Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fitzroy schreef:En hij heeft hartstikke gelijk. De andere sporters hebben volgens mij nog altijd het idee dat paardensport vanzelf gaat. De prestaties worden ieder jaar weer zwaar ondergewaardeerd. Ik ben er helemaal klaar mee en kijk het al niet eens meer. Het zou beter zijn als de sporters zelf niet meer mochten stemmen.
Fitzroy schreef:Iemand die zich zo onsportief gedraagt als Sjinkie zou imo nooit een prijs gewonnen mogen hebben. Lekker voorbeeld voor de sport.
Citaat:Iemand die zich zo onsportief gedroeg als Sjinkie zou imo nooit een prijs gewonnen mogen hebben. Lekker voorbeeld voor de sport.
Klaas15 schreef:Ehmm waar zie jij gehobbel Nies_ ?
Zelfs een leek ziet of een paard springt of niet of dat hij een balk eraf heeft of niet, dat is in mijn ogen zeer zeker geen gehobbel.
pien_2010 schreef:Zijn teleurstelling kan ik goed begrijpen. Aan de andere kant is het te bijzonder voor woorden het geen Sjinkie Knegt heeft gepresteerd. Die heeft niet alleen goud en heel veel zilver gehaald, hij heeft ook de onbekende sport shorttrack bekend gemaakt in NL en dat vind ik een heel bijzondere prestatie. daar de prijs naar toe is gegaan. Maar gevoelsmatig vind ik goud meer dan zilver en dus de prijs waard.
SusanH schreef:Wat Natasja zegt idd. Dat bedoelde ik ook maar jij verwoordt het veel beter
NatasjavE schreef:pien_2010 schreef:Zijn teleurstelling kan ik goed begrijpen. Aan de andere kant is het te bijzonder voor woorden het geen Sjinkie Knegt heeft gepresteerd. Die heeft niet alleen goud en heel veel zilver gehaald, hij heeft ook de onbekende sport shorttrack bekend gemaakt in NL en dat vind ik een heel bijzondere prestatie. daar de prijs naar toe is gegaan. Maar gevoelsmatig vind ik goud meer dan zilver en dus de prijs waard.
Shorttrack wordt al heel wat jaren gehipt bij de NOS. Dus dat hij het bekend gemaakt heeft ben ik niet met je eens.
Door te winnen heeft hij het wel interessanter gemaakt voor het grote publiek.
Die loopt pas warm voor een sport als er winnaars zijn. Ja behalve paardensport.
Paardensport loopt de prijs niet voor het eerst mis. Vorig jaar ook al toen er zelfs een wereldkampioenschap achter de naam stond.
Hij werd het niet toen hij Olympisch kampioen was.
Edward Gal kreeg hem niet.
Anky kreeg hem heel vaak niet.
Piet Raaijmakers
Jos Lansink
Etc, etc....
Paardensport word op dit gala al zolang als het bestaat onder gewaardeerd. En die frustratie komt nu naar boven.
Het is de sport waar Nederland verreweg het meest succesvol is, wat een belangrijke bijdrage levert aan de Nederlandse economie.
Maar verreweg de minste waardering krijgt.