind het een tof dier

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 09:26

goede zet, onder HP komt het paard toch meer in de picture!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:31

HP kan m ook internationaal starten ...Dat kan niet elke ruiter...ook ivm kosten en andere werkzaamheden op stal.

Zullen ze vast goed over nagedacht hebben :D

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:18

arth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:35

Tof dier <3

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:57