VS: Agent blijft tot het einde bij paard op straat liggen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

VS: Agent blijft tot het einde bij paard op straat liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 16:09

http://www.ad.nl
Let op: de foto in het bronbericht kan als schokkend worden ervaren!

Hij wilde van geen wijken weten. Een agent van de politie in de Amerikaanse staat Houston is net zo lang naast zijn gewonde paard blijven liggen, tot het dier uit haar lijden werd verlost. Het dier raakte ernstig gewond bij een aanrijding. De foto van het tafereel weet velen te ontroeren.

De Amerikaanse politie maakte met pijn in het hart de dood van het zes jaar oude paard Charlotte bekend op hun facebookpagina. Ze stierf tijdens haar werk. Het dier schrok van het verkeerslawaai, waarna een cementwagen de agent met het paard niet kon ontwijken.

Het dier raakte zwaargewond aan de achterbenen en moest ter plekke worden ingeslapen. Volgens de politie wordt de zaak nog onderzocht, maar is de bestuurder van het voertuig geen schuld aan te rekenen.

Ook de ruiter, officier D. Herrejon, werd meegenomen naar het ziekenhuis. Dat bleek uit voorzorg. Ondanks het verlies van zijn maatje, dat hem al vier jaar lang hielp bij zijn werk, maakt hij het goed.

De aandoenlijke foto die werd gemaakt wordt inmiddels massaal gedeeld op internet. "We zullen haar missen", zo eindigt het bericht van de politie. "Ze was dol op haar werk en stond altijd klaar om boeven te vangen of een kind een neusje te geven."

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:13

Wat een rottig ongeval moet dat geweest zijn. En een onwijs lief gebaar dat de man bij zijn paard blijft, ontroerende foto ook...

(Mag ik me in kleine lettertjes na wat rekenen wel afvragen of politiepaarden (in de US?) op hun tweede al met het werk beginnen?)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:14

Jeetje wat heftig. Maar wat tof van die man dat hij bij haar is gebleven. :oo

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:15

Een 6 jarig politiepaard, dat al 4 jaar dienst doet ? Moet niet gekker worden ! Wel sneu om zo aan je eindje te komen.

Deliana1993

Re: VS: Agent blijft tot het einde bij paard op straat liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:21

Verschrikkelijk... Maar wat een mooie foto, de band tussen paard en agent is mooi vast gelegd..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:23

Ligt er maar net aan wat je onder in dienst verstaat..

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:34

Er staat in de engelse tekst dat ze als onbeleerde 2 jarige bij de politie kwam. Vandaar wss de genoemde 4 jaar.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:36

Ach wat erg..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:37

Ach jeetje, wat een liefde spreekt er uit die foto!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:56

Tja, erg maar al die oh en ahs van wat ontroerend ga ik niet in mee. Die agent heeft het enig juiste gedaan, op het hoofd en nek liggen om te voorkomen dat het dier een poging doet om op te staan.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:10

Ik denk niet dat dit paard nog moeite deed op te staan, eerlijk gezegd.

Triest in ieder geval. Blijft toch een dier blijkt maar weer.

Xjes_lise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:15

Wou ik heb nog nooit zo'n liefde gezien tussen mens en dier :oo

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:16

Tja, ik ben het wel een beetje eens met bigone.

Wat had die man anders moeten doen? Zich afkloppen, een taxi pakken en naar het bureau moeten gaan? Natuurlijk blijf je bij zo'n dier. Maar om daar nou zo'n wereldophef over te maken.

Ik heb ooit naast een vreemd paard gezeten dat een achterbeen er half af had liggen omdat ie zich vastgelopen had in de draad. Tja...

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:20

ik denk dat het woord soulmates hier wel bij past.... ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:52

Het zou bokt niet zijn als er niet minstens één iemand er iets negatiefs achter zoekt of het op zichzelf betrekt, goed bezig, toppers.

Ot: ik vind dat dit soort foto's wat meer gedeeld mogen worden, of het nu een band of pure noodzaak betreft. Hoe vaak staan de ruiters wel niet schaapachtig erbij te kijken als hun paard in de kreukels ligt. Daarom, mooie foto, mooi gebaar en ik gun deze meneer opnieuw een werkpartner waar hij zo een band mee kan opbouwen!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:54

Lara_Silver schreef:
Het zou bokt niet zijn als er niet minstens één iemand er iets negatiefs achter zoekt of het op zichzelf betrekt, goed bezig, toppers.

