Valegro zal niet aanwezig zijn tijdens de Wereldbeker kwalificatiewedstrijd in het Britse Olympia. Eerder werd nog gemeld dat de Negro-zoon wel zou starten op deze wedstrijd, maar de verdere Wereldbekerwedstrijden aan zich voorbij zou laten gaan. De ruin won vorig jaar de Wereldbeker tijdens de finale in Las Vegas.
Charlotte Dujardin is wel op de startlijst te vinden met de hengst van Carl Hester, Uthopia (v. Metall). De zwarte hengst was 16 maanden niet in de wedstrijdring te zien (volgens Hester door juridische problemen) en maakt dus in Londen zijn rentree.
Hester zelf zal Nip Tuck (v. Don Ruto) zadelen voor het evenement. Vanuit Nederland komen Edward Gal met Glock's Voice (v. De Niro) en Hans Peter Minderhoud met Glock's Flirt (v. Florestan) over. België wordt vertegenwoordigd door Jorinde Verwimp (Tiamo) en Fanny Verliefden (Annarico).
Tja, dan is nu de sceptische houding van sommigen in een eerder topic toch wel terecht, hij zal wel last van het één of ander hebben. Jammer maar wel goed dat ze hem misschien een afgang als Totilas besparen.
Joh, vandaar mijn 2 enters er tussen, was een compleet nieuwe zin. Daarbij, het woord 'ook' insunueert duidelijk niet dat ik bedoel dat Flirt van Gal is. Ben fan van Flirt én jammer als Gal niet zou rijden.
Tja, opmerkelijk. Eerlijk gezegd denk ik dat als wij Valegro nog gaan zien dat dit enkel in kleine wedstrijden zal zijn. Hij is niet goed op dit moment, mogelijk zelfs geblesseerd en als hij dan niet in de ring te zien is kan niemand zien dat hij niet fit is. Ik hoop dat we Valegro ooit nog in de ring gaan zien op grote toernooien en hopelijk is hij in Rio weer in vorm.
Jammer dat er ineens het slechtste wordt gedacht over Valegro. De toppers van Hans Peter en Edward zijn ook nog niet opnieuw gestart (Johnson & Undercover). Logisch toch dat ze de paarden net wat langer tijd geven. Charlotte heeft momenteel ook een ander paard klaar om mee te starten, ik zou net hetzelfde doen in haar plaats. Dus echt opmerkelijk vind ik het niet.
Ben ik niet met je eens Izzy. Hoe lang heeft Valegro dan wel niet nodig om te herstellen van het afgelopen EK in augustus? Als Valegro goed zou zijn had ze allang gestart om wedstijdritme vast te houden en te kijken waar de knelpunten in de ring zitten.
Zijn Johnson en Undercover dan alweer in de ring verschenen na het EK in augustus?
Wat voor zin heeft het om zo'n paard nu in het indoor seizoen te starten als Rio in het outdoor seizoen valt? Wedstrijdritme opdoen zal wel weer komen van zodra het outdoor seizoen start. Daarnaast heeft ze al bewezen dat ze geen massa wedstrijden moet rijden met Valegro om hun wedstrijdritme vast te houden. Wat knelpunten betreft, denk ik dat ze daar reeds een heel goed beeld van hebben als ze de laatste wedstrijd op het EK analyseren.