Begeleider van paard aangereden in Wijdewormer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Begeleider van paard aangereden in Wijdewormer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 09:36

http://www.rtvnh.nl
Ingezonden door Polly

Een begeleider van een paard is vrijdagmiddag gewond geraakt toen hij in Wijdewormer werd aangereden door een auto.

De man liep met het paard over de Noorderweg toen hij vlakbij de Oosterdwarsweg werd aangereden door een auto die uit de richting van Wormer kwam. Het paard raakte niet gewond.

De traumahelikopter uit Amsterdam werd opgeroepen om medische bijstand te verlenen. Uiteindelijk is de man onder politiebegeleiding per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Over de aard van zijn verwondingen is niets bekend.

Getup

Re: Begeleider van paard aangereden in Wijdewormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:37

Gebeurde hier laatst ook: auto met dronken bestuurder wijkt uit voor wandelaars aan de ene kant van de straat en schept een paard en begeleider aan de andere kant. Meisje lichtgewond, paard ( die de klap had opgevangen) benen gebroken en ter plekke afgemaakt. Bestuurder doorgereden, heeft zich later afgevraagd, hoe die deuken in zijn auto komen en is teruggereden.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:43

Dan is die bestuurder wel heeeel erg dronken geweest Getup, als het niet eens registreerde dat hij iets of iemand heeft aangereden.

De foto's op de site zijn allemaal in het donker. Nu weet ik wel dat het op het moment heel erg snel donker wordt, maar vraag me toch af of het bij daglicht gebeurd is of dat al het donker was (zonder goede verlichting?). Maar ongeacht de oorzaak, ik hoop natuurljk dat de verwondingen meevallen en dat de man herstelt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:44

Mensen willen gewoon geen vaart minderen als je met paard loopt. Het lijkt wel alsof je er agressie mee opwekt bij sommige personen!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:45

Wat afschuwelijk...
Onder politie begeleiding naar het ziekenhuis gebracht worden lijkt mij zeer zorgwekkend..!

Hopelijk kont de man er weer bovenop.

Sterkte aan alle betrokkenen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:50

Vraag mij gelijk af of die man wel zichtbaar was, als ik zie hoeveel wandelaars op de eenbaansweg lopen in donkere kleding zonder verlichting of reflectie verbaasd het mij dat er niet vaker ongelukken gebeuren.

Wel een vreselijk ongeluk :n hopelijk komt hij er weer bovenop.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:53

Wow :wow: vraag me ook af wat er precies gebeurd is... heftig hoor!

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:55

Ik ken de persoon in kwestie en weet dat hij altijd uitstekend verlicht op pad gaat. Gistermiddag was er een gigantische file op de A7, in beide richtingen, en al die idioten die zo snel mogelijk naar de aardappels moeten, gebruikten onze polderweg als sluiproute. Ze rijden als dombo's achter elkaar aan en letten totaal niet op. Ik liep gisteren zelf op dat tijdstip langs de weg met de hond en ben uit voorzorg gewoon in de schuine berm achter de bomen langs gaan lopen, zo vreselijk gevaarlijk reden die automobilisten!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:02

Ah zo'n sluiproute, daar houd ik mijn hart ook altijd vast voor de fietsers en voetgangers die ook gebruik maken van die weg tijdens spits. Jakkes! Naar :n had gewoon voorkomen kunnen worden...

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 12:07

Desiree schreef:
Mensen willen gewoon geen vaart minderen als je met paard loopt. Het lijkt wel alsof je er agressie mee opwekt bij sommige personen!

Dit. :n Ik snap niet wat dat nou altijd is hoor.. Als er iemand gewoon loopt mindert de bestuurder vaart, en als er dan een paard bij wandelt voelt de bestuurder ineens geen intentie meer om dat te doen :?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:35

Idd bestuurders geven vaak gas bij ipv gas los.
Sommigen zijn zo asociaal en rijden ook expres heel dicht langs je door grrrr.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:41

Beterschap aan de gewonde.

Tja, wat zal ik hier op zeggen, kom dagelijks met mijn paarden op de weg en ja, ze rijden de vouwen uit je broekspijp, ook vandaag nog...
Maar zo rijden ze hier ook fietsende kinderen voorbij, onze maatschappij is te gejaagd, kent geen fatsoen en rust meer geloof ik.
Alles moet snel snel, ongeacht de gevolgen die dat kan hebben.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:43

Idd Sjolvir :j

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 09:30

wilma84 schreef:
Ik ken de persoon in kwestie en weet dat hij altijd uitstekend verlicht op pad gaat. Gistermiddag was er een gigantische file op de A7, in beide richtingen, en al die idioten die zo snel mogelijk naar de aardappels moeten, gebruikten onze polderweg als sluiproute. Ze rijden als dombo's achter elkaar aan en letten totaal niet op. Ik liep gisteren zelf op dat tijdstip langs de weg met de hond en ben uit voorzorg gewoon in de schuine berm achter de bomen langs gaan lopen, zo vreselijk gevaarlijk reden die automobilisten!
En fijn effe onderweg gaan zitten bellen :r -:(- dus geen aandacht meer hebben bij de weg dat ze ietwat later thuiskomen..:

"schatje.. ik kom wat later hoor" , en een ander is fractie later in de kreukels levenslang of erger..

Wodan198021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:56

Ik rij zeer regelmatig langs een landweg die vrij druk is,iedereen rijd je daar met gemiddeld 60 km voorbij en het liefst op 5 cm,weet niet wat die gasten denken,waarschijnlijk dat hun autootje een vrachtwagen is of zo,want ondanks dat ze makkelijk een meter opzij kunnen doen ze dat bijna nooit.
We zijn zelfs eens zo dicht voorbij gereden dat mijn paard opzij geduwd werd door een auto die te vroeg terug naar rechts ging.
Ik voelde mijn paard echt in 1x opzij wankelen en stopte haar meteen,het is zo onwerkelijk,je zit erop voelt het gebeuren en vraagt je toch eerst af wat er nu aan de hand is,ondertussen hoorde ik de spiegel van de auto inklappen door de confrontatie,de automobilist moet dit ook gehoord hebben,maar reed natuurlijk door.
Gelukkig had mijn paard niets,ze is vrij groot dus de spiegel ging langs haar op de hoogte van haar elleboog/borstkas/schouder.
De schat is zo verkeersmak dat ze zelfs hierdoor niet van de wijs is en is nog steeds super betrouwbaar in het verkeer.