Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Delicia schreef:Interessant
Ben benieuwd of ze ook andere hulpteugels gaan proberen.
tamary schreef:Delicia schreef:Interessant
Ben benieuwd of ze ook andere hulpteugels gaan proberen.
Andere hulpteugels hebben geen invloed op hoek tussen teugel en bitring en daar is een martingaal juist ideaal voor bij beginners : zelfde inwerking bit ook bij hoge/ongelijke handhouding. Om die reden is het ook een handige hulpteugel als je een pony moet rijden waar je eigenlijk te groot voor bent.
Citaat:De combinaties reden de proef twee keer, de eerste keer zonder martingaal en de tweede keer met martingaal.
Cowgirl schreef:Daarnaast kun je het bit vervangen voor een bitloos hoofdstel/halster.
goeroe schreef:Citaat:De combinaties reden de proef twee keer, de eerste keer zonder martingaal en de tweede keer met martingaal.
Dat lijkt me een serieus mankement aan de onderzoeksopzet, aangezien je kunt verwachten dat er bij ruiter en paard leereffecten optreden die maken dat een tweede proef sowieso soepeler verloopt dan een eerste.
Cowgirl schreef:Ik pleit meer voor goede zitlessen aan de longe net zolang tot de beginner een stabiele onafhankelijke zit heeft. Maar dit is iets wat denk ik nog maar zelden voorkomt.
.
pipo schreef:De meeste mensen nemen écht geen genoegen met eerst aan de hand stappen of draven. De hele maatschappij is er 1 van ik wil op turnen of paardrijden, dus ga ik turnen of paardrijden. Zijn verrekte weinig maneges die nieuwe mensen apart nemen de eerste paar lesjes.
Cowgirl schreef:Ik pleit meer voor goede zitlessen aan de longe net zolang tot de beginner een stabiele onafhankelijke zit heeft. Maar dit is iets wat denk ik nog maar zelden voorkomt.
Daarnaast kun je het bit vervangen voor een bitloos hoofdstel/halster.
Er is tegenwoordig genoeg keus.