HC Zuidbroek: Glock's Toto Jr. wint met een monsterscore

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Timo

HC Zuidbroek: Glock's Toto Jr. wint met een monsterscore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 17:42

www.kwpn.nl / www.bokt.nl

Marieke van der Putten kwam niet voor niets naar Zuidbroek. Naast een mooie zege in de klasse M wist ze zojuist met overmacht de klasse L van de Isah Hengstencompetitie te winnen met toptalent Glock’s Toto Jr. Met 92 punten en lovende woorden van de jury bestond er geen twijfel over zijn koppositie.

“Eigenlijk heb ik er geen andere woorden voor dan: wauw!”, lichtte jurylid Monique Peutz toe na de proef van Marieke van der Putten en de KWPN-goedgekeurde hengst Glock’s Toto Jr. (Totilas x Desperados). “Wat een fantastisch gereden proef! Hij stapt ruim met veel souplesse, draaft met veel souplesse en gedragenheid, en kan al heel goed schakelen in galop.” Op zijn cijferlijst prijken 9,5-en voor de stap en draf naast negens voor de galop, harmonie en aanleg. Daarmee kwam Glock’s Toto Jr. uit op 92 punten. “Hij gaf me echt een fantastisch gevoel, als ik hem rijd snap ik steeds meer wat Edward gevoeld moet hebben toen hij Totilas nog onder het zadel had. Glock’s Toto is net als zijn vader een héél speciaal paard”, sprak Marieke van der Putten enthousiast.

Hij sloeg een gat van zeven punten naar de nummer twee, de KWPN-goedgekeurde hengst Ferguson (Floriscount x Lauries Crusador XX) onder Kirsten Brouwer. Die behaalde louter 8,5-en in zijn harmonieuze proef waarbij de balans en gedragenheid positief opvielen.

De derde plaats, met 84 punten, werd gedeeld door de KWPN-goedgekeurde hengsten Guardian S (Moorland Bodyguard x Trento B) onder Kim Koolen en Glamourdale (Lord Leatherdale x Negro) onder Benjamin Maljaars. Guardian S viel op met zijn fijne achterbeengebruik, sympathieke voorkomen en gemak in beweging. Kampioenshengst Glamourdale maakte een positieve indruk dankzij zijn goede draf en galop, waarvoor hij beide negens ontving.

antje_vip

Re: HC Zuidbroek: Glock's Toto Jr. wint met een monsterscore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:45

Damn. Heb ik dat gemist! Ik wou nog heen gaan maar had ook nog andere dingen te doen...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:49

Hopelijk komt er een filmpje!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:59

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:26

Rijdt Edward hem niet meer?

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:36

Aranel schreef:

Dat stukje ging over Edward en Totilas. Die rijdt hij al lang niet meer, Totilas is naar DL gegaan.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:40

nanda1980 schreef:
Aranel schreef:

Dat stukje ging over Edward en Totilas. Die rijdt hij al lang niet meer, Totilas is naar DL gegaan.

:') ik heb die soap op de voet gevolgd dus daarvan was ik op de hoogte.
Maar hij reed Toto jr toch ook? Laatste tijd is hij alleen maar in het nieuws onder Marieke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:42

Volgensmij rijdt Marieke alle jonge paarden :) en gaat edward waarschijnlijk pas met hem verder als die lichte tour mag lopen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:43

Hij is wel van Edward maar hij zal m wel niet zelf opleiden.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:45

Ha excuses :D ik dacht al....
Is dat niet ergens te vinden dan? Edward rijdt ook best veel paarden, misschien heeft het redenen?

Edit: het is al hierboven aangegeven zie ik.

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 18:48

Toto Jr is in eigendom van Glock, Trafalgar daarentegen is wel van Edward zelf. Hij is aangekocht voor Edward, maar die brengt vaak geen (jonge) paarden uit t/m de Lichte Tour. Toto Jr heeft hij 1x voorgesteld, vorig jaar tijdens de hengstenkeuring in Den Bosch.

Marieke is de stalamazone van het Glock team in Nederland en doet het altijd erg goed bij de jonge paarden.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:58

Foto van Glock's Toto Jr van in vanmiddag Zuidbroek!

Afbeelding

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:05

KellyDV schreef:
Foto van Glock's Toto Jr van in vanmiddag Zuidbroek!

[ Afbeelding ]

Beetje ongelukkig moment, maar wat een dier... Hopelijk straks onder Edward en super combi!

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:06

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:13

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:19

Ik zal wel weer de enige zijn die het geen fijn beeld vind.. ;-) zwiepende staart, onrustige hoofd/halshouding. Begrijp me niet verkeerd, ik doe het haar niet na! Je ziet -in mijn ogen- een té gespannen paard voor dit niveau.

Of zie ik dit verkeerd? Ik sta open voor opmerkingen..

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:22

Ik vind dat hij te extreem wordt voorgesteld voor een amper 5-jarige en de aanleuning vind ik ook niet heel goed. Het is een heel getalenteerd paard, dat zonder meer. Ik hoop dat ze hem heel houden.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:28

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:30

Precies wat Vur zegt.. Ik wilde niet gelijk negatief zijn, maar ik hoop dat ze hem op zijn tijd rust geven en tijd geven om te groeien naar een topsporter.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:40

vur schreef:
Ik vind dat hij te extreem wordt voorgesteld voor een amper 5-jarige en de aanleuning vind ik ook niet heel goed. Het is een heel getalenteerd paard, dat zonder meer. Ik hoop dat ze hem heel houden.

Dat dus

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:59

Gelukkig, ik ben niet de enige die er wat anders over denkt.
Persoonlijk vind haar vaak wat bijsporen om hem actief te houden, en in het eerste stuk strekken langs de lange zijde heb ik het idee dat hij onregelmatig toonde doordat het ontzettend om de voorhand viel, en zichzelf probeerde op te vangen.
Ik doe het haar niet na, en hij zal ongetwijfeld heet zijn geweest in zo'n ambiance.
Toch leek hij op het ene moment gespannen, maar ontspande ook netjes op het moment dat hij daar de kans voor kreeg en strekte zijn hals mooi.
Ook vond ik het mooi om te zien dat toen hij op het einde schok, dat ze de teugel even pakte om hem te laten stappen, maar daarna ook gewoon de teugel weer losliet. Er is dus wel vertrouwen in het dier.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:05

Wat een paard!! Geweldig dier. Wat rijdt Marieke toch fijn.

Ik vind de overeenkomsten met Totilas overigens bijna eng haha! Toen ik het filmpje startte dacht ik de eerste paar seconden verkeerd te zitten en een filmpje van Totilas gestart te hebben :') Heel gaaf, dit wordt weer kippenvel..
Laatst bijgewerkt door essie_blue op 12-01-16 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:08

wat een uitstraling en wat een houding!

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:29

Wat een enorm zwiepende staart!!!

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:00

Totilas had volgens mij ook toen ie jonger was een zwiepende staart? Misschien is het in training wel rustiger dat weten wij niet, maar wauw wat een paard!! Toen ik het filmpje aanklikte dacht ik ook meteen dat totilas in beeld was. Wat lijken die 2 op elkaar zeg! Zowel beweging als uiterlijk.