Adelinde Cornelissen succesvol in Stockholm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Adelinde Cornelissen succesvol in Stockholm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 13:36

www.kwpn.nl

Adelinde Cornelissen heeft in Stockholm haar rentree gemaakt met Jerich Parzival N.O.P. De zoon van Jazz liet zien nog steeds op het hoogste niveau mee te kunnen en werd tweede en derde, daarmee stuivertje wisselend met Patrick Kittel en de KWPN-hengst Watermill Scandic HBC. Hans Peter Minderhoud boekte in Stockholm twee klinkende overwinningen met Glock’s Flirt.

Adelinde Cornelissen maakte met Jerich Parzival N.O.P. (Jazz uit Fidora ster pref prest v.Ulft, fokker J.M. Beijer-de Kleijn uit Puiflijk) een geslaagde rentree na een wedstrijdpauze van ruim vijf maanden. In de Grand Prix waren de routiniers uit Nijkerk tweede achter Minderhoud met Glock’s Flirt met een mooi percentage van 76.720. In de Kür op Muziek liet Parzival zien weer op weg te zijn naar zijn oude vorm en liep een welhaast foutloze proef. Ze gingen daarmee in de wedstrijd aan de leiding om later niet alleen door Hans Peter Minderhoud, maar ook door de Zweed Patrick Kittel voorbijgestreefd te worden. Kittel reed zijn inmiddels 16-jarige KWPN-hengst Watermill Scandic HBC (Solos Carex uit Noraline elite pref prest sport-dr v.Amiral, fokker H.G. Mosman-Rohe uit Enschede). In de Grand Prix was hij goed voor 76.18% om in de kür de score op te laten lopen naar 79.1%. De Zweed neemt de leiding in de tussenstand van Reem Acra FEI wereldbeker.

Uitslag Reem Acra FEI wereldbekerwedstrijd Stockholm, Kür op Muziek

Hans Peter Minderhoud (Oosterbeek), Glock’s Flirt (v.Florestan I), 80.950%
Patrick Kittel (Zwe), Watermill Scandic HBC (v.Solos Carex), 79.100%
Adelinde Cornelissen (Nijkerk), Jerich Parzival N.O.P. (v.Jazz), 77.775%

Tussenstand Reem Acra FEI wereldbeker, Westeuropese league, na 4 van de 9 wedstrijden

Patrick Kittel (Zwe), 54 pnt
Marcela Krinke Susmelj (Zwi), 41pnt
Beatriz Ferrer-Salat (Spa), 40 pnt
Hans Peter Minderhoud (Oosterbeek), 31 pnt
Edward Gal (Oosterbeek), 20 pnt

Uitslag Grand Prix, zaterdag

Hans Peter Minderhoud (Oosterbeek), Glock’s Flirt (v.Florestan I), 77.000%
Adelinde Cornelissen (Nijkerk), Jerich Parzival N.O.P. (v.Jazz), 76.720%
Patrick Kittel (Zwe), Watermill Scandic HBC (v.Solox Carex), 76.180%

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:55

Volgens mij moet de titel zijn "Hans Peter Minderhoud succesvol in Stockholm" en daarbij heb ik het filmpje gezien en werd ik nou niet bepaald vrolijk van de rit van Adelinde denk dat ze haar schoen gezet had <:) :){

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:59

RM94 schreef:
Volgens mij moet de titel zijn "Hans Peter Minderhoud succesvol in Stockholm" en daarbij heb ik het filmpje gezien en werd ik nou niet bepaald vrolijk van de rit van Adelinde denk dat ze haar schoen gezet had <:) :){

Ben het wel een beetje met je eens. Ik heb ook het filmpje gekeken maar hij heeft er wel eens meer ontspannen bij gelopen. Mond was niet open-open, maar ook niet lekker dicht. Vond de uitgestrekte draf wel meer expressie in de benen hebben gekregen doordat ze hem iets ronder lijkt te houden, maar stoorde me aan de ongelijkheid in het achterbeen bij de verzameling (rechtsachter zet hij er onder en linksachter niet) en vooral aan dat knikken met hoofd-hals. Maarja makkelijk zeggen vanaf de zijlijn, ik heb ook genoeg commentaar op mijn eigen rijden :D

hedwig111

Re: Adelinde Cornelissen succesvol in Stockholm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:15

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:18

hedwig111 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=K0P5EFqTyiE
Jongens, jongens, toch!! Wie durft hier zeggen dat dit een goede, zo goed als foutloze rit is?

Met foutloos wordt doorgaans bedoeld dat je paard niet aan de kletter is gegaan, niet heeft gestaakt, niet is omgesprongen terwijl dat niet moest, geen fouten in de wissels heeft gemaakt en niet in een andere gang heeft gelopen dan de bedoeling was :D

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:21

hij is niet foutloos, maar ik schrok wel een beetje van hoe ie liep eerlijk gezegd. zn mond gaat nog steeds best ver open, stang eraan. en vaak tactverlies in de verzameling in passage en piaffe. Dat schudden met zn hoofd (volgens mij uit onbalans) vind ik niet kunnen op dit niveau. Het was niet slecht, maar ook niet wat je verwacht van zon ervaren combinatie, hij heeft beter gelopen. Dus zo succesvol vond ik het ook niet gekeken naar het plaatje. Gezien de punten en plaatsing kun je het geslaagd noemen ja.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:23

Jammer dat Adelinde genoemd word in plaats van Hansi. Die heeft goed gepresteerd. Adelinda moet Parzival met pensioen sturen en leren het paard te rijden zonder dat de mond constant open is

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:23

hedwig111 schreef:
Jongens, jongens, toch!! Wie durft hier zeggen dat dit een goede, zo goed als foutloze rit is?

Als het foutloos was geweest had ze 100% gereden en dat deed ze niet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:25

R12312 schreef:
hedwig111 schreef:

Als het foutloos was geweest had ze 100% gereden en dat deed ze niet.

Ben het er niet mee eens dat foutloos altijd 100% oplevert. Foutloos wilt zeggen: Goed genoeg. Ofwel, overal een zesje voor. 60% scoren... Maar als je de oefeningen dan perfect uitvoert, dan krijg je een hoger cijfer. Of als je paard net dat beetje extra uitstraling etc. heeft :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:26

Marjoow schreef:
Adelinde moet Parzival met pensioen sturen en leren het paard te rijden zonder dat de mond constant open is

Ik denk dat ze dat zelf ook wel liever wil :j maarja als alles wat je wilde ook gelijk lukte reden we allemaal grand prix he ;)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:29

Dorine92 schreef:
Ik denk dat ze dat zelf ook wel liever wil :j maarja als alles wat je wilde ook gelijk lukte reden we allemaal grand prix he ;)

Ik mis de vind ik leuk knop :D :D

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:30

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:31

Dorine92 schreef:

haha... en zo is het nou net, het is een verdiende score en als die aandachtspunten ook in orde waren dan zaten Adelinde/Parzival dik boven de 80%.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:32

Ik vind het een afschuwelijk filmpje...kijk die mond en dat hoofd1!! :r

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:48

Het is nog steeds een combinatie waar ik warm voor loop maar zie hier wel een combinatie die geniet. Ze hebben immers alles al gewonnen. Hij is op leeftijd en elke wedstrijd die je nog lekker mee doet lijkt me dan een cadeautje. De druk is er af en dat zie je toch.

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:05