Charlotte Dujardin wint met Uthopia in Londen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Charlotte Dujardin wint met Uthopia in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 13:34

www.equnews.nl

Voor het vijfde achtereenvolgende jaar heeft Charlotte Dujardin de Reem Acra FEI World Cup ™ Dressuur Grand Prix voor thuispubliek in een volgepakt Olympia gewonnen.

Ook zonder gouden paard Valegro, waarmee Dujardin de laatste vier Grand Prixs in London won, zien we dat de Britse amazone van uitzonderlijke klasse is. Dit jaar zadelde ze Uthopia en stuurde hem naar een fraaie score van77,46%. De 14-jarige dekhengst die net als Valegro eigendom van Carl Hester is was voor het laats nog te zien tijdens de Grand Prix op de Royal Windsor Horse Show 19 maanden geleden met Carl Hester..

“Het was een risico om hier te komen met Uthopia. Olympia heeft veel sfeer en je kan niet zomaar elk paard meenemen. Maar hij heeft een geweldig temperament en ik ben dolgelukkig met de overwinning.” zei Dujardin tijdens de persconferentie.

Uthopia kwam terug met Dujardin alsof hij nooit weg was geweest, moeiteloos ging de combinatie in een na genoeg foutloze proef vol expressie naar de eerste plaats. Hester kon met Nip Tuck zelf niet tippen aan de score van zijn protegé. Ondanks de zeer fraaie piaffe scoorde het duo 76,66% , goed voor de tweede plaats.

“Het was ook leuk om een ​​ander paard uit te brengen. Het neemt de druk op Valegro wat weg en geef een ander paard kans om zich op het hoogste niveau te tonen”, aldus Dujardin, die nu overweegt om Uthopia mee te nemen naar Amsterdam.

Hans Peter Minderhoud, die vaak sterk presteert in Olympia, zette met Glock’s Flirt een sterke proef neer. In de gewaagd gereden proef verloor de 10-jarige Florestan ruin naar het einde van de proef wat zijn evenwicht, ritme en takt waardoor waardevolle punten bleven liggen en Minderhoud uiteindelijk met een score van 76,12% derde werd.

Arabesk

Re: Charlotte Dujardin wint met Uthopia in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:52

Yeah! Ik heb niks met dressuur enzo, maar ik vind haar zo gaaf :-)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 15:53

Ik ben wel benieuwd naar filmpje

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:00

Ik ook.
Waarom rijdt Carl eigenlijk zelf niet meer met Uthopia? Iemand een idé?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:28

Volgens mij is dat nog steeds door die lopende rechtzaak. Hij staat daar wel gewoon op stal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:39

Ik weet dat daar idd een rechtzaak om is maar dan is het toch vreemd dat Charlotte hem wel mag uitbrengen... Wat een debiele rechtzaak is dat dan...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 16:46

Ayasha schreef:
Ik weet dat daar idd een rechtzaak om is maar dan is het toch vreemd dat Charlotte hem wel mag uitbrengen... Wat een debiele rechtzaak is dat dan...

http://www.eurodressage.com/equestrian/ ... hopia-hold

Gaat er denk ik om dat Carl 50% eigenaar is en de andere 50% nogal onduidelijk is:
http://www.belfasttelegraph.co.uk/news/ ... 86733.html

Zolang daar geen duidelijkheid in komt, en dat zal vast te maken hebben met het faillissement, zal Carl Uthopia niet mogen rijden gok ik.
Goed hij heeft dus wel op Hickstead gereden in 2013.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:21

Fijn voor Charlotte! Ze heeft gelijk! Enkel goed dat ze verschillende paarden uitbrengt op dit niveau! Ze is een goede amazone en heeft heel veel talent en door de kansen die ze heeft gekregen van Carl Hester is ze heel ver gekomen.

Natuurlijk ook een dikke proficiat voor Carl, Hans en de andere deelnemers :-).