Ambulance botst op paard in Nijensleek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Ambulance botst op paard in Nijensleek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 23:54

http://www.rtvdrenthe.nl / http://regiomeppel.nl

Terwijl de ambulance met spoed onderweg was met een patiëntje vanuit Vledder naar het ziekenhuis raakte deze betrokken bij een aanrijding met een losgebroken paard op de N855 in het Drentse Nijensleek.

Hierbij is de ambulanceverpleegkundige licht gewond geraakt. De ambulancechauffeur bleef ongedeerd. Het paard heeft de aanrijding niet overleefd. Ook een lantaarnpaal werd omver gereden.

De verpleegkundige en de patiënt zijn met een andere ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. De Verkeers Ongevallen Analysedienst heeft een nader onderzoek naar de exacte toedracht van het ongeval gedaan. Voor de afhandeling van het ongeval werd de N855 enige tijd afgesloten. De zwaar beschadigde ambulance moest door een berger worden afgesleept.

De politie heeft vanavond nog niets naar buiten gebracht over het ongeluk.
Laatst bijgewerkt door Gem op 21-12-15 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tweede bron

Faniek

Re: Ambulance botst op paard in Nijensleek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:28

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:40

Oei als ik die ambu zo zie is dat onwijs hard gegaan, sneu hoor ;(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:42

Wat een vreselijk ongeluk ;(

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:51

He bah, dit is vlakbij het dorp waar ik woon.. Ik denk dat ik weet welk paard het is :(

Hele nare situatie. Ambulance heeft wel 'geluk' gehad zeg, het had ook voor beide partijen slecht kunnen aflopen..

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 04:25

Ach arme pony, hopelijk voor het beestje op slag dood en niet geleden.
Moet een flinke klap geweest zijn.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 07:17

Arm dier, is ook helaas bij mij in de buurt.
Sterkte voor de eigenaren

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 07:32

Getver wat erg! Sterkte voor de eigenaar. Ik werk daar vlakbij en heb vorig jaar in Wapse al eens een shetlandpony op de weg gesignaleerd toen ik naar huis reed van mijn werk rond middernacht. Gelukkig zag ik hem op tijd en heb ik hem kunnen vangen, maar dat had ook lelijk kunnen aflopen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 08:19

Arm paard. Hopelijk wad hij op slag dood. Dat is een flinke klap geweest. Gelukkig is het voor de mensen vrij goed afgelopen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 08:31

Jeetje dat moet hard gegaan zijn aan de ambulance te zien. Het lijkt iets van een Haf te zijn aan de kleuren te zien. Sterkte voor alle betrokkenen.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:05

Bah wat naar zeg! Ik hoop dat de patiënt uiteindelijk nog optijd bij het ziekenhuis is aangekomen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:20

Gatver, stel je voor dat je op die manier een geliefd persoon verliest omdat de ambulance niet meer op tijd kon zijn op deze manier. Gelukkig dat er niemand ernstig gewond is geraakt.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:26

Lara_Silver schreef:
Gatver, stel je voor dat je op die manier een geliefd persoon verliest omdat de ambulance niet meer op tijd kon zijn op deze manier. Gelukkig dat er niemand ernstig gewond is geraakt.

Poeh, inderdaad! Wat zullen de inzittenden en famillie geschrokken zijn....

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:41

Toen ik er gisteravond langsreed leek de ambulance heel erg beschadigd. Gelukkig dat het letsel van de inzittenden nog meevalt..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:53

Iedereen heeft het hier over arm dier. Ik zou eerder arme patiënt zeggen. Die werd met spoed overgebracht dus sowieso wel ernstig, hopelijk kon die nog optijd in het ziekenhuis zijn! Pas later zou ik aan het dier gaan denken. Bij zulke dingen vraag je je dan toch af hoe zo'n dier is kunnen uitbreken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:06

Te hopen dat het voor de zieke goed is afgelopen, lijkt een haflinger dus je hebt zo 500 kilo er voor. Sneu voor het paard en de eigenaren maar mensenlevens gaan voor.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:50

Oef arme mensen dat is echt schrikken

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:10

OEF. Toen ik dit bericht las stond mijn hart al meteen stil. Ik ken eigenaresse en paard. Ik heb jaren lang haar andere haflinger bijgereden. Wat een nachtmerrie. ;(
Zij gaat echt heel erg verantwoord met haar paarden om dus het zal nooit nalatigheid geweest zijn waardoor het lieve dier de benen genomen heeft.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:18

Zoe_97 schreef:
Iedereen heeft het hier over arm dier. Ik zou eerder arme patiënt zeggen. Die werd met spoed overgebracht dus sowieso wel ernstig, hopelijk kon die nog optijd in het ziekenhuis zijn! Pas later zou ik aan het dier gaan denken. Bij zulke dingen vraag je je dan toch af hoe zo'n dier is kunnen uitbreken.

Heel makkelijk gewoon door een draad heen of over een draad heen? Zo moeilijk is dat meestal niet ..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:19

Aii....vlakbij de plaats waar ik lang heb gewoond. Een vreselijk ongeluk voor het ambulancepersoneel, de patiënt, het paard en de eigenaresse. Afschuwelijk.....

Hopelijk heeft de patiënt nog op tijd het ziekenhuis gehaald.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:55

Zoe_97 schreef:

Zo is mijn paard een keer op de weg geraakt omdat hij door de (nieuwe) kudde in een hoek gedreven werd en door de sloot als enige uitweg zag. Zo zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekje zit.

Verschrikkelijk voor de betrokkenen, hoop dat alles goed is met de patiënt en betrokkenen. Afschuwelijk ongeluk.. sterkte aan de eigenaar van het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:00

Op de dag af 11 jaar nadat ik mijn (ook) Haflinger bij een auto ongeluk ben verloren. Bizar.

Heel veel sterkte voor de eigenaar van het dier.
Fijn dat er niemand echt gewond is geraakt verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:01

Zoe_97 schreef:
Je hebt altijd idioten die een draad met opzet kapot maken, je kunt daar verder niemand de schuld van geven.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:02

verschrikkelijk zeg...zowel voor t paard als de patiënt en het ambulance personeel. En natuurlijk voor de eigenaar van t paard die dit te horen krijgt. Hopelijk hebben ze de patiënt kunnen helpen..

Speculeren over de uitbraak is er altijd... Maar kon tenslotte van alles zijn van kapot draad (per ongeluk of expres) tot uitgebroken/gesprongen.
Laatst bijgewerkt door Mioux op 21-12-15 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 13:03

jeetje wat naar. mag hopen dat iedereen er bovenop komt. wat ik me wel afvraag. krijgt de eigenaresse nu ook een rekening voor de kapotte ambulance ? ivm aansprakelijkheid?