Verlooy en Meyer springen 2.15 muur in Londen

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Verlooy en Meyer springen 2.15 muur in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 21:28

http://www.bokt.nl// http://equnews.nl

Jos Verlooy en de negenjarige BWP’er Sunshine (v. Diamant de Semilly) wonnen zojuist hun tweede Puissance binnen twee maanden. Na winst op de Wereldbekerwedstrijd van Washington wonnen zij nu ook die op de Wereldbekerwedstrijd van Londen.

In Washington sprongen zij over een hoogte van 2m18, in Londen stond de Alltech muur op een hoogte van 2m15 gebouwd.

Verlooy moest in de laatste ronde enkel nog afrekenen met de 52-jarige Duitser Hilmar Meyer (Continuo), maar zowel Meyer als Verlooy sprongen foutloos waardoor zij deze overwinning deelden. Karline De Brabander en Fantomas de Muze, vorig jaar nog goed voor de tweede plaats, eindigden dit keer op de derde plek na een fout in de derde ronde.

prugelpiet

Re: Verlooy en Meyer spring 2.15 muur in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:32

Dat is... hoog :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:44

Ik vind het eerlijk gezegd niet echt... paardvriendelijk. Bedenk eens hoeveel kracht en gewicht er op die voorbenen komt met zo'n extreme sprong.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:49

In de paardenwereld is er vrij weinig 'paardvriendelijk' dan hoor. ;) Maargoed :P

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:50

Dat zojuist valt ook wel mee, dat winnen deden ze gisteravond al ;)

Maar hoog was het zeker :wow:

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:50

Gisteren gezien, was echt gaaf!!
Paarden leken het heel makkelijk te springen en trokken zelf op de muur aan....als een dier van 650 kilo niet wil gaat hij echt niet!

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Verlooy en Meyer springen 2.15 muur in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 00:10

Zijn hier filmpjes van? :D

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 04:54

EskeGirl schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd niet echt... paardvriendelijk. Bedenk eens hoeveel kracht en gewicht er op die voorbenen komt met zo'n extreme sprong.

Ik zie paard onvriendelijkheid op alle niveaus....sommige stuiteren elke dag een uur lang op hun paard kilos in mond en lekker prikken met spoor....elke dag...dat vind ik paardonvriendelijker dan puissance springen!

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 07:33

Puissance paarden zijn meestal geen arabiertjes van 450 kilo met pijpjes waar je je hand omheen kan leggen. Verder, heet zijn ze wel hoor jeutje. :))

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:57

EskeGirl schreef:

De paarden die dit aankunnen zijn extreme topsporters, kijk een naar een Epke Zonderland, een Sven Kramer, Dafne Schippers, Arjen Robben wat zij doen zet ook een enorme druk op hum lichaam dat doen ze ook niet in 1 dag daar wordt hard voor getraind.
Geen ruiter die wil dat zijn paard hier zware blessures aan overhoudt

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 13:26

Mijn paard kon ook muren springen van 2 mtr en hoger, maar kwa springsport nooit hoger gekomen dan tabel b 13 wp, kon 1.45.150 lopen dan hield t op...

ik heb de laatste jaren nog erg veel van geleerd en natuurlijk van genoten!

Was een krachtig paard met een giga sterke achterhand, heb veel paarden gereden maar een paard wat zo sterk was in t achterbeen nooit weer gereden. En daarom kon ie ook hoog in springsport lopen en zulke hoge puissance springen...

Ik mis em nog steeds...door pech ongelukje kreeg hij licht atrose op 1 voorbeen, en dat ging met glucosamine jaren goed, maar uiteindelijk heb ik em in laten slapen.