Ot: ik vind dat dit soort foto's wat meer gedeeld mogen worden, of het nu een band of pure noodzaak betreft. Hoe vaak staan de ruiters wel niet schaapachtig erbij te kijken als hun paard in de kreukels ligt. Daarom, mooie foto, mooi gebaar en ik gun deze meneer opnieuw een werkpartner waar hij zo een band mee kan opbouwen!

Dat zijn altijd dezelfde ;-) En als het zijn doel was geweest het paard neer te houden had hij er vast anders op gelegen.

Arm dier en arme ruiter. Hopelijk heeft het paard niet te veel pijn gehad.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:01

Uhh ja. We beginnen hier ook al te werken met 2 jarigen, of eigenlijk al 1. Maar we gaan er pas op zitten als ze 3/4 zijn. We doen nml verschrikkelijk veel grondwerk ;)
En als ik de fotos zo zie, is dat daar hetzelfde. Dus als 2 jarige in dienst lijkt mij niet rijden, maar klaarmaken voor alles wat er gebeurd als je rijdt.

Vind t heel mooi om te zien.. zo te zien hadden deze 2 echt een band en was dit paard verschrikkelijk goed opgevoed.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:04

vind het echt mooi om te zien dat hij dat heeft gedaan, geeft me een goed gevoel :)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:05

Wat ontzettend verdrietig....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:09

Wat zal die ruiter zich vreselijk hebben gevoeld om dat paard!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:14

Verdrietig zo'n ongeval en natuurlijk blijft de agent bij zijn paard. Vind dat echt heel erg normaal. Zoiets doe je gewoon en die man heeft het juiste en het goede gedaan wat voor iedereen normaal zou moeten zijn. Natuurlijk is zijn hart gebroken, maar dat is op dat moment niet belangrijk.

Mijn paard is ook ooit onderuit gegaan bij mijn instructeur toen hij in het twee span liep omdat het paard ernaast zo maf deed. We vlogen alle twee van de wagen af en die van mij viel zo verschrikkelijk rot. Ik kroop gelijk naar mijn paard toe en lag ook precies zo bij hem als op deze foto, ondanks alle waarschuwingen van de omstanders dat dit gevaarlijk was voor mij. Ik ken mijn paard te goed om hem dan alleen te laten. Daardoor bleef mijn dappere vriend liggen zodat de mannen (dan is er snel hulp hoor!!) hem uit zijn tuig konden halen en de wagen van hem af konden halen. Toen men mij vertelde dat hij overeind mocht komen, vroeg ik het hem heel rustig en god zij dank had hij helemaal niets en kwam hij toen pas heel rustig en kwiek *\o/* gelijk overeind.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:22

een hele echte wij zijn maatjes foto. Wat triest dat t paard op zo'n lullige wijze aan zijn eindje moet komen. Mag de agent het dier niet neerschieten? die heeft toch ook een wapen bij zich? Zal wel gewacht moeten worden op een deskundig oordeel... Heel erg sneu en tegelijk heel erg mooi dat er meer bestaat dan gebruiksvoorwerpen!. _/-\o_

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:51

pipo schreef:
een hele echte wij zijn maatjes foto. Wat triest dat t paard op zo'n lullige wijze aan zijn eindje moet komen. Mag de agent het dier niet neerschieten? die heeft toch ook een wapen bij zich? Zal wel gewacht moeten worden op een deskundig oordeel... Heel erg sneu en tegelijk heel erg mooi dat er meer bestaat dan gebruiksvoorwerpen!. _/-\o_

Het risico van zelf schieten is dat de kogel afketst en dat wil je niet op straat.

Paardenschedel is best hard en die dienstwapens zijn denk ik niet het juiste materiaal voor zoiets.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:58

Lara_Silver schreef:

Ik neem aan dat je daarmee ook mijn post bedoeld?? Ik ben niet negatief maar realistisch, een paard met gebroken benen zal op proberen te staan, altijd. En ja, ik heb er helaas ervaring mee maar er niet bijgezet in eerste instantie. En er is maar een zeer lichte druk nodig om een paardenlichaam via het hoofd op de grond te houden. natuurlijk blijft die agent bij zijn paard en natuurlijk is het heel erg om zo je werkpartner te verliezen maar misschien kunnen mensen door opmerkingen zoals de mijne er ook nog iets van leren. Dus ipv Oh wat zielig, zet ik er iets anders neer.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:04

Bigone, dat is de reden dat ik precies het zelfde deed. Dat moet je gewoon doen op zo'n moment ongeacht wat mensen zeggen, want je paard moet echt wel blijven liggen want anders zijn de gevolgen nog veel erger en voor het paard van die agent nog veel triester. Voor die van mij had het als hij te vroeg omhoog was gekomen echt slecht af kunnen lopen.