Lord Leatherdale voorlopig teruggetrokken uit fokkerij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Lord Leatherdale voorlopig teruggetrokken uit fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 19:14

* www.vanolsthorses.com / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Ketaki

De bij meerdere stamboeken goedgekeurde hengst Lord Leatherdale (v. Lord Loxley) zal voorlopig teruggetrokken worden uit de fokkerij. Van Olst Horses: "Sinds het voltooien van de verrichtingstest heeft bij Lord Leatherdale de nadruk gelegen op de dekdienst. Door deze bedrijvigheid is de sportcarrière naar de achtergrond geschoven geweest. Dit terwijl Lord Leatherdale thuis Grand Prix is afgericht. Zaken worden nu omgedraaid, en de sport gaat nu voorrang krijgen boven de fokkerij."

Volgens Van Olst Horses heeft de twaalfjarige hengst een mooie leeftijd om een en ander nu te bewerkstelligen. Zijn zonen Chippendale, Everdale en Glamourdale lijken het goed te doen in zowel de sport als in de fokkerij en zij zullen de fakkel van hun vader over moeten gaan nemen. "In de huidige moderne fokkerij gaan dingen snel, en de volgende generatie moet weer verder vooruitgang gaan brengen. Chippendale, Everdale en Glamourdale zijn de nieuwe generatie, zij krijgen nu de focus in de fokkerij. Lord Leatherdale zelf krijgt de tijd in de sport, en we gaan zien wat dat gaat brengen," aldus Van Olst Horses. Naast het feit dat deze drie hengsten de zelfde vader hebben, hebben ze ook moeders-vader in gemeen, de preferente hengst Negro.

Lord Leatherdale is goedgekeurd bij het KWPN, Oldenburg, Hannover, Westfalen en in Zweden en blijft in het buitenland beschikbaar middels diepvriessperma. Ook zijn goedgekeurde zoon Fairytale is nog beschikbaar middels diepvriessperma. Deze hengst werd kort geleden gecastreerd om zo te kunnen focussen op zijn wedstrijdcarrière.

FT_horses

Re: Lord Leatherdale voorlopig teruggetrokken uit fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:23

wie rijdt LL eigenlijk?

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:25

Ik ben heel benieuwd.
Geen gek idee denk ik.

Veel succes

Claartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:38

Op de hengstenshows wordt hij altijd door de eerste ruiter na Anne voorgebracht.
Ik verwacht dat Anne hem gaat inzetten om kwalificatie voor Rio te krijgen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:07

FT_horses schreef:
wie rijdt LL eigenlijk?

Eerst eerst reed Severo Hem toch,

zal Benjamin Maljaars hem overgenomen hebben? :) :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:22

Anne zal hem wel gaan rijden vermoed ik.