Carrièreswitch voor jockey AP McCoy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Carrièreswitch voor jockey AP McCoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 13:27

www.horseandcountry.tv/www.bokt.nl

De succesvolle en twintigvoudige kampioen steeplechasejockey AP McCoy verruilde onlangs zijn vertrouwde jockeyzadel voor een dressuurzadel. En dat is wel hele andere koek. Hierbij moest hij zijn ervaring als jockey even in de koelkast zetten om de kunst van de dressuur te kunnen ervaren. Met behulp van zijn professionele trainster Charlotte Dujardin showde AP vliegende wissels, piaffe, passage en uitgestrekte draf tijdens de open dag van de Cheltenham races.

"Het is totaal anders rijden dan wat ik als jockey geleerd heb; alles wat je als jockey doet doe je niet als dressuurruiter", zei de 41-jarige McCoy in een interview. "Het was een goede ervaring en ik heb het geluk gehad dat iemand als Charlotte me liet zien wat ik moest doen."

“Ik ben zo trots op AP, hij volbracht een ongelofelijk opdracht", aldus Charlotte. "Hij heeft zijn hele leven boven een zadel gezeten, dat is een compleet andere manier van rijden. Twee dagen geleden kon hij nog geen wending maken en vandaag was hij fantastisch. Hij wist zelfs een piaffe en passage te tonen. We hadden allebei veel lol."

Charlotte begeleidde hem tijdens de proef met Carl Hester's voormalige Grand Prixpaard Pro-Set, terwijl het commentaar werd verzorgd door Yogi Breisner, teammanager van de Engelse eventing-ruiters. "Ik geloof niet dat AP ooit zo langzaam heeft gegaloppeerd in zijn leven", grapte Yogi.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:38

Van een ommezwaai gesproken ! :D
Had ik graag gezien !

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:46

Gaaf hoor!!

Mijn ex collega was ook een jockey. Die kreeg het spaans benauwd als ie op een "normaal" zadel moest :D :D

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:22

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 15:25

En nu Charlotte een rondje rond de renbaan op een renpaard met renzadel :D

Woogy

Re: Carrièreswitch voor jockey AP McCoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:15

geweldig om te zien!!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:37

_Alarm_wlkp