Valegro's pensioen verrassing voor Carl Hester

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Valegro's pensioen verrassing voor Carl Hester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 16:59

* http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk

Afbeelding
Bron: Wikimedia Commons

Hoewel Charlotte Dujardin sprak over een pensioen voor toppaard Valegro na de Olympische Spelen in Rio 2016 blijkt dit voor mede-eigenaar Carl Hester nog niet duidelijk te zijn.

Maandag 16 november las Hester over het pensioen van Valegro op internet, het bleek nogal een verrassing. "Het is voor het eerst dat ik er over hoor", vertelt Hester aan Horse and Hound. Hester blijkt helemaal nog geen beslissingen te hebben gemaakt over de toekomst van het toppaard en wist niet waar het idee van een pensioen na Rio vandaan kwam. Na een gesprek met Charlotte bleek dat ze "zich een beetje liet meeslepen" in een interview voor het BBC programma Road to Rio.

"Zo ver ik weet is er niks veranderd. Het is gewoon Charlotte en haar grote mond."

"Valegro zal volgens planning meedoen aan de Olympische Spelen en zelfs als hij daarna met pensioen zal gaan, wat nog niet besloten is, dan zal hij alsnog meedoen aan Olympia in december voordat hij fatsoenlijk met pensioen zal gaan. Dat is het plan wat we al lang hebben en we houden vast aan dit plan."

Dat Hester duidelijk niet blij was met de uitspraak van Charlotte bleek: "Ik heb gesproken met Charlotte en verteld dat het fijn zou zijn als ze eerst overlegt met mij."

Dujardin werd voor het BBC programma geïnterviewd en vertelde: "Valegro zal met pensioen gaan na Rio, dus ik wil er volledig voor gaan en genieten van elke minuut." Deze zin werd opgevat als de aankondiging van Valegro's pensioen en dat de Olympische Spelen zijn laatste wedstrijd zou zijn. Dit is echter niet wat mede-eigenaar Carl Hester voor ogen heeft voor het toppaard. Hij geeft de voorkeur aan een speciale ceremonie voor het thuispubliek tijdens Olympia, áls het dier daadwerkelijk met pensioen gaat in 2016.

marissa161

Re: Valegro's pensioen verrassing voor Carl Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:23

Oh dat is dan niet zo'n hele leuke verrassing om dat via internet te lezen :\

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:24

Ik snap alleen niet dat hij het op 16 november pas heeft gelezen, terwijl dit verhaal al 2 maanden geleden ( of langer) naar buiten kwam..

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:38

"Het is gewoon Charlotte en haar grote mond." :')

Anyway... komt ie lekker laat achter dan.. Wel weer raar dat Charlotte het niet eens besproken heeft met hem :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:42

Ik kan me goed voorstellen dat Charlotte gewoon heeft gezegd dat hij na de OS met pensioen zal gaan, maar niet wanneer. Gezien de leeftijd ook een logische opmerking maar even een woordje erbij zoals, wel een keer, en het verhaal heeft een heel andere strekking. Pers weet ook prima zaken te verdraaien en kreten te brengen die maar het halve verhaal vertellen.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:09

NA Rio met pensioen....ruim begrip toch
Dus eigenlijk heeft Charlotte niks verkeerd gezegd:-)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:13

Prutsmuts schreef:

Dat vind ik ook, jammer dat er zwaar aan getild wordt.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:32

Dit had professioneler naar buiten kunnen komen. De uitspraak: "na Rio op pensioen" kan je ruim interpreteren. Het had beter geweest om dit intern uit te vechten en met een formeel bericht naar buiten te komen. Maar bon, we zijn allemaal maar mensen.

Fijn dat het thuispubliek nog afscheid kan nemen van dit toppaard alvorens dat dit prachtdier kan genieten van zijn welverdiende rust.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:23

Ná de olympische spelen. .... dat kan ook in 2020 zijn -:) :+

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 10:07

Blijkt maar weer dat ze 'niets' in te brengen heeft
vandaar die slip of the tongue, ook niet goed maar... zij stuurt die wereldknol in de wedstrijdring

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:23

Prutsmuts schreef:

Heeft ze inderdaad niet. Zal wel weer compleet uit het verband getrokken zijn. Na Rio komen er nog flink wat maanden. Dus als Olympia in december zijn laatste wedstrijd is heeft ze niet gelogen. :)

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:52

en dan de uitspraak "grote mond" zegt ook wat over de persoon zelf, niet prof lig....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:01

Och Carl en Charlotte hebben altijd een ietwat botte manier van communiceren met elkaar. Dat komt in zoveel interviews en clinics naar voren. Tel daarbij op dat er een stukje perswerk aan te pas gekomen zal zijn ook en het zal allemaal wel mee vallen hoe "niet happy" hij is met "charlotte haar grote mond"

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:16

Ayasha schreef:
Och Carl en Charlotte hebben altijd een ietwat botte manier van communiceren met elkaar. Dat komt in zoveel interviews en clinics naar voren. Tel daarbij op dat er een stukje perswerk aan te pas gekomen zal zijn ook en het zal allemaal wel mee vallen hoe "niet happy" hij is met "charlotte haar grote mond"

Inderdaad... Daarnaast is het ook een veelgebruikte en iets wat typisch Britse sarcastische uitspraak. Mijn moeder welke Engelse is zegt dit ook vaak. Bedoeld ze niks mee. Het is gewoon een uitdrukking. Die 2 zijn 2 handen op 1 buik welke elkaar tevens alles zeggen. Met tact en zonder tact. Dat maakt ze juist zo leuk.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 14:15

sylva schreef:
Ayasha schreef:

Inderdaad... Daarnaast is het ook een veelgebruikte en iets wat typisch Britse sarcastische uitspraak. Mijn moeder welke Engelse is zegt dit ook vaak. Bedoeld ze niks mee. Het is gewoon een uitdrukking. Die 2 zijn 2 handen op 1 buik welke elkaar tevens alles zeggen. Met tact en zonder tact. Dat maakt ze juist zo leuk.

Oooh... dat is 'hun geheim'. Schattig eigenlijk en puur.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 14:24

Ze zijn typisch Brits. Daar houd je van, of niet :D