Ruiterpaden Lingebos veranderen in drijfzand door regen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Ruiterpaden Lingebos veranderen in drijfzand door regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 19:49

http://www.bokt.nl / http://www.facebook.com

Met slecht weer kunnen ruiterroutes veranderen in modderige paden. In het Lingebos, bij Vuren, was een ruiterpad dusdanig slecht dat paard en ruiter wegzakten in de modder.

Eigenaresse van het paard, Ilse Bastmeijer, waarschuwt anderen op haar Facebookpagina: "Beste ruiters en amazones, Vanochtend ben ik met mijn paard op het ruiterpad weggezakt in de modder. Helaas kon Olivier niet zelf eruit komen. Eef en een paar andere meiden van manege Het Lingebos hebben hem er met longeerlijnen uitgetrokken. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, maar wees alert en ga niet meer door het modderstuk! Het lijkt wel drijfzand geworden."

De eigenaresse plaatste een foto van het paard bij het bericht.

Om dergelijke gevallen in de toekomst te voorkomen heeft Bastmeijer een bericht met de foto aan Staatsbosbeheer gestuurd in de hoop dat ze iets doen.

Linnie050

Re: Ruiterpaden Lingebos veranderen in drijfzand door regen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:51

wat een nachtmerrie!

Nikki542

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:04

Ah wat erg ! Hier bij ons in Maartensdijk is het helaas ook erg modderig :(

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:50

t is een drama dit jaar ja.. maar hoe kan dit gebeuren? je voelt je paard toch weg zakken? kan er hier ook wel een paar stukken aanwijzen,zodra ik het voel gaan we direct achterwaarts en weg dr van... je voelt het als er een stuk dieper wordt. Kon ze er dan niet omheen/andere route nemen?

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:10

Nou, dat voel je echt niet altijd aankomen hoor. Een paar weken terug nog reed ik hier met paardlief door een berm en voelde ik ineens m'n achterhandje 'n eind naar beneden zakken. Schrikmomentje hoor! Daar bleek ook een stuk grondlaag weggespoeld te zijn door die nattigheid. :(

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:30

Dat voel je inderdaad niet aankomen. Heb ook wel eens met een paard vast gezeten op die manier. Kreeg hem er gelukkig zelf uit! Dat was pre-mobiel, had dus niemand kunnen bellen.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:47

Ik heb vanavond hetzelfde gehad terwijl ik op de stoep stond. Was blij dat ik stil stond en niet liep. Levensgevaarlijk nu met alles wat verzakt door de regen

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:20

Wat eng!

Neuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:59

Ah wat naar. Had het zelf hier laatst achter het huis op een stuk zand. Ik liep naast mn paardje en opeens zakten we allebei weg. Ik Tot aan mn billen en paard lief tot aan zn buik. Kan me voorstellen dat je goed schrikt als t in een bos gebeurd.