bokt.nl / www.eurodressage.com
Diamonds are Forever, die deel uitmaakte van het nationale ponydressuurteam, is verkocht naar Zweden. De elfjarige Duitse rijpony zal voortaan uitgebracht worden door amazone Nina Jenemarkk.
Onder het zadel van Rianne Kooistra was Diamonds are Forever (Diamond x Boss) een van de best presterende dressuurpony's van Nederland. Hij eindigde vorig jaar in de top 20 op de Europese Ponykampioenschappen in Malmö en was eerste reserve voor het Nederlandse team voor de Europese ponykampioenschappen in 2014.
Diamonds are Forever maakte zijn internationale wedstrijddebuut in 2011, met de Nederlandse Marjan Hooge. Zij bracht hem drie jaar lang uit. In 2014 werd de zwarte ruin verkocht aan de familie Kooistra. Hij maakte twee jaar op rij deel uit van het A-kader.
"Mijn liefste Diamond is vandaag verkocht naar Zweden. Ik zal mijn vriendje ongelofelijk hard missen en ik ben hem erg dankbaar voor alles wat hij voor mij heeft gedaan. Ik ben trots op alles wat we bereikt hebben, dankzij zijn uitzonderlijke karakter,"zegt Kooistra. "Ik wens Nina Jenemarkk heel veel geluk met Diamond. Hij komt bij jou perfect terecht."