http://www.bokt.nl/ www.equnews.nl
ingestuurd door Ketaki
Vandaag heeft de fokkerij van Jef Adriaensen afscheid moeten nemen van de 23-jarige BWP-merrie Queen D’Azur Middelstede (v. Azur de Paulstra). Queen D’Azur is de moeder van onder andere de dertienjarige BWP’er Domino van de Middelstede (v. Thunder van de Zuuthoeve).
Jos Verlooy sprong met Domino op de Wereldruiterspelen van Caen in 2014 en op de Europese kampioenschappen in Aken in 2015 en Herning in 2013. Op het EK voor Junioren in Eibreischdorf behaalden zij in 2012 een zilveren teammedaille. Vorig jaar behaalde het duo nog een vijfde plaats in de Wereldbeker finale.
Afgelopen zomer werd de volle broer van Domino, Pronto van de Middelstede op de BWFA veiling in Beervelde verkocht voor een bedrag van 62.000 euro.
Naast tal van andere nakomelingen is de eerste zoon van Queen D'Azur genaamd Torinto van de Middelstede (v. Remondo), diegene die de meeste prijzen wist te winnen. Met Guy Williams in het zadel won Torinto tal van prijzen op het allerhoogste niveau. Zo wonnen zij onder andere twee keer de Grote Prijs van Mechelen. Torinto is vorig jaar februari op negentienjarige leeftijd ingeslapen nadat hij een blessure opliep op de weide.
Nick Adriaensen:
“Vandaag afscheid moeten nemen van mijn eerste paardje, mijn eerste woelwater om te temmen, mijn eerste temperamentvolle merrie in de ring. Steeds wilde je naar de overkant van de hindernis, uren heb ik me met jou geamuseerd. Meerdere malen heb ik me geërgerd aan je vechtlust. Deze vechtlust maakte jou een crack in de ring en een topmerrie in de fokkerij. Gelukkig hebben we vele veulens met jou bloed in hun aderen mogen verwelkomen tot deze wereld en zijn er nog enkele op komst. Iedere keer wanneer ik me erger aan de vechtlust van één van je nakomelingen, iedere keer wanneer er eentje wegspringt van de hindernis wanneer je het onmogelijk acht, iedere keer wanneer er een veulentje geboren wordt,… Zullen we jou herinneren. RIP Queen d’ Azur Middelstede. What’s in a name… Je hebt lang genoeg gevochten.”