Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Desiree schreef:Wat zijn al die paarden toch stress gevoelig voor vuurwerk, waar wordt dat dan afgestoken? Vlak voor de stal of zo?
Ik heb mijn paarden met oud en nieuw gewoon buiten gehad en die hoorden ook knallen. Die reageerden op den duur niet meer en een keer gingen ze wat aan de kletter maar ook dat ging weer voorbij. En als het donker werd haalde ik ze wel naar binnen.
Gerritt schreef:Ik vraag het me ook wel eens af, hier hebben ze op oudejaarsdag nog gewoon gereden en hier schieten ze fanatiek melkbus.
In de avond heb ik mijn paard nog even op het paddock gehad met de lampen aan. Ze zat echt met volle verbazing te kijken naar al dat mooie siervuurwerk, totaal niet als een dolle stier rond rennend ofzo.
Nou moet ik zeggen, ze schieten hier tussen kerst en oud en nieuw al aan een stuk door dus misschien zijn de paarden grotendeels ook gewend aan de onverwachte knallen.
nine1987 schreef:Lekker makkelijk om te zeggen dat t komt door vuurwerk..
Ik denk persoonlijk dat er wel meer aan de hand was, mede doordat de kerrie moeilijk drachtig te krijgen was.. Maargoed, dat is mijn mening..
Desiree schreef:Wat zijn al die paarden toch stress gevoelig voor vuurwerk, waar wordt dat dan afgestoken? Vlak voor de stal of zo?
Ik heb mijn paarden met oud en nieuw gewoon buiten gehad en die hoorden ook knallen. Die reageerden op den duur niet meer en een keer gingen ze wat aan de kletter maar ook dat ging weer voorbij. En als het donker werd haalde ik ze wel naar binnen.
Snollygoster schreef:Vorig jaar hebben we het met nieuwjaar op stal zelf ook meegemaakt dat een merrie haar veulen heeft verworpen. Bij twee kennissen hadden ze het ook zitten. Zeggen dat het vuurwerk hier niks mee te maken heeft vind ik pas zwart/wit denken. Toch toevallig dat verschillende merries rond dezelfde periode allemaal hun veulen verwerpen
chanel1985 schreef:Heb gisteren een interview gehoord van de eigenares en wat zei verteld is dat ze non-stop vuurwerk hebben afgeschoten, uren aan een stuk, van 1830u tot 2u. Vlak naast hun stal, kan er mij wel iets bij bedenken.
Waarschijnlijk gaat men nu hier zeggen, (net zoals vorig jaar met het paard dat toen gestorven is van de schrik) dat er wel een andere reden zal geweest voor deze vroeggeboorte. Maar elk jaar is het hetzelfde, toch wel allemaal toeval dat het telkensgebeurd tijdens urenlange vuurwerk (illigaal)?
Desiree schreef:Ayasha schreef:Dat kan ook gewoon; politie bellen en die doet er wat aan.
Dat is naief! Die moeten snelheidsovertredingen doen, op alle andere meldingen af gaan, en administratie bij houden. Als het gaat om dieren is het niet zo belangrijk meer.