GB: Automobilist rijdt door na ongeval met paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

GB: Automobilist rijdt door na ongeval met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 18:58

http://www.bokt.nl / http://horseandhound.co.uk

In Groot-Brittannië is een automobilist doorgereden nadat hij betrokken raakte bij een ongeval met twee ruiters en paarden.

De ruiters, zussen Nikki en Rachel, reden na een rit terug naar huis toen een auto hen tegemoet kwam op de weg. "Net toen we uit het dorp reden kwam een man in een Landrover met aanhanger ons tegemoet met hoge snelheid en aan de verkeerde kant van de weg", vertelt Nikki aan Horse and Hound.

"Mijn paard, Velvet, schrok van de trailer en gleed weg waarna ze bovenop mij viel. Direct daarna vluchtte ze weg, maar mijn voet zat nog in de stijgbeugel. Terwijl ik werd meegetrokken over de weg zag ik haar hoeven langs mijn hoofd scheren. Gelukkig kon ik mezelf uiteindelijk loskrijgen."

De 24-jarige volbloed galoppeerde weg over de straat en zus Rachel volgde doordat zij haar paard Dutch niet tot stoppen kreeg. Nikki zag, liggend op de grond, de bestuurder van de auto wegrijden. Ze kreeg uiteindelijk hulp van een automobilist die stopte en haar meenam om achter de paarden aan te gaan.

De vijfjarige Dutch viel verderop in een bocht en wierp daarbij Rachel uit het zadel. Beide paarden renden de hoofdweg af richting hun weiland, meer dan drie kilometer verderop. Beide zussen hebben flinke kneuzingen maar liepen geen ernstige verwondingen op. De paarden liepen snijwonden en kneuzingen op. "Mijn paard heeft gezwollen achterbenen en Dutch heeft snijwonden op zijn ellebogen, koten en knie welke gehecht moesten worden", zegt Nikki.

De zussen hebben de politie ingelicht over het ongeval.

Xjes_lise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:26

Onrespectvol

Tomos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:21

Grappig dat "motorist" met motorrijder wordt vertaald en dat het "achterop meenemen" er vervolgens bij verzonnen wordt.

corine1981

Re: GB: Automobilist rijdt door na ongeval met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 07:43

Jeetje, dat had heel anders af kunnen lopen, de meisjes hebben nog een vorm van geluk gehad..
En ronduit onbeschoft en strafbaar (in Engeland ook?) om door te rijden natuurlijk.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 07:47

Tomos schreef:
Grappig dat "motorist" met motorrijder wordt vertaald en dat het "achterop meenemen" er vervolgens bij verzonnen wordt.

Denk dat je beter moet lezen.
Ze is wel mee genomen door de motorrijder.
Citaat:
Nikki was able to flag down a motorist who drove her down towards the horses.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 07:51

De vertaling van motorist is niet motorrijder maar autobestuurder...... ;)

Anoli

Re: GB: Automobilist rijdt door na ongeval met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 08:26

Het is ook erg grappig als mensen zo vriendelijk zijn om foutjes te melden via de knop "foutje gespot". ;)

We zijn ook maar mensen die wel eens een foutje maken. Maar ik lees niet alle topics bij van nieuws wat ik heb geplaatst. Dus opmerkingen over verkeerde vertalingen in een topic lees ik niet. Maar wordt het gemeld via de speciale knop dan komt hetin een centraal topic waar ik en mijn collega's wel meerdere keren per dag kijken. :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 08:44

Xjes_lise schreef:
Onrespectvol

Dat bestaat niet... :Y)

Xjes_lise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 11:53

Sammie schreef:
Xjes_lise schreef:
Onrespectvol

Dat bestaat niet... :Y)

O haha

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 09:02

Heer wat zullen ze geschrokken zijn.
hoop dat ze de bestuurder vinden.

Op Face book is trouwens een actie begonnen in de U.K.
die op een andere wijze aandacht probeert te trekken van
bestuurders om hun rij gedrag aan te passen.. ze krijgen gelukkig
aardig wat media aandacht... want bovenstaande had toch ook heel anders kunnen aflopen.
In Nederland gebeuren helaas ook vaak genoeg hele spannende dingen in het verkeer..
maar goed hier onder de link...

https://www.facebook.com/Slow-Down-For- ... 7/?fref=ts

Het is zo als ze zelf beschrijven een :

"Will you slow down for my horse" is a fun awareness page, please share your photos :)
Vraag naar de website van Slow Down For My Horse Campaign via een bericht op de FB page
.