Indoor Drachten: Marlies van Baalen wint GP Kür op Muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Indoor Drachten: Marlies van Baalen wint GP Kür op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 18:18

www.bokt.nl/ KNHS persbericht

Marlies van Baalen (Brakel) was de overtuigende winnaar van de Kür op Muziek bij Indoor Drachten vandaag. Met Ratzinger liet Van Baalen landgenoot Hans Peter Minderhoud met de hengst Glock’s Romanov achter zich.

“Marlies reed een overtuigende Kür met veel allure en durf”, aldus juryvoorzitter Mariette Sanders-van Gansewinkel. Marlies van Baalen werd in de Grand Prix derde.

“Dit was gewoon een heel goed weekend”, reageert winnares Marlies van Baalen tevreden. “Ik heb met Ratzinger en met Dion Johnson in de Lichte tour vier keer boven de 70 procent gereden. Donderdag reed ik in de Grand Prix al een A-kader score en vandaag in de Kür op Muziek is de hoogste score tot nu toe met Ratzinger. Dit is pas onze zesde wedstrijd op Grand Prix-niveau.” Over haar proef op muziek was Van Baalen ook te spreken. “Ik kon er lekker aan rijden. De overgangen liepen goed.” Ze prijst de kwaliteiten van de nu twaalfjarige ruin. “We hebben hem samen met Johan Hinneman, die de eerste jaren van zijn opleiding heeft gedaan. Ik rijd hem vanaf de lichte tour. Ratzinger heeft een fijn karakter en enorme bewegingen. We hebben de laatste tijd hard getraind om meer draagkracht in beweging te krijgen en dat gaat steeds beter.”

Namens de juryleden was voorzitter Mariette Sanders-van Gansewinkel enthousiast over de verrichting van Van Baalen en Ratzinger. “Marlies reed een overtuigende Kür met veel allure en durf. Het was een prachtige proef met een mooie opbouw. Ratzinger is een paard dat geweldig door zijn lijf beweegt. We hebben genoten.” De score van 76.550 procent is dan ook een hele mooie, die past bij een overtuigende winnaar.

Hans Peter Minderhoud (Oosterbeek) reed met zijn imponerende hengst Glock’s Romanov naar de tweede plaats (74.425%). De Duitse amazone Nadine Husenbeth legde beslag op de derde plaats met een resultaat van 73.025%.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:56

Absoluut verdiend. Een hele mooie kür!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:24

Zeker verdiend. Echt een leuke kur.

Kelly_ann

Re: Indoor Drachten: Marlies van Baalen wint GP Kür op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:48

Ik ken de combinatie nog niet, ben benieuwd naar beelden!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:06

Inderdaad een prachtige kür en een prachtige combinatie! Ben benieuwd hoe ver ze het samen gaan schoppen!
Ik vroeg me nog af of er meer mensen waren die zich gestoord hebben aan de Spaanse dame op de schimmel (weet de naam zo niet). Er was sprake van onwijs veel spoorgebruik en het arme dier had op beide flanken flinke zwellingen. Nou werd er laatst een springruiter gediskwalificeerd wegens doorsporen wat ik begrijp maar ik vond dit zo'n naar gezicht. Ik snap niet dat zoiets wordt toegestaan!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:28

Nee, niet gezien, wel een Oekriense die elke pas eruit prikte, vooral in de passage en piaffe. Had ook een stukje niet geschoren op die plek. Tja, zolang de huid niet kapot is en bloed te zien is, zullen ze wel niks zeggen. Of misschien een gele kaart of zo, maar daar hoort het publiek eigenlijk nagenoeg nooit iets over.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:11

Ik had haar bij het inrijden gezien en toen viel het me al op. Inderdaad een gele kaart zou wel op zijn plaats zijn in zo'n geval, maar wordt dat dan niet gepubliceerd?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:53

Misschien wel. Ik heb geen idee.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:02

Anna79 schreef:
Inderdaad een prachtige kür en een prachtige combinatie! Ben benieuwd hoe ver ze het samen gaan schoppen!
Ik vroeg me nog af of er meer mensen waren die zich gestoord hebben aan de Spaanse dame op de schimmel (weet de naam zo niet). Er was sprake van onwijs veel spoorgebruik en het arme dier had op beide flanken flinke zwellingen. Nou werd er laatst een springruiter gediskwalificeerd wegens doorsporen wat ik begrijp maar ik vond dit zo'n naar gezicht. Ik snap niet dat zoiets wordt toegestaan!

Het viel mij ook al op. Heel erg jammer. Het was absoluut een mooi dier.

loveronaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:28

ik ken de combi niet , ben benieuwd

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:40

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:14

Anna79 schreef:

Ik vond meerdere een erg onrustig beeld geven. Veel spoorgebruik, strenge hand, zwiepende geïrriteerde paarden. Maar die schimmel steigerde wel link zeg! Pfoeeeh dacht echt dat dat mis zou gaan.