Paard vast in hek in Garderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Paard vast in hek in Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 17:08

http://www.112barneveld.nl

Bij toeval werd zondagmorgen een paard ontdekt dat vast zat met zijn been in een hekwerk. Bewoners ontdekte in de achtertuin het paard wat vast zat en waarschuwde de politie en de brandweer. De brandweer van Garderen had het dier snel bevrijd uit zijn positie. Een dierenarts heeft het paard ter plaatse onderzocht op de verwondingen aan zijn been, dit bleek gelukkig mee te vallen. Vermoedelijk heeft het dier al een aantal dagen vast gezeten in het hek.

Echter had zowel de dierenarts als de politie het vermoeden dat het paard wat samen met nog twee paarden op een landgoed stonden werden verwaarloosd door de eigenaar. Zowel de politie als de dierenarts zijn in gesprek geweest met de eigenaar om wat te doen met de drie paarden. De politie heeft de eigenaar de tijd gegeven om daar een beslissing over te nemen. De dierenpolitie is in kennis gesteld en zal verder onderzoek doen.

Captain

Re: Paard vast in hek in Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:11

Sinds wanneer hebben paarden poten? :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:11

Goede zaak om dit verder uit te zoeken want als dit:
Anoli schreef:
Vermoedelijk heeft het dier al een aantal dagen vast gezeten in het hek.
waar is dan is dit wel een hele zorgelijke zaak en niet iets dat zou moeten kunnen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 18:02

Captain schreef:
Sinds wanneer hebben paarden poten? :P

Oeps toch nog een keertje "poten" over het hoofd gezien, had het al een alinea lager wel aangepast. Vond poten ook niet echt goed passen. :)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:06

Dat is een taalfout, poten bij paarden.

Maar wat slordig dat hij al een paar dagen daar gezeten had. Arm dier.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:12

Super dat er gelijk actie wordt ondernomen!
Een paar dagen ongemerkt vast moeten zitten :n
Arm dier...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:16

Paar dagen en dan nog rechtop staan? Het is kleddernat en vochtig weer nu, maar dan nog is paar dagen zonder water behoorlijk problematisch. Regenwater bereiken lukt immers moeilijk als je vast zit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:16

Naar voor het paard. Maar een paar dagen vastzitten? Hoe stellen ze dat vast dan? Paar dagen niet eten en drinken is toch meestal ook koliek?

Hopelijk heeft het beestje er geen blijvende schade van en gaan ze alle drie een betere toekomst tegemoed

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:28

ahh arm dier ,hij ziet er ook niet echt fraai uit

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:40

Zo, die staat er slecht bij

Lange natte vacht is 1 ding, maar dit dier lijkt wel uit een derde wereld land weggewandeld te zijn.

Afbeelding

Dat ze die eigenaar gauw vinden. Paar dagen dieren kwijt en blijkbaar er niet naar omkijken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:48

Nattelange vacht heb ik bij die jonge van mij ook. Die ziet er na een paar regendagen ook zo verzopen en blubberig uit.

En afvallen kan snel gaan bij geen eten en drinken.

Fiokir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:53

Overdrijven is ook een vak apart. Uit een derde wereld land?

Weet niet waar jij woont maar in nederland zien veel paarden er zo uit die veel buiten staan, en niet in een stal 24/7 met een gouden stro bedje. :j

Wel naar voor het paard en gelukkig wordt er hopelijk een oplossing gezocht als ze inderdaad niet goed verzorgd worden. :j

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:06

Nu ben ik toch wel nieuwsgierig, van wie die paarden zijn. Dat verhaal van al een aantal dagen vast gezeten lijkt mij sterk...

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:40

Er is inmiddels meer info... o.a. dat de DA het arme beestje ter plekke wilde laten inslapen. Niet alleen door de wond en uitdroging maar het had ook een gespalten hoef. Wat ik nu begrepen heb is dat de Politie wel heel erg begaan en fel was maar verder hoort men niet veel. Weet iemand hier,hoe men bij de dp kan na vragen ?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:04

Je kunt een paard niet zomaar in een wei kwakken en er vervolgens dagenlang geen enkele controle bij hebben. Als het dier een paar dagen heeft vastgezeten was die controle er dus niet (en kon het al vastzittende ook niet eten en drinken).
Dus hier is meer aan de hand.
Als ik de foto zie, sterkt mij dat in dat idee, het paard is in abominabel slechte conditie, er zit geen vet meer op en de échte winter moet nog beginnen. De graad van vermagering (door het langere haar zelfs nog te zien) duidt niet op drie dagen niet eten en drinken maar op een systematisch tekort aan voedsel.
Als paarden er zó bijstaan lijkt het me logisch dat er door iemand wordt ingegrepen.Dit is echt niet okee.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:28

@Terpentijn...zoals ik zei: er is inmiddels veel meer info,dus het is niet meer nodig om te gissen, wat er gebeurt kan zijn (sorry, als dit nu cru overkomt ).Mijn vraag is nu : bij welke instantie kan ik mij nu melden om te controleren of en wat er nu gebeurt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:42

Niet. Je bent geen partij in deze zaak en als er ivm mogelijke vervolging onderzoek gedaan wordt, geven ze zeker geen informatie.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:29

Gelukkig wel goed contact met iemand die erbij was,dus update : yessss, paard is gisteren in beslag genomen!
Nu maar hopen dat ie goed verzorgd wordt.