Ravenna: Tim Lips met Vakarlos niet van start in springen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Ravenna: Tim Lips met Vakarlos niet van start in springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 17:19

Bokt.nl/ www.twitter.nl

In het Italiaanse Ravenna werd vandaag het CCI3* evenement afgesloten met het onderdeel springen. Tim Lips mocht met zijn paard Vakarlos niet meedoen aan de wedstrijd, omdat de donkerbruine ruin vlak voor de wedstrijd werd afgekeurd.

Nadat Vakarlos werd afgekeurd schreef Tim Lips op Twitter: “De ground jury heeft me niet door de laatste keuring gelaten, terwijl de veterinaire in de holding box niks bijzonders zag, alleen een beetje stijf en ook hij adviseerde om ons door te laten. Ik kon geen kwalificatie meer halen, waarom zou ik willen springen met een kreupel paard?”

Tijdens de crosscountry van gisteren weigerde Varkarlos twee keer. Daardoor zakte de combinatie van de negende naar de twintigste plek. Lips trok zijn andere paard Concrex Brent terug na de dressuurproef, omdat een kwalificatie voor dit paard niet nodig was.

In de 2* wedstrijd stond Fransois Pons, stalruiter van Tim Lips, met Siam Taleyrandie na de dresuur en cross bovenaan. Tijdens het springen reed hij echter negentien strafpunten, waardoor hij uiteindelijk eindigde op een negende plek.

Klik hier voor de uitslagen.