Jeroen Dubbeldam over teleurstelling uitslag sportgala

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Jeroen Dubbeldam over teleurstelling uitslag sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 02:38

www.equnews.nl

Het Algemeen Dagblad sprak met de teleurgestelde springruiter Jeroen Dubbeldam, die zijn teleurstelling dinsdagavond op het jaarlijkse sportgala in Amsterdam moeilijk kon verbergen. De 42-jarige voormalig Olympisch kampioen kwam met twee nominaties (sportman van het jaar en sportploeg van het jaar) de Rai in, maar ging met lege handen naar huis.

“Dit is toch wel een domper,” zei Dubbeldam met een strak gezicht. “Dit jaar had ik met de ploeg wel een prijs verwacht. Jammer dat onze sport niet de erkenning krijgt die het verdient.”

De springruiters wonnen goud op het EK. De voorkeur ging uit naar beachvolleyballers Reinder Nummerdor en Christiaan Varenhorst. Zij haalden zilver op het WK. ,,Ik ben twee keer eerder genomineerd, toen waren we wereldkampioen. Na al die jaren was een prijs voor ons denk ik wel op zijn plaats geweest.”

Fitzroy

Re: Jeroen Dubbeldam over teleurstelling uitslag sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 06:28

En hij heeft hartstikke gelijk. De andere sporters hebben volgens mij nog altijd het idee dat paardensport vanzelf gaat. De prestaties worden ieder jaar weer zwaar ondergewaardeerd. Ik ben er helemaal klaar mee en kijk het al niet eens meer. Het zou beter zijn als de sporters zelf niet meer mochten stemmen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 06:35

Verstappen heeft niet voor niets bedankt voor de nominatie.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 06:47

Ik kijk het ook nooit meer. Niet vanwege dat de paardensport niet gewaardeerd word maar omdat het toch een hypocriet zooitje is allemaal.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 06:49

Fitzroy schreef:
En hij heeft hartstikke gelijk. De andere sporters hebben volgens mij nog altijd het idee dat paardensport vanzelf gaat. De prestaties worden ieder jaar weer zwaar ondergewaardeerd. Ik ben er helemaal klaar mee en kijk het al niet eens meer. Het zou beter zijn als de sporters zelf niet meer mochten stemmen.

Precies dit. Wat waardeloos.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 06:53

Hij heeft gelijk. Stom doorgestoken kaart gedoe...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 07:15

Zijn teleurstelling kan ik goed begrijpen. Aan de andere kant is het te bijzonder voor woorden het geen Sjinkie Knegt heeft gepresteerd. Die heeft niet alleen goud en heel veel zilver gehaald, hij heeft ook de onbekende sport shorttrack bekend gemaakt in NL en dat vind ik een heel bijzondere prestatie. Ik zou zelf erg teleurgesteld zijn geweest als Sjinkie Knegt het niet gewonnen had, omdat die prijs gewoon bij hem hoort in mijn beleving net als bij Daphne Schippers.
Daarmee wil ik de prestatie van Jeroen DUbbelman niet minder maken hetgeen ook niet gebeurd is want het is al heel bijzonder als je voor nominatie in aanmerking komt.
Zelf had ik wel verwacht dat hij met de ploeg de nominatie zou winnen en had dat ook liever anders gezien. Ik weet te weinig van het beach volleybal om aan te geven of ik het wel of niet terecht vind dat daar de prijs naar toe is gegaan. Maar gevoelsmatig vind ik goud meer dan zilver en dus de prijs waard.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 07:34

De ploeg had zeker moeten winnen. Vind Sjinkie wel terecht winnaar hoor net als Dafne

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 07:40

Iemand die zich zo onsportief gedraagt als Sjinkie zou imo nooit een prijs gewonnen mogen hebben. Lekker voorbeeld voor de sport.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 08:15

Fitzroy schreef:
Iemand die zich zo onsportief gedraagt als Sjinkie zou imo nooit een prijs gewonnen mogen hebben. Lekker voorbeeld voor de sport.

