Sinds kort wordt de goedgekeurde hengst Dream Boy (Vivaldi x Ferro) getraind door Hans Peter Minderhoud.
Hiermee komt er een eind aan een zeer succesvolle periode onder zijn amazone Gerdine Maree. Onder Maree laat Dream Boy al jaren zien een stabiel presterende hengst te zijn. Zo werden er de laatste jaren bij herhaling goede resultaten behaald in de hengstencompetities en de Pavo Cup. De meest in het oog springende resultaten zijn de behaalde finales van de wereldkampioenschappen voor jonge dressuurpaarden in Verden. Hier werd in 2014 zelfs in de eerste selectieproef een fraaie overwinning geboekt en wist de combinatie uiteindelijk de bronzen plak te behalen. In 2015 waren er mooie overwinningen in de de klasses ZZ-Zwaar en de Lichte Tour.
Gerdine kijkt met veel plezier terug op haar tijd met Dream Boy: "Ik ga hem wel missen hoor. Op stal was hij natuurlijk de allermooiste. Daarnaast heeft hij altijd zin gehad om voor me te willen werken en kon ik echt op hem vertrouwen. Het winnende Prix St. George-debuut met ruim 73% ontneemt niemand mij meer, maar laten we eerlijk zijn; Minderhoud heeft veel meer ervaring met het opleiden van paarden richting de Grand Prix."
"Ik ben erg blij met de kans die ik krijg om Dream Boy te rijden. Het is een zeer getalenteerd paard, die het leuk vindt om te werken en een positief karakter heeft. Hij heeft alles in huis voor de zwaardere oefeningen van de Grand Prix. Ons eerste publieke optreden zal hoogstwaarschijnlijk in februari plaatsvinden tijdens de KWPN hengstenkeuring in Den Bosch," aldus Hans Peter Minderhoud.
De nieuwe combinatie kwam vorig jaar tijdens de hengstenkeuring ook al even in de baan, toen Minderhoud de hengst van Maree overnam voor de ereronde van het showblok 'Van Verden tot Tokio'.
De bij meerdere stamboeken goedgekeurde Dream Boy blijft in het bezit van de combinatie Coomans, Maree en Brinkman.