Saudische hoon over bericht "executie homoseksueel paard"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Saudische hoon over bericht "executie homoseksueel paard"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 18:23

http://gulfnews.com / http://www.bokt.nl

Een bericht op Franse en Amerikaanse sites over het live afschieten van een homoseksueel paard op de Saudi Arabische televisie, wordt door de Saudi's afgedaan als "belachelijke leugens".

Volgens het bericht was een beroemd, vierjarig racepaard met een waarde van ongeveer 12 miljoen dollar tot tweemaal toe betrapt op geslachtsgemeenschap met een andere hengst. Toen dit werd gemeld aan de autoriteiten werd de hengst snel weggehaald en geïsoleerd.
De Saudische website "Sabq" zou, volgens het bericht, gemeld hebben dat het "Comité ter bevordering van deugd en voorkoming van kwaad" het doodvonnis voor de televisiecamera's zou tekenen. Ook zou er in hebben gestaan dat deze executie bedoeld was "als duidelijke boodschap dat homoseksualiteit, in welke vorm dan ook, niet zou worden getolereerd in het koninkrijk".
Daarnaast werd er beweerd dat bijna een dozijn Amerikaanse en Europese paardeneigenaren zouden hebben aangeboden om het racepaard te kopen om de uitvoering van de executie te voorkomen, maar het koninkrijk zou geweigerd hebben te onderhandelen.

Enkele reacties van Saudische social media gebruikers:
"Ik dacht ze in het westen betere leugens en beschuldigingen konden bedenken"....
"Leugens zouden nog enige waarheid in zich moeten hebben om geloofd te worden. Behalve wanneer ze zich richten op onwetende of goedgelovige mensen die niet de moeite nemen de beschuldigingen te checken." ....
"Wat hebben deze westerse sites tegen ons... ongeloofwaardige leugens fabriceren, ongefundeerde berichten naar buiten brengen en het zwartmaken van Saudi's, Arabieren en moslims is een levenswijze voor hen geworden. Het is echt betreurenswaardig. Ze zouden eens bij zinnen moeten komen en het denkvermogen van anderen respecteren"....
Eén gebruiker roept iedereen op de beschuldigingen te negeren en door te gaan met het gewone leven: "Dit is zo belachelijk nutteloos en onzinnig dat het geen reactie waard is. Zelfs als het als grap bedoeld was, getuigt het van slechte smaak."

Anoniem

Re: Saudische hoon over bericht "executie homosexueel paard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:24

What did I just read... :+

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:29

Ik deed alleen maar: :wow:

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:30

1 april was toch al geweest?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:31

Stelletje achterlijken.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:32

Ooooookeeeee... wat een apart bericht :')

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:34

Dit is een grapje toch? Zeg me dat dit een verveelde penny was die toevallig een filmpje vond? :')

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:36

Ik sta nergens meer van te kijken :\

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:47

Sorry maar WTF! %)

germie

Re: Saudische hoon over bericht "executie homoseksueel paard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:06

Eh, wat moeten we hier weer van denken? LOL

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:23

whoe-haaa!! :) zand er over...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:34

Lezen mensen het wel goed? Wat vreselijk dat zoiets naar buiten wordt gebracht terwijl het wellicht helemaal niet waar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:38

Maar nee hoor, geen propaganda om ons beeld van de Arabische wereld te manipuleren :D
Wat een achterlijk bericht :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:46

Bizzybijtje schreef:
Maar nee hoor, geen propaganda om ons beeld van de Arabische wereld te manipuleren :D

Propaganda lijkt me dan ook wel weer een beetje een overdreven, dit is toch gewoon een hoax? Ik bedoel als je aan propaganda doet verzin je toch een iets minder belachelijk verhaal? :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:47

Was wel een mooi verhaal geweest voor de speld :j

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:49

Ehhh.... >;) _O- :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:55

liedje89 schreef:
Bizzybijtje schreef:

Propaganda lijkt me dan ook wel weer een beetje een overdreven, dit is toch gewoon een hoax? Ik bedoel als je aan propaganda doet verzin je toch een iets minder belachelijk verhaal? :')

Ik weet niet meer wat ik wel en niet serieus moet nemen :')

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:03

En heel pas gelden las ik nog een bericht over endurance paarden met protese poten omdat ze daar niet aan euthanasie doen !
Zullen ze zeker een hengst die zijn 5e been in een andere hengst zou willen duwen . Wat al vreemd is .
Openbaar afschieten !!!
Neuj dit is een verzinsel

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 21:05

...

Aha..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:55

-O- ow....ke. Wat heb ik net gelezen? Dacht echt even 1 april grap die verlaat was...

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:29

Omg. Dat beest had zeker weten teveel hormonen. That's it. Wat een krom land.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:38

Samblabla schreef:
Omg. Dat beest had zeker weten teveel hormonen. That's it. Wat een krom land.

Dit bericht is gewoon onzin. Eerder de fokkerij waar ik werkte deed wel eens zaken daar. Ben er ook wel eens geweest (soms keken we Hoe de paarden terecht kwamen). Daar zit zo veel geld in de paarden wereld. Paarden komen daar in een paradijs en krijgen vaak alles wat ze nodig hebben. Tuurlijk heb je er rotte appels tussen dat is in elk land. Over het algemeen zorgen ze daar beter voor een paard dan hier in nl.

Dit komt omdat daar een paard een status symbool is. Alleen rijkere bedrijven werken met paarden en rijkere individuen. In nl kan iemand een paard kopen die enkel voor het aankoopbedrag gespaard heeft maar daarna geen cent meer te makken. Daar is dat niet zo. Alleen half elite en vol elite hebben paarden.

Dit is wel over het algemeen, zoals ik al zei zitten er overal rotte appels tussen, daar, hier, onze buurlanden...overal

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:52

Fijn dat het bericht onzin was. Kunnen we opgelucht ademhalen. Homoseksuele paarden zijn gelukkig veilig in Saoedi Arabië. Maar homoseksuele mannen mag je wel zweepslagen geven of ter dood veroordelen of stenigen of jarenlang opsluiten aldaar. Dus nog lang geen tijd voor een feestje.

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:52

Hermelientje schreef:
Fijn dat het bericht onzin was. Kunnen we opgelucht ademhalen. Homoseksuele paarden zijn gelukkig veilig in Saoedi Arabië. Maar homoseksuele mannen mag je wel zweepslagen geven of ter dood veroordelen of stenigen of jarenlang opsluiten aldaar. Dus nog lang geen tijd voor een feestje.

Amen to that :(