Je had imo moeten schrijven:
Citaat:
Iemand die zich zo onsportief gedroeg als Sjinkie zou imo nooit een prijs gewonnen mogen hebben. Lekker voorbeeld voor de sport.

Hij is voor dat incident gestraft, heeft zijn excuses aangeboden en het is daarna nooit meer voorgekomen. Als je op dat niveau topsport bedrijft is je andreline erg hoog, zeker in het soort sport als de shorttrack sport waarin een explosie van kracht, super geconcentreerd zijn en snelheid in een kort moment aanwezig moet zijn. Als het dan fout gaat en je bent jong en je barst van de andreline in je bloed, dan kan het gedrag na pech/ verlies afkeurenswaardig zijn en dat was het ook. Maar om hem dat nu de rest van zijn carrière na te dragen vind ik te ver gaan.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 08:19

ieder jaar weer kansloos, het lijkt het songfestival wel...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 08:22

Hahaha, nou inderdaad. Maar anderzijds begrijp ik ook dat dat gehobbel op een paard niks aan is om naar te kijken als leek. Vind er zelf niet eens veel aan als ik eerlijk ben. Maargoed, beachvolleybal des te min. Ik wist eigenlijk niet eens dat we daar een mannenteam van hadden :')

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 08:29

Ehmm waar zie jij gehobbel Nies_ ?
Zelfs een leek ziet of een paard springt of niet of dat hij een balk eraf heeft of niet, dat is in mijn ogen zeer zeker geen gehobbel.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 08:32

Klaas15 schreef:
Ehmm waar zie jij gehobbel Nies_ ?
Zelfs een leek ziet of een paard springt of niet of dat hij een balk eraf heeft of niet, dat is in mijn ogen zeer zeker geen gehobbel.

Mijn vriend vond de landenwedstrijd ook heel spannend en ook voor een leek was duidelijk te zien hoeveel vakmanschap daarbij komt kijken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 08:47

Dat is toch vaak hoe leken het zien. Wat Fitzroy ook al aanhaalt, je gaat op zo'n beest zitten en klaar. Ze zien het vaak niet als echte sport.

Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar dat verandert er niks aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 08:50

Kan me die teleurstelling goed voorstellen. Hoewel ik het ergens wel verwacht had voel ik die teleurstelling ook. Wat er door anderen gepresteerd is is ook knap en bijzonder, maar de hippische sport acteert al vele jaren op het hoogste niveau. Dat zijn we blijkbaar normaal gaan vinden met elkaar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 08:56

pien_2010 schreef:
Zijn teleurstelling kan ik goed begrijpen. Aan de andere kant is het te bijzonder voor woorden het geen Sjinkie Knegt heeft gepresteerd. Die heeft niet alleen goud en heel veel zilver gehaald, hij heeft ook de onbekende sport shorttrack bekend gemaakt in NL en dat vind ik een heel bijzondere prestatie. daar de prijs naar toe is gegaan. Maar gevoelsmatig vind ik goud meer dan zilver en dus de prijs waard.

Shorttrack wordt al heel wat jaren gehipt bij de NOS. Dus dat hij het bekend gemaakt heeft ben ik niet met je eens.

Door te winnen heeft hij het wel interessanter gemaakt voor het grote publiek.

Die loopt pas warm voor een sport als er winnaars zijn. Ja behalve paardensport.

Paardensport loopt de prijs niet voor het eerst mis. Vorig jaar ook al toen er zelfs een wereldkampioenschap achter de naam stond.
Hij werd het niet toen hij Olympisch kampioen was.
Edward Gal kreeg hem niet.
Anky kreeg hem heel vaak niet.
Piet Raaijmakers
Jos Lansink
Etc, etc....

Paardensport word op dit gala al zolang als het bestaat onder gewaardeerd. En die frustratie komt nu naar boven.

Het is de sport waar Nederland verreweg het meest succesvol is, wat een belangrijke bijdrage levert aan de Nederlandse economie.

