Racewedstrijd gewonnen door het verkeerde paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Racewedstrijd gewonnen door het verkeerde paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 20:18

* http://www.bokt.nl / http://www.racingpost.com

De drie jaar oude merrie Ruby Queen had nog nooit een wedstrijd gewonnen, men had zelfs nog nooit van het dier gehoord. Toch won de merrie tijdens een wedstrijd alleen voor merries in Ohio, Amerika overtuigend met bijna acht lengtes voorsprong op de rest van het veld.

Ruby Queen bleek echter geen merrie maar een hengst, Leathers Slappin genaamd. Dit kwam aan het licht nadat de gokkers uitbetaald waren. De baanstewards schorsten na een onderzoek drie mensen en gaven een boete aan een vierde persoon.

Tijdens het onderzoek bleek dat het om een verwisseling van paarden ging. Een stalmedewerker haalde het verkeerde paard van stal voor de race. In plaats van Ruby Queen haalde de medewerker het paard naast Ruby uit stal. Dit bleek niet de enige gemaakte fout, ook op de baan werd er niet gecontroleerd door de baanmedewerker. Deze medewerker moet voor de race alle paarden identificeren door de getatoeëerde nummers in de lip te controleren.

Omdat er verder geen ongewone dingen voorvielen besloot de onderzoekscommissie dat het verwisselen van de paarden geen opzet was. Wel werd de hengst gediskwalificeerd.

Joltsje

Re: Racewedstrijd gewonnen door het verkeerde paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:33

Lol

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:34

Dan zie je maar dat een paard echt een ding is voor sommige mensen.

Als jockey en trainer merk je toch dat het niet het juiste paard is.
En verschil tussen hengst en merrie zou toch ook opgemerkt moeten worden.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:37

Zeker tussen al die merries :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:39

Ach, mijn pensionhouder heeft ook wel eens het uitgebroken paard van de overburen gevangen en meegenomen in de veronderstelling dat het míjn pony was. Alletwee vos (dat de ene 20 cm hoger was en geen bles had én een ruin was, dat zijn details). Hij begon pas te twijfelen toen de stal waarin hij het dier wilde terugzetten al 'bezet' was. :D
Verder een topman met dieren overigens. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:48

Elanor schreef:
Ach, mijn pensionhouder heeft ook wel eens het uitgebroken paard van de overburen gevangen en meegenomen in de veronderstelling dat het míjn pony was. Alletwee vos (dat de ene 20 cm hoger was en geen bles had én een ruin was, dat zijn details). Hij begon pas te twijfelen toen de stal waarin hij het dier wilde terugzetten al 'bezet' was. :D

Nee hoor, dat kan geen topman met dieren zijn: paard is gewoon een ding voor hem :j

Ach, waar mensen werken worden ook wel eens fouten gemaakt. Ik vind het wel humor :')

Dat de hengst eerste werd, je zou toch als hengst veel liever achter de dames aanrennen <<)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:53

ach, na het verhaal van mn pensionhoudster (en schijnt ook echt gebeurd te zijn) waarin een dierenarts een RUIN had opgevoeld om te kijken of die drachtig was, verbaasd mij niks meer :+

Die da ook nog zeggen; ja paard is niet drachtig. M'n pensionhoudster die bij die stal destijds als groom werkte, heeft toen maar heel droogjes geantwoord dat ze dat niet zo raar vond, aangezien het opgevoelde dier een ruin was.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:54

Dat moet toch wel een broodje aap verhaal zijn, zo niet dan moet die dierenarts en ontslag en een bril krijgen.
En direct iemand neerzetten alsof die niks om de dieren geeft en het maar als een ding ziet op basis van een enkel voorval vind ik erg kort door de bocht.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:58

Betreffende da bleek (zo hoorden zij later)de avond ervoor een feestje te hebben gehad en had wat te diep in het glaasje gekeken. Die had een kater van hier tot aan het eind van de Melkweg.

Dus of het een broodje aap verhaal is.......

Is trouwens zo'n 30 jaar geleden gebeurd en man was al dik in de 50, dus no worries mensen; die werkt allang niet meer als da

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:23

Tis ook moeilijk het verschil tussen een hengst en een merrie....

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:44

vuurneon schreef:
Elanor schreef:
[…]

Nee hoor, dat kan geen topman met dieren zijn: paard is gewoon een ding voor hem :j
[….]

Jep, ik weet ook meteen weer waarom ik eigenlijk niet meer op topics reageer. :+

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:46

Ik verwacht van een buurman heus niet dat ie m'n paarden uit elkaar kan houden, dan ben je al blij als ie ze weet te vangen.
Maar van een stalmedewerker, trainer en jockey verwacht je toch dat ze hun paarden herkennen.

Of het moet van alle 3 toevallig hun eerste werkdag op betreffende stal geweest zijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:48

Wat een slapers :Z

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:58

De trainer was een vervanger, dus dan is het even de vraag hoe lang hij al trainde.. :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:22

Los van alle speculaties ik vind het wel een heel grappig bericht := :D

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:29

Geniaal dit :') _/-\o_

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:58

Heb een keer meegemaakt dat een slager het verkeerde paard van stal had meegenomen :oo als ze niet op tijd hadden gemerkt dat hij weg was, had hij in paardenworst veranderd..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 07:28

:D probeer maar eens in een wei vol Friese paarden de juiste Fries te pakken of in een wei vol Haflingers op de Alm de juiste Haflinger te pakken. :D

Dat is nog veel moeilijker

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 08:07

janouk schreef:
:D probeer maar eens in een wei vol Friese paarden de juiste Fries te pakken of in een wei vol Haflingers op de Alm de juiste Haflinger te pakken. :D

Dat is nog veel moeilijker

Dat laatste een keertje moeten doen. Groepshuisvesting haflingers; eigenaar ja, pak die donkere maar met die brede bles. Afijn daar aangekomen. 10 donkere haflingers in de kudde met een redelijk dikke bles. Tja, dan sta je toch even raar te kijken (en ja we hadden dus de verkeerde gegokt)

Ik kan het mij dus wel voorstellen. Blijft echter wel grappig. Gelukkig verder geen ongelukken gebeurt of per ongeluk dekkingen ipv racen...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:05

Vind t toch best knap. Ten eerste haalt iemand een paard van stal, zonder te merken dat het een hengst ipv merrie is.
Tijdens de controle op de baan ziet ook niemand dat er ballen onder hangen.
De jockey op het paard merkt ook niet dat hij op het verkeerde paard zit.
De hengst moet wel errug braaf zijn geweest als hij tussen een kudde merries loopt en het niemand opvalt dat het een hengst is :')

Xjes_lise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:09

Het is toch niet zo mogelijk om het verschil te zien tussen een hengst en een merrie :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:12

Xjes_lise schreef:
Het is toch niet zo mogelijk om het verschil te zien tussen een hengst en een merrie :))

Op de koers hebben de grooms tientallen paarden in hun handen. En daar is het geen issue hengst, ruin of merrie in de omgang: ze worden allemaal gelijk behandeld :D
Ik vind het niet zo raar. En de jockey is meestal gastjockey, die zien vaak het paard daar voor het eerst: die stijgen op en weg zijn ze.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:17

best appart, maar wel grappig en heel dom :D :')

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:33

En degene die zijn geld op die onbekende merrie had gezet en vervolgens met een flinke som geld naar huis ging, hebben heel even de illusie gehad dat ze er toch verstand van hadden _O-

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:39

Toch bijzonder hoe die hengst voor de merrie's ging lopen, en er niet achter. Het mag dan ook wel duidelijk zijn dat hij nog nooit heeft gedekt.