Buurtbewoners Voorburg schakelen dierenpolitie in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Buurtbewoners Voorburg schakelen dierenpolitie in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 17:43

http://www.bokt.nl / http://www.omroepwest.nl

In Voorburg hebben meerdere buurtbewoners van de Nicolaas Beetslaan zondag 22 november de dierenpolitie ingeschakeld. Een aantal paarden die op een stukje land aan de laan staan worden volgens hen slecht verzorgd.

De zes dieren staan op een stukje land van een paar vierkante meter langs het spoor. Er is geen droge plek voor ze om te staan en de dieren staan tot hun knieën in de modder. De zes paarden hebben dekens om, maar die zijn nat en vies. Volgens de buurtbewoners worden ze aan hun lot overgelaten en schakelden daarop de dierenpolitie in.

Eerder werd er al door de dierenambulance gekeken naar de omstandigheden van de paarden, maar, hoewel zij het eens waren met de omwonenden, konden ze niets doen voor de dieren. In dergelijke gevallen mag alleen de dierenpolitie de beslissing nemen om de dieren weg te halen.

De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming heeft de eigenaresse een uur gegeven om de paarden van het terrein weg te halen. Ze heeft aangegeven hier gehoor aan te geven en de paarden naar een weiland te brengen. Echter is er geen sprake van verwaarlozing volgens de eigenaresse, de paarden stonden tijdelijk op het stukje land omdat het weiland waar ze normaal staan ondergelopen was.

Op het moment van schrijven is het onduidelijk of de paarden al verplaatst zijn.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:56

De paarden zijn inmiddels verplaatst ;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 18:01

Tiffany schreef:
De paarden zijn inmiddels verplaatst ;)

Dat is fijn om te horen :j

IngridM

Re: Buurtbewoners Voorburg schakelen dierenpolitie in

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:39

Toevallig weer van diezelfde vrouw waarbij dat continu gebeurt? Is ook die omgeving. ...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:46

Bij mijn oude huis ook, 5 fjorden op 20x20 in de modder dag in dag uit. Triest gewoon..
Fijn dat deze paarden iig zijn verhuisd, hopelijk niet alleen uit zicht geparkeerd..

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:55

IngridM schreef:
Toevallig weer van diezelfde vrouw waarbij dat continu gebeurt? Is ook die omgeving. ...

Daar gingen de speculaties alweer druk over , maar nee niet dezelfde persoon.

Overigens is de nieuwe locatie goed gekeurd door de dp en lid.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:14

Op de foto`s van ad.nl te zien hebben ze wel een mooie volle bak schoon hooi en dekens op, dekens zien snel vies uit na een keer rollen in modder, als ze maar droog zijn. ook zie je op de fotod dat zze dmv zeilen een droge plek hebben geprobeerd te maken, lijkt me noodoplossing bij gebrek aan schuilstal mogen bouwen in NL. er zijn helaas schrijnendere gevallen dan deze. Kniehoog in modder zie ik ook niet echt, er is modder maar kniehoog is overdreven en ook de mensen die voor de camera verschijnen vind ik nogal overreageren. Gene water geen hooi terwijl er op fotos duidelijk drinkbakken te zien zijn en een grote bak met hooi op ad.nl bij het 5e paard en een pony

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:59

dravergekkie schreef:
IngridM schreef:

Daar gingen de speculaties alweer druk over , maar nee niet dezelfde persoon.

Overigens is de nieuwe locatie goed gekeurd door de dp en lid.

Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:11

Lynn_Nikita schreef:
Op de foto`s van ad.nl te zien hebben ze wel een mooie volle bak schoon hooi en dekens op, dekens zien snel vies uit na een keer rollen in modder, als ze maar droog zijn. ook zie je op de fotod dat zze dmv zeilen een droge plek hebben geprobeerd te maken, lijkt me noodoplossing bij gebrek aan schuilstal mogen bouwen in NL. er zijn helaas schrijnendere gevallen dan deze. Kniehoog in modder zie ik ook niet echt, er is modder maar kniehoog is overdreven en ook de mensen die voor de camera verschijnen vind ik nogal overreageren. Gene water geen hooi terwijl er op fotos duidelijk drinkbakken te zien zijn en een grote bak met hooi op ad.nl bij het 5e paard en een pony
Mee eens. :j

Die van ons hebben ook een aantal in de modder gestaan tot we alle puin weg hadden zodat ze veilig op een betegeld stuk konden staan en hun stal in konden als ze dat wilden.
Er is gewoon ontzettend veel regen gevallen de laatste tijd en dan heb je inderdaad een gevoel van overmacht.
Mocht dit nou echt weken aan de gang zijn zonder uitzicht op beter, oké... maar dat lijkt hier niet het geval.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:08

komt vanavond op hart van Nederland

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:41

paardje1983 schreef:
komt vanavond op hart van Nederland

Ik heb het gezien. De paarden zouden zandkoliek krijgen van die o zo behulpzame buurtbewoners {:)-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:43

Nou, en brood en rijstewafels... Hoop wel dat het geen vers brood is?!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:44

Die mensen doen alleen maar hun best. Tuurlijk is het geen paardenvoer, maar deze mensen hebben we gezorgd dat de dieren daar zo snel weer weg waren. De enige die hier iets te verwijten valt is de eigenaar.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:45

nee, radijsjes dan. Is dat zo gezond? Zou er helemaal niet blij van worden als ik dat iemand paarden zag voeren. Al helemaal paarden die al een tijd niets te eten hebben gehad, hebben die niet een speciale opbouw van normaal voer (hooi) nodig om te wennen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:46

Goed dat ze weg zijn. Zo'n postzegel stuk is absoluut niet geschikt al helemaal niet voor zoveel paarden.
En wellicht nog dingen die niet klopten.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:48

Ja dat was mijn eerste gedachte ook al. :\
Dat hele '114-red een dier' en behulpzame burgers die geen verstand hebben van dieren, ik ben er wel klaar mee hoor. Het idee is goed en ik snap dat ze het goed bedoelen, maar mijne lieve heer. Wij werden vorig jaar platgebeld. Onze schapen stonden met lammetjes in 20 cm sneeuw. Ja joh. Daar zijn ze op gebouwd. Ze hebben een schuilstal waar ze gewoon niet in gaan. Dan zullen ze er wel geen last van hebben. Nee mevrouw, ik ga mijn dieren niet ophokken toot de lammetjes groter zijn want dan gaan ze dood van de stress. Je krijgt het ze niet aan het verstand gebracht. Ook dat ze geen brood mogen voeren krijg ik er niet in... Ben blij dat mijn schapen weg zijn van de wei naast de wandelroute. Ik had er standaard een paar aan de diaree van alle goedbedoelde broodjes.
[einde gezeur]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:35

Och jah. Zo had een boer hier uit de buurt eens een paard die niet binnen kon staan. Toch eens binnen gestaan en paard heeft zichzelf kapot getrapt (hoef kapot o.i.d., weet niet meer precies). Maar advies veearts was paard naar buiten. Dus boer heeft paard met dik pootje buiten in een weiland langs de weg gezet. Tot een paar keer toe de DB op zn erf gehad, want dat paard was zooo ontzettend zielugh, daar in de winter met een dik pootje.
Vind dat best schijnheilig, bleken later bekenden van hem te zijn. Heb dan ballen en stap zelf op zo'n man af.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:19

Dat iemand uberhaubt maar kan denken dat zo'n waardeloze postzegel een geschikte plek is voor zes (!) paarden.

Belachelijk.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:10

Amaris schreef:
Dat iemand uberhaubt maar kan denken dat zo'n waardeloze postzegel een geschikte plek is voor zes (!) paarden.

Belachelijk.

Staat dat het tijdelijk en als noodoplossing was, en volgens mij is een gemiddelde stal waar veel paarden 24/7 instaan kleiner. Ook staat p 1 foto 1 paard en 1 pony op 1 stuk en op een andere foto 4 paarden op een stuk. waar nog genoeg loopruimte is en waar ze volgens mij zelfs vrij droog staanmet de benen. Ik blijf erbij dat ik (van de info op het nieuws en de foto`s uitgaande) t nogal zwaar overdreven vind

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:55

Tja hier staat er overdag ook 1 in de blub hoor, kan moeilijk een stuk weide overkappen. Er liggen overigens ook tegels maar denk maar niet dat ze daar op gaan staan.

Op de foto bij het AD is iig duidelijk te zien dat er hooi aanwezig is. Al met al vind ik het stuk (plus reacties buurtbewoners) nogal overdreven, t regent nou eenmaal vaak in ons kikkerlandje en zie ze liever zo staan dan 24/7 op stal :)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:00

Volgens mij hadden de buurtbewoners dat hooi erin gegooid en niet de eigenaar; die zou al een week niet zijn geweest.

Bij ons is nu ook blubber, maar de dieren hebben de mogelijkheid om op het verharde stuk of in de stal te gaan staan en dat doen ze ook...hier zie ik die mogelijkheid niet.

Ik zie ze liever niet zo staan tot bijna hun knieen in de blub, net zo min als 24/7 op stal ;).

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:21

Isabonny schreef:
Volgens mij hadden de buurtbewoners dat hooi erin gegooid en niet de eigenaar; die zou al een week niet zijn geweest.

Bij ons is nu ook blubber, maar de dieren hebben de mogelijkheid om op het verharde stuk of in de stal te gaan staan en dat doen ze ook...hier zie ik die mogelijkheid niet.

Ik zie ze liever niet zo staan tot bijna hun knieen in de blub, net zo min als 24/7 op stal ;).

Idd dat hooi komt van de buurtbewoners.
Blubber maakt mij ook niet veel uit maar ze moeten wel droog kunnen staan en liggen op plekken.

maar rijstewafels en radijsjes :(

helemaal eens met je laatste zin Isabonny

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:26

Heb het filmpje gezien, mooi is het niet. Maar als de mensen het terrein niet op mogen/kunnen, hoe komt er dan voer in het hooinet en in de bak?

We horen nu helaas het verhaal maar van 1 kant en gelukkig had de eigenaresse zo snel een nieuw plekje

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:47

Ze vertelde het op het nieuws hoe ze dat gedaan had.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:58

Ik schrik ervan hoeveel reacties het hier "niet zo erg vinden". Als je die beelden ziet dan staan ze idd op een klein stukje, tot halverwege de benen in de blubber. Ookal is het een noodoplossing, enkele dagen er staan is teveel. En nu het moet is er ineens wel land??