Bron: Wikimedia Commons
Hoewel Charlotte Dujardin sprak over een pensioen voor toppaard Valegro na de Olympische Spelen in Rio 2016 blijkt dit voor mede-eigenaar Carl Hester nog niet duidelijk te zijn.
Maandag 16 november las Hester over het pensioen van Valegro op internet, het bleek nogal een verrassing. "Het is voor het eerst dat ik er over hoor", vertelt Hester aan Horse and Hound. Hester blijkt helemaal nog geen beslissingen te hebben gemaakt over de toekomst van het toppaard en wist niet waar het idee van een pensioen na Rio vandaan kwam. Na een gesprek met Charlotte bleek dat ze "zich een beetje liet meeslepen" in een interview voor het BBC programma Road to Rio.
"Zo ver ik weet is er niks veranderd. Het is gewoon Charlotte en haar grote mond."
"Valegro zal volgens planning meedoen aan de Olympische Spelen en zelfs als hij daarna met pensioen zal gaan, wat nog niet besloten is, dan zal hij alsnog meedoen aan Olympia in december voordat hij fatsoenlijk met pensioen zal gaan. Dat is het plan wat we al lang hebben en we houden vast aan dit plan."
Dat Hester duidelijk niet blij was met de uitspraak van Charlotte bleek: "Ik heb gesproken met Charlotte en verteld dat het fijn zou zijn als ze eerst overlegt met mij."
Dujardin werd voor het BBC programma geïnterviewd en vertelde: "Valegro zal met pensioen gaan na Rio, dus ik wil er volledig voor gaan en genieten van elke minuut." Deze zin werd opgevat als de aankondiging van Valegro's pensioen en dat de Olympische Spelen zijn laatste wedstrijd zou zijn. Dit is echter niet wat mede-eigenaar Carl Hester voor ogen heeft voor het toppaard. Hij geeft de voorkeur aan een speciale ceremonie voor het thuispubliek tijdens Olympia, áls het dier daadwerkelijk met pensioen gaat in 2016.