Maar verreweg de minste waardering krijgt.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 17-12-15 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 08:58

Wat Natasja zegt idd. Dat bedoelde ik ook maar jij verwoordt het veel beter :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:04

SusanH schreef:
Wat Natasja zegt idd. Dat bedoelde ik ook maar jij verwoordt het veel beter :j

Dank.

En als aanvulling.

Natuurlijk is de prestatie van Sjinkie geweldig goed.

En verschillende sporten zijn lastig met elkaar te vergelijken.

Maar dit jaar ja nu vond ik het echt onterecht....kan er weinig anders van maken.

Ten minste de ploeg had het moeten krijgen. 2 jaar op rij de beste op een kampioenschap zijn.
En een kampioenschap met een heel erg sterk deelnemersveld.

Er waren veel meer kanshebbers op de titel.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:16

Ik zou Michael van Gerwen ook wel een terechte winnaar hebben gevonden. O:)
Sport is sport, wat hij doet doe ik hem ook niet na.

Maar wordt helaas op alle vlakken onderscheid gemaakt, niet alleen bij de paardensport. Lijkt me inderdaad frustrerend voor iedereen die hard werkt om een topprestatie neer te zetten.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:21

Ook de verkiezing sportman/-vrouw/-ploeg is een jury-aangelegenheid. Ik vind het jammer dat Jeroen Dubdeldam niet heeft gewonnen. Doet verder niets af aan het feit dat hij een vakman is binnen zijn sport. Ik heb na 10 minuten het programma uitgezet. Ik vind er niets meer aan om naar te kijken. Kijk ik liever naar de kampioenschappen zelf.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:23

Ik vind het echt belachelijk. Beachvolleyballers met zilver, even serieus!!!!

Voor Sjinkie vin ik het wel leuk, maar had het Jeroen wel meer gegund.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:48

pinto_1 schreef:
Ik zou Michael van Gerwen ook wel een terechte winnaar hebben gevonden. O:)
Sport is sport, wat hij doet doe ik hem ook niet na.

Absoluut waar :j

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 09:52

Fitzroy schreef:

En wat stelt die sport mondiaal gezien, helemaal voor, totaal niets. In het land der blinden is eenoog koning.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 11:12

NatasjavE schreef:
pien_2010 schreef:
Zijn teleurstelling kan ik goed begrijpen. Aan de andere kant is het te bijzonder voor woorden het geen Sjinkie Knegt heeft gepresteerd. Die heeft niet alleen goud en heel veel zilver gehaald, hij heeft ook de onbekende sport shorttrack bekend gemaakt in NL en dat vind ik een heel bijzondere prestatie. daar de prijs naar toe is gegaan. Maar gevoelsmatig vind ik goud meer dan zilver en dus de prijs waard.

Shorttrack wordt al heel wat jaren gehipt bij de NOS. Dus dat hij het bekend gemaakt heeft ben ik niet met je eens.

Door te winnen heeft hij het wel interessanter gemaakt voor het grote publiek.

Die loopt pas warm voor een sport als er winnaars zijn. Ja behalve paardensport.

Paardensport loopt de prijs niet voor het eerst mis. Vorig jaar ook al toen er zelfs een wereldkampioenschap achter de naam stond.
Hij werd het niet toen hij Olympisch kampioen was.
Edward Gal kreeg hem niet.
Anky kreeg hem heel vaak niet.
Piet Raaijmakers
Jos Lansink
Etc, etc....

Paardensport word op dit gala al zolang als het bestaat onder gewaardeerd. En die frustratie komt nu naar boven.

Het is de sport waar Nederland verreweg het meest succesvol is, wat een belangrijke bijdrage levert aan de Nederlandse economie.

Maar verreweg de minste waardering krijgt.

Vergeet niet dat elke bronzen, zilveren of gouden medaille op de OS, EK, WK in het nieuws gebracht werd behalve bij de paardensport.. Toen hoorde je bij de WEG en de OS helemaal NIKS! De sport wordt gewoon niet begrepen, omdat het immers 'het paard is dat het toch doet'..