Jumping de Achterhoek, een overzicht van donderdag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Jumping de Achterhoek, een overzicht van donderdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 10:51

http://eqi-nieuws.nl

Op donderdag zijn er diverse wedstrijden gereden door junioren en ruiters onder de 25 jaar. Hieronder een overzicht van de dag.

Jumping de Achterhoek Prijs
Goed begin is het halve werk! Vincent Geerink wint de allereerste U25 rubriek voor ruiters onder de 25 jaar met Torino (Indoctro x Ahorn) door ultrakrap te draaien in de tweede helft van het parcours. “Dat kan hij wel. Ik hoefde niet eens hard te rijden om 2,5 seconden sneller te zijn dan Maarten. Torino verdient zijn inschrijfgeld elk concours wel terug en vaak ook nog eens de inschrijving voor de andere paarden”, vertelt Geerink.

Klik hier voor de uitslagen

CSI Salland Prijs
De 1.30m Small Tour door junioren om de CSI Salland Prijs werd vandaag, donderdag, gewonnen door de Twentse amazone Josta van Straaten. Ze reed de zevenjarige Ditola S (Cardento x Candidat x Corland), een schimmelmerrie die bij haar thuis in Den Ham gefokt is uit een geweldige merriestam. In dit tweefasen speciaal parcours reed het Belgisch talent Maartje Verberckmoes zich naar een tweede en vierde prijs.

Outdoor Gelderland Prijs
De hoogste rubriek voor junioren op 1.35m niveau kwam donderdagavond tijdens Jumping de Achterhoek op naam van de Belgische Lynn d’Have met Espri van de Hermitage (v. Diamant de Semilly). Knap tweede werd het Britse talent Jodie Hall Mcateer op Dazzle II (v. Kannan).
Beste Nederlandse in deze Outdoor Gelderland Prijs was de Twentse Veronique Morsink die zich na een val eerder vandaag in de ring zeer goed herpakte. Ze werd derde met Dakina II (v. Indoctro), voor Lars Kuster met Guevara S (v. Coman).

PSC Lichtenvoorde Prijs
De hoogste rubriek van de dag was de 1.40m PSC Lichtenvoorde Prijs voor de U25 ruiters (onder de 25 jaar). Gastheer Eric Morssinkhof mocht Dries Dekkers uit België na een uitgekiende barrage feliciteren met zijn zege op D&J Havanna (v. Griseldi). Knap tweede werd Beau Graatsma, voor Zoï Snels.

De tweede prijs betekent veel voor Beau Graatsma, die eerder al veel successen mocht meemaken met haar imposante schimmel Athena (v. Berlin). Echter, het duo kwam in een dip en de resultaten verslechterden. “Toen Athena nog maar zeven jaar was, gingen we twee dagen lang aan de leiding op het NK voor junioren. Het jaar erop waren de verwachtingen te hoog. Ik voelde zoveel druk, zat in het examenjaar en daarnaast wilde iedereen mijn paard hebben. Dat gaf onrust. Toen ik stage moest lopen, ging Athena voor anderhalf jaar naar Vincent Voorn die haar naar 1.55m niveau bracht. Vorig jaar waren ze hier op Jumping de Achterhoek nog vierde in de tweesterren Grote Prijs.”
Afgelopen zomer kwam Athena bij Beau terug onder het zadel en de afstemming lijkt weer in orde. “We worden steeds weer meer combinatie en ik hoop in 2016 of 2017 het EK voor young riders te halen”, vertelt de ambitieuze amazone.

De wedstrijden zijn live te volgens via Clipmyhorse

Zie eerder:
[VN] Geerink wint openingsproef Jumping de Achterhoek