Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ineke2 schreef:Dat is van alle tijden hoor Jolien. Alleen met internet lees je er meer over.
En wat is er mis mee om je paard eigenhandig bij de slacht af te leveren als dat nodig is?
Beter dat dan onnodig slepen met dat dier wat nu gebeurd is.
Jolien87 schreef:Als het paard nog een waardig leven als grasmaaier kan hebben, dan is afmaken wellicht niet het eerste waar je aan denkt.
Je hebt natuurlijk versleten en versleten: had de merrie pijn? Dan zou ik haar zonder enkele twijfel naar de slacht brengen. Maar er zijn zat paarden die prima, pijnloos op de wei kunnen staan. Het is jammer dat we nu niet weten in hoeverre de merrie uit de OP last had van haar benen.
Ik ben benieuwd wat de eigenaresse nu met het paard gaat doen.
Ineke2 schreef:Jolien87 schreef:Als het paard nog een waardig leven als grasmaaier kan hebben, dan is afmaken wellicht niet het eerste waar je aan denkt.
Je hebt natuurlijk versleten en versleten: had de merrie pijn? Dan zou ik haar zonder enkele twijfel naar de slacht brengen. Maar er zijn zat paarden die prima, pijnloos op de wei kunnen staan. Het is jammer dat we nu niet weten in hoeverre de merrie uit de OP last had van haar benen.
Ik ben benieuwd wat de eigenaresse nu met het paard gaat doen.
Niemand wil zomaar een dure grasmaaier als weideversiering. Helemaal niet 1 met mankementen die geld kosten. Dat moeten mensen eens gaan beseffen. Je wil zo'n paard ook niet zonder reden kwijt zelf dan toch? Nee, mensen willen rijden en als dat niet meer kan dan dumpen ze dat " lieve en o zo dierbare paard" bij een wildvreemde waar hij hopelijk de rest van zijn leven mag blijven. Zolang er mensen die in sprookjes geloven blijft dit bestaan helaas voor de paarden.
Sammie schreef:De verhalen waarbij het goed gaat hoor je ook niet, hé... Daarom heb je dat lampje nodig. Alleen de foute verhalen hoor je van..
Ilse_1987 schreef:Sammie schreef:De verhalen waarbij het goed gaat hoor je ook niet, hé... Daarom heb je dat lampje nodig. Alleen de foute verhalen hoor je van..
Hier wel een succes verhaal in de wei staan hoor! En die mag nooooit meer weg![]()
Maar ben het met het gros eens dat mensen vaak te goed van vertrouwen zijn.
Wel fijn voor deze mevrouw dat ze haar paard weer heeft gevonden!!
Even half off topic:Is het trouwens legaal dat slagers paarden doorverkopen? Mag dat in NL ook??
Zou toch wel zeker willen weten dat als ik mijn paard naar de slager breng dat hij dan ook echt daadwerkelijk geslacht wordt en niet weer in de handel beland..