Grand Prix-topper Toots verkocht met oog op Rio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Timo

Grand Prix-topper Toots verkocht met oog op Rio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 21:45

* http://www.bokt.nl / http://www.academybartels.com

Het toppaard van Imke Schellekens-Bartels, Toots (Jazz x Havidoff), is verkocht. De Japanse Akane Kuroki is de nieuwe eigenares. Zij wil zich met Toots, naast haar eerste paard Don Luka waarmee ze al geplaatst is, kwalificeren voor de Olympische Spelen in Rio.

De grote zwarte ruin is lange tijd geblesseerd geweest. In augustus verscheen de combinatie weer in de dressuurring, in Intermediaire II. Tijdens Geldrop Hippique is de combinatie weer succesvol terug op Grand Prix-niveau, waarop vele scores van ruim boven de 71% volgden.

"Toots en Imke haalden de laatste paar maanden een aantal zeer aansprekende scores in de Grand Prix en werden opgenomen in het Olympisch-kader. Mede vanwege Imke's zwangerschap werd kwalificatie voor Rio voor dit jaar minder realistisch. Imke heeft in goed overleg met de eigenaren besloten om hem te verkopen, zodat hij alsnog kans maakt om zich voor Rio te kwalificeren," laat Academy Bartels weten.

"Verdrietig dat Toots niet meer de onze is, maar blij dat hij bij ons blijft," aldus Schellekens-Bartels. Toots zal in zijn vertrouwde stal op Academy Bartels blijven staan en Imke zal de nieuwe combinatie gaan begeleiden op de weg naar Rio.

Riel

Re: Grand Prix-topper Toots verkocht met oog op Rio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:06

Lijkt mij een mooie oplossing! Toots is ook niet meer het jongste paard en nu is het moment voor hem om er nog eens goed voor te gaan op de OS. Succes aan de nieuwe amazone :-).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:10

Ik begrijp het wel.
Imke is ook zwanger dus rijden komt even op de tweede plaats.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:13

Toots is toch heel groot?

En Japaners toch best klein?

Misschien het verkeerde paard voor ogen maar mij lijkt het een leuke combi :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:16

Ik heb nu een beeld als die van Jeanette Haazen in mijn gedachten, die had ook altijd van die reuzen van paarden :)).

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:24

1 ding:
Citaat:
zodat hij [Toots] alsnog kans maakt om zich voor Rio te kwalificeren

Zou het paard dit echt zo belangrijk vinden? :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:07

Riel schreef:
Lijkt mij een mooie oplossing! Toots is ook niet meer het jongste paard en nu is het moment voor hem om er nog eens goed voor te gaan op de OS. Succes aan de nieuwe amazone :-).

Lijkt mij eerder een geval van nog even cashen. Hij is nu weer gezond en is dus geld waard, begrijpelijk, de schoorsteen moet roken en heel eerlijk, in Nederland zo even in de OS ploeg rijden was een lange en zeer onzekere weg geworden, we hebben veel meer toppers.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:46

Mooi oplossing lijkt me een fijn reserve paard voor deze amazone!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:47

NatasjavE schreef:

1.88m om precies te zijn. Hij is iig erg intimiderend. :')

Begrijpelijke keuze :j Ben benieuwd!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:56

Lijkt me heel slim. Zo'n lange tijd geblesseerd geweest en nu doet ie het weer. Imke is zwanger en ziet Rio toch niet zitten dus 1 en 1 is 2. Lijkt me een lot uit de loterij dat ze hem nu konden verkopen. En het is zeker leuk dat hij toch onder hun begeleiding blijft.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:14

antje_vip schreef:
1 ding:
Citaat:
zodat hij [Toots] alsnog kans maakt om zich voor Rio te kwalificeren

Zou het paard dit echt zo belangrijk vinden? :+

Nee maar als de kwaliteiten aanwezig zijn zou het voor Japan een goede stap in de richting zijn :D

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:16

NatasjavE schreef:

Dat dacht ik ook. Tot hier op stal een Japanse olympische eventingruiter kwam. Die was boven de 1.80 :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:30

bigone schreef:
Riel schreef:

Lijkt mij eerder een geval van nog even cashen. Hij is nu weer gezond en is dus geld waard, begrijpelijk, de schoorsteen moet roken en heel eerlijk, in Nederland zo even in de OS ploeg rijden was een lange en zeer onzekere weg geworden, we hebben veel meer toppers.

Tuurlijk, maar hé, dit is wel een van de mooiere manieren!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 13:03

Het lijkt mij slim om niet zwanger te worden als je als topsporter serieus naar Rio toewerkt als combinatie.
Het oog in de titel verwijst m.i naar een tweede keus voor Imke(veel concurrentie Nederlands team),
dan is dit Japanse team wellicht het hoogst haalbare voor Toots.

Good Luck to Japan!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 13:04

Timo schreef:
* http://www.bokt.nl / http://www.academybartels.com

De grote zware ruin is lange tijd geblesseerd geweest. In augustus verscheen de combinatie weer in de dressuurring, in Intermediaire II. Tijdens Geldrop Hippique is de combinatie weer succesvol terug op Grand Prix-niveau, waarop vele scores van ruim boven de 71% volgden.

Zo zwaar lijkt me wel mee te vallen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 13:38

purkie schreef:
Het lijkt mij slim om niet zwanger te worden als je als topsporter serieus naar Rio toewerkt als combinatie.
Het oog in de titel verwijst m.i naar een tweede keus voor Imke(veel concurrentie Nederlands team),

Good Luck to Japan!

Zwanger worden is niet altijd maar een keuze die je kan plannen... ;)

Toots na Rio pas verkopen is volgens mij geen optie. Hij is in 2020 ook 20... Dus mag dan niet meer starten.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:22

purkie schreef:

Good Luck to Japan!

Ja want dat plan je zo even in je agenda. Rio is veeel belangrijker dan een kind idd. :x

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:26

Rinske schreef:
Ja want dat plan je zo even in je agenda. Rio is veeel belangrijker dan een kind idd. :x

Ik kan me voorstellen dat veel (vrouwelijke) topsporters die toe werken naar Rio 2016 daar dus wel degelijk rekening mee houden! Je moet er wat voor over hebben.
Natuurlijk kan het altijd een keertje ongepland gebeuren, maar ik denk dat deze mensen toch wel heel voorzichtig zijn!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:28

Rinske schreef:
purkie schreef:

Good Luck to Japan!

Tuurlijk houden vrouwelijke topsporters daar rekening mee! De OS zijn geen kattepis en je komt er ook niet zomaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:35

_San87_ schreef:
Tuurlijk houden vrouwelijke topsporters daar rekening mee! De OS zijn geen kattepis en je komt er ook niet zomaar.

Maar is dat na 2 keer de OS nog belangrijk als je 38 bent?
Je paard 16 is en de Nederlandse top behoorlijk breed is? Niet sprekend over de wereldtop... Is een individuele 11e plaats nog haalbaar?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:36

Janine1990 schreef:
_San87_ schreef:

Maar is dat na 2 keer de OS nog belangrijk als je 38 bent?
Je paard 16 is en de Nederlandse top behoorlijk breed is? Niet sprekend over de wereldtop... Is een individuele 11e plaats nog haalbaar?

Nee, voor Imke is de keuze heel logisch. Ging me meer om de reactie an sich.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:37

_San87_ schreef:
Nee, voor Imke is de keuze heel logisch. Ging me meer om de reactie an sich.

Oooh dan heb ik niets gezegd :) Ik denk namelijk dat je in het algemeen zeker gelijk hebt!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:45

Imke is 38!! Denk dat zwanger worden belangrijker voor haar is dan Rio rijden!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 11:42

Die olympische spelen komen over 4 jaar weer. Voor een baby wordt t wel wat laat dan. Weten wij veel hoe lang ze probeerde zwanger te worden.
Denk , dat er op t moment wel sterkere combinaties zijn ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 11:52

Sowieso heeft niemand hier toch maar enige zaken met of Imke OS of zwanger worden op de 1e plaats zet. Haar leven, haar keuze.
Toots is vermoedelijk ook simpelweg niet "goed genoeg" om echt in de Nederlandse top mee te draaien. Dat zal vast ook mee spelen